Ønsker dere gutt eller jente? Hvorfor?

En tråd i 'April 2017' startet av Baaabyyy2018, 21 Aug 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Baaabyyy2018 Guest

Er det tabu å si at man ønsker seg et spesielt kjønn? Hva mener dere om dette?

Selv ønsker jeg meg ei prinsesse, da jeg har 2 flotte prinser fra før, men det ønsket er kun gjeldende i min drøm, i min fantasi.

Det jeg ønsker aller mest, er et barn som er frisk og rask!
    Uansett hva det blir, så er det velkomment.

Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg ønsker å høre om det er flere som har et ønske, og at det skal være lov å prate om det

Å dele perspektiver og meninger, er bare sunt for oss alle.. Lett på hjerte og fortell gjerne din historie

• Liker Liker x 1
  2. Aprilnurk2017 Flørter med forumet

Ønsker meg en gutt siden det er første barnet.. alltid sett opp til min store bror.. så detfor har jeg lyst til at mitt første barn skal være en gutt.. men så lenge barnet er friskt er vel kjønnet lite betydning..

• Liker Liker x 1
  3. Kristin :) Forumet er livet Sommerfuglene Aprillykke 2017

Mest av alt ønsker jeg at barnet er friskt. Når det er sagt, så har jeg et lite håp om at det blir jente denne gangen. Jeg har 1 jente og 2 gutter fra før, så syns det passer best slik. Men for all del, om det kommer en gutt, så blir jeg ikke lei meg av den grunn :)

• Liker Liker x 1
  4. Krokopoko Glad i forumet

Jeg har både jente og gutt, så det har ingen betydning for meg..

Det satt da vil det være mer praktisk med gutt for gutten er yngre og vi har mye fint til gutt liggende

• Liker Liker x 1
  5. Nasken Forelsket i forumet

Det viktigste er jo så klart et friskt barn, noe man blir så inderlig klar over når man først sitter har gravid.
    Når det er sagt så sitter jeg nok med et lite ønske om en gutt. Særlig med tanke på det samfunnet barnet skal vokse opp i. Nå sier jeg ikke at det er så fryktelig lett for gutter heller, men med jenter så tenker jeg på dette med kroppspress, press for å være flink pike på skolen og på fritiden, drama med venninner og utestengning, alt som har vært i media med seksuelle overgrep i fylla, altså lista er lang og kommende mor er skremt :nailbiting::p

• Liker Liker x 1
  6. Dutchy Glad i forumet

Vi håper inderlig i det stille på en gutt :) Bare fordi der er så mange jenter i familiene våres. Men etter i fjor så er det jo helse som gjelder :) Ønsker meg en frisk barn eg!

(Og ja, vekk med tabu'en!)

• Liker Liker x 1
  7. Gårdsdrøm Flørter med forumet

Jeg ønsker meg jente, samboer ønsker gutt. Har guttefølelse :) Dette er ikke siste så en av oss får ønsket oppfylt og prøve igjen:D

• Liker Liker x 1
  8. Mrs.H Glad i forumet Mailykke <3 Junibarna 2019

Vi har 2 gutter fra før av så skal ikke legge skjul på at det hadde vært litt stas med ei jente. Men samtidig har jeg allerede guttenavnet klart tror jeg så jeg vet jeg blir like glad uansett :dummy::dummy1:

• Liker Liker x 1
  9. FreyaE Andre møte med forumet

Har 3 gutter og samboer har 2.. Så hadde vært veldig gøy med ei jente i gutteflokken! Så jeg lyver om jeg sier at jeg ikke ønsker jente mest;)
    Men d aller viktigste er at bebis er frisk! :)

• Liker Liker x 1
  10. InfinityLove Glad i forumet Julibarna2014

Jeg er vokst opp med to søstre, noe jeg setter så utrolig stor pris på. Vi har et veldig nært forhold i dag. Så jeg har et lite ønske om en lillesøster. Men jeg har også alltid ønsket meg en sønn, og det vet jeg mannen ønsker nå også. Har litt guttefølelse egentlig :)

Men jeg blir såklart glad uansett hva<3 jeg er takknemlig for å i det hele tatt kunne oppleve å gå gravid igjen :)

• Liker Liker x 1
  11. Smurfy Blir kjent med forumet

Har en gutt fra før av og vil ha to unger til. Vil ha en gutt til nå også en jente tilslutt så de kan passe på lillesøsteren sin <3

• Liker Liker x 1
  12. Coco87 Flørter med forumet Julibarna2014

Forrige gang spilte det ingen rolle, nå hadde det vært gøy med en gutt siden vi har ei jente!
    Men på den andre siden praktisk med jente siden vi har alt vi trenger til jentebaby :p

• Liker Liker x 1
    • Enig Enig x 1
  13. Irith Elsker forumet Tilgangsansvarlig Aprillykke 2017

Med en lang historie som prøver, flere IVF og spontanaborter.. så ønsker jeg kun et friskt barn ;)

Jente eller gutt spiller ingen rolle. Vi har nemlig kvittet oss med alt etter førstemann..

• Liker Liker x 1
  14. ma15&17 Gift med forumet Marsboerne2017 Marsmellows-15 Aprillykke 2017

Som alle andre ønsker også jeg meg ett friskt barn, meeen det hadde vært helt toppers med jente - da er jeg ferdig med graviditet!! Dette fordi vi har en gutt fra før :)
    Når det er sagt er alt velkommen og det hadde jo vært innmari praktisk med gutt sånn klær og utstyrs-messig.

• Liker Liker x 1
  15. klatremusa Elsker forumet Junibarna 2019 Augustlykke 2015 Snøkrystallene2021❄️

Har egentlig ingen ønsker. Har en gutt på ett år og har alt etter han, så hadde vært praktisk med en gutt til. Kommer ei jente blir det veldig koselig det og:)

• Liker Liker x 1
  16. Evita Elsker forumet

Vi har 3 gutter så håper jo litt på at det kanskje er ei lita jente denne gangen :) Men for all del, blir ikke skuffa om det kommer en gutt til altså! :)

• Liker Liker x 1
  17. Rena Betatt av forumet

Begge deler hadde vært like koselig, har en av hver og en englejente og kjenner at det spiller ingen rolle så lenge barnet er friskt.
    Har ingenting av utstyr eller klær så styr blir det uansett :p
    Har guttefølelse men har jentenavnet klart allerede :)

• Liker Liker x 1
  18. Penelope Flørter med forumet

Denne gangen spiller det ingen rolle ettersom jeg har en av hver fra før, men første gangen ønsket jeg gutt og andre gangen ønsket jeg jente. Ønskene ble oppfylt

• Liker Liker x 1
  19. Gårdsspira Blir kjent med forumet

Jeg har en gutt fra før, så jeg ønsker meg jo selvfølgelig en jente denne gangen. Men min samboer ønsker seg (selvfølgelig) en gutt, siden det er hans første. Odelsgutten er alltid ønsket, selv om vi ikke lever på 1800-tallet lengre

• Liker Liker x 1

Del denne siden