Ønsker dere å vite kjønn?

Bkno9234472

Blir kjent med forumet
Hvorfor, eventuelt hvorfor ikke?

Fikk spørsmål fra mannen i morrest om det var noe vi ønsket. Helt ærlig så aner jeg ikke hva jeg ønsker!
 
JA! Jeg ønsker å vite om vi får lillesøster eller lillebror :) vi fikk ikke vite hva storebror var før uke 28 sist, også synes jeg det finnes så lite utvalg i nøytrale klær :p
 
Jeg hadde egentlig syntes det hadde vært gøy å ikke vite. Men jeg hadde et veldig tungt svangerskap sist, slet med tilknytningen. Har mistet flere ganger og mistet en del familie veldig brått og uventet. På det grunnlaget anbefaler psykolog og teamet rundt meg å vite kjønn. Lettere å knytte seg til den lille da ❤️
 
Ja, vi skal vite! Forrige gang var jeg litt likegyldig, men mannen ville vite. Nå vil jeg også, synes det er lettere å knytte seg til babyen da. I tillegg tenker jeg det blir fint for storesøster å vite :)
 
Jeg er for nysgjerrig til å ikke vite. I tillegg tenker jeg det er nyttig å bruke i forberedelsene med treåringen :)
 
Vi har en av hver, så etter siste sa vi at neste skal bli overraskelse til fødsel, men tviler på vi klarer å holde det :bookworm:
 
Både ja og nei.

Ja, fordi jeg er nyskjerrig, og liker å kunne si 'lillesøster' eller 'lillebror'. Og jeg liker å tenke på navn, så det vil gjøre det enklere.

Nei, fordi jeg vil ikke at andre skal henge seg så mye opp i hvilket kjønnsorgan ungen min har. Og jeg kommer ikke til å klare å holde på en hemmelighet dette svangerskapet. Har allerede begynt å fortelle det.
 
Er alt før nyskjerrig til å ikke vite, så håper virkelig vi får vite. Klarer ikke gå 5 måneder å ikke vite, men skal sies at det handler også en del om tilknytning og forberedelser.
 
Vil ikke vite nei:) vi har både gutter og jenter i huset, så denne får være en overraskelse:)
 
Vi skal vite det, eller - jeg vil samboer er usikker om han vil. Jeg vil for å kunne kjøpe klær utenom kjønnsnøytrale farger og vite hva jeg skal strikke :)
 
Sniker fra slutten av mars :)

Vi ville vite med førstemann, kanskje aller mest pga planlegging av navn. Pga familiene våre er det flere språk navnet må passe med, og det gjorde det en del vanskeligere å finne kandidater, så da ville vi ikke ha dobbelt opp med styr. Vi hadde lyst til å ha klart navn på forhånd. Hadde kanskje hatt lyst til å vite uansett om navn var enklere, samfunnet vårt er så sentrert rundt kjønn at jeg tror det er enklere å se for seg og skape mental tilknytning til en baby når man vet kjønnet :)

Og stort sett av samme grunner vil vi vite denne gangen også, med tillegget at vi tror det er enklere for storebror å kunne se for seg enten en lillesøster eller lillebror.
(og kanskje ekstra greit å forberede seg mentalt tidlig hvis det blir lillesøster, tror han helst ønsker seg en lillebror - selv om gleden nok blir aller størst over søsken i seg selv :D )
 
Hvis den lille viser seg frem så, med første var jeg sikker på at det ble gutt og ut kom verdens fineste jente. Nr. 2 skreva som gutter flest:laughing025
 
Jeg vil egentlig ikke vite. Føler jeg da bare tenker på baby som et kjønn, og vil egentlig ikke ha fokus på kjønn… men det blir litt fokus på det selv om man ikke vet også.

For 13 år siden klarte jeg knapt å vente med å vite kjønn på førstemann, så at vi ventet en gutt fikk vi vite på oul. Viste ikke med nummer to, som er født i 2019, og synes det stort sett var så spennende underveis. Elsket å føle at jeg hadde så stor glede over babyen og ble forelsket i den i magen helt uten at det var tilknyttet kjønn. Men mot slutten så følte jeg at jeg «visste» innerst inne det var en jente, for så å bli redd for at det ville vise seg å være en gutt ved fødselen. Det var litt slitsomt. Men under fødselen var det helt fantastisk å glede meg til å endelig finne ut. Under pressriene ropte jeg ut at INGEN måtte røpe kjønnet, haha! Så holdt jeg baby og koste en god stund og kjente at «deg elsker jeg så høyt uansett om du er gutt eller jente», før jeg etter noen minutter tittet etter og så at det jammen var en liten jente. Herlig minne.

Nå venter vi tvillinger og føler mest det hadde vært greit å vite kjønn for å slippe å ha så jækla mange navneforslag/kombinasjoner klar, haha! Er så fryktelig vanskelig med navn denne gangen! Men vi har ikke bestemt oss enda om vi skal vite eller ikke. :p
 
Må vite! :happy:
 
Back
Topp