Ønsker/ønsket du deg det ene kjønnet fremfor det andre?

Nei ingen ønsker. Eller "alle" sier at vi må få jente neste gang siden vi har en gutt, så hadde vært gøy om det ble gutt da slik at de ikke fikk viljen sin ;)
 
Første gang var jeg helt nøytral, fikk gutt :) Denne gangen er jeg fortsatt nøytral, men storebror ønsker gutt og alle andre i familien ønsker jente. Jeg håper bare ingen blir "skuffet", selv om jeg vet at alle blir glad i babyen som kommer uansett :)
 
Jeg håper vi får en jente, men det er ene alene fordi Thea døde i magen min i uke 36+5 og vi har alle klær og ting klar til ei jente. Passer seg liksom ikke å kle en baby gutt i rosa kjoler. :p det må bli ett valg gutten må ta selv når han eventuelt blir større.

MEN uansett når vi blir gravid igjen så har det ikke noe å si så lenge vi får ett levende barn ut av det. Kan alltid kjøpe inn gutteklær og gutteting dersom det blir en gutt.
 
Første gang veldig lyst på jente, men hadde en følelse på gutt og ble veldig glad for det. Denne gangen var jeg ikke like opptatt av det. Hadde jo lyst på jente engang, ikke nødvendigvis nå. For vurderte svangerskap i fremtiden også, og man blir glad uansett.
 
Mannen ønsket seg gutt denne gang, jeg ønsket meg nokk gutt innerst inne jeg og. Men hadde det vært en jente til hadde vi blitt seffølgelig kjempe glade! Ble gutt forresten ❤
 
Har 2 gutter så det hadde vært gøy med en jente denne gangen :) men barnet mitt er barnet mitt, blir hoppende glad i h*n uansett om det er gutt eller jente :)
 
Må innrømme at jeg synes det hadde vært moro med en jente da vi har en gutt fra før, men gutten vi får er ikke noe mindre ønsket :)
 
Hadde alltid sett for meg at jeg kom til å få gutt, men førstemann ble jente og snart kommer lillesøster :) Skal ærlig innrømme at det er fryktelig praktisk, men hadde selvsagt blitt glad for en gutt også :)
 
Nei egentlig ikke. Hadde hele tiden følelse på at vi venter gutt, og det stemte. Ble seff kjempe gla for det. Men hadde vært like gla om det va en jente[emoji4]
 
Hadde mest lyst på jente, men hadde blitt veldig glad for gutt også :)
 
Har gutt fra før og synes vel egentlig det hadde vært gøy med en gutt til :) Betyr ikke at jeg ikke blir glad om det blir jente. Ingen skuffelser her i huset uansett hvilket kjønn det er på lille i magen :) Like ønsket og velkommen er h*n uansett :)

Men jeg er irritert på de som sier "får håpe det blir en jente denne gangen da, siden dere har gutt fra før".. Som om det er mer optimalt med en av hver..? Tar gjerne nåde to og tre av samme kjønn jeg :) Pleier vanligvis å overse slike uttalelser, men noen ganger svarer jeg at "nei vet du hva? Jeg håper nesten det blir en gutt til. Tenk så stas å få ha to gutter :) " Men det har selvsagt ikke noe med at et kjønn er mer verdt enn det andre, LANGT ifra :) Jeg føler bare for å gni det inn når familie eller venner sier den type ting..
 
Har gutt fra før og synes vel egentlig det hadde vært gøy med en gutt til :) Betyr ikke at jeg ikke blir glad om det blir jente. Ingen skuffelser her i huset uansett hvilket kjønn det er på lille i magen :) Like ønsket og velkommen er h*n uansett :)

Men jeg er irritert på de som sier "får håpe det blir en jente denne gangen da, siden dere har gutt fra før".. Som om det er mer optimalt med en av hver..? Tar gjerne både to og tre av samme kjønn jeg :) Pleier vanligvis å overse slike uttalelser, men noen ganger svarer jeg at "nei vet du hva? Jeg håper nesten det blir en gutt til. Tenk så stas å få ha to gutter :) " Men det har selvsagt ikke noe med at et kjønn er mer verdt enn det andre, LANGT ifra :) Jeg føler bare for å gni det inn når familie eller venner sier den type ting..
 
Jeg trykte på endre, for å endre en skrivefeil.. så ble den plutselig quotet? Jaja.. det var ikke meningen! *sorry* :p :)
 
Ønsker meg begge deler av ulike grunner :happy: So blir jo like glad uansett, men får oppfylt drømmen om ein storebror då <3

Min mamma blei 1% skuffa men med relativt god grunn, ho er lei av å strikke til gutt :dead: Så ho gleder seg veldig til å få gutten, hadde bere håpt å endelig få strikke kjole xsmile9
 
Vi har to av hver....Og til dere som gruer for stell av ei gutterompe; så er ingenting enklere enn det!!
Da vi fikk vite at vi venter ei lita prinsesse, ble vi kjempeglae- fantastisk er det uansett :)
 
Ønsket meg en av hver siden jeg visst maks grensen min var 2 barn.
Var så heldig å få det :)
 
Ønsket meg nok helst jente første gangen, men ble like glad da vi fant ut det var en gutt. Var jo ikke at jeg ikke hadde lyst på gutt, det viktigste var jo et friskt barn, men har alltid drømt om en liten jente.
Håper på jente denne gangen også, men hadde jeg fått jente første gang ville jeg håpet på gutt denne gangen. Drømmen må være en av hver! :)
 
Jeg skal ærlig innrømme at jeg håpet litt på en jente, var jo ikke sånn at ikke ville ha en gutt, men har en stesønn som er veldig typisk gutt så jeg syntes det hadde vært fint med en jente :) vi hadde en sjenert baby inni magen så vi fikk aldri vite hvem som gjemte seg der inne, men ut kom en liten jente :) når hun kom ut så brydde jeg meg ikke, det ble ikke engang sagt når hun kom ut hva det var, det var først en liten stund etterpå når lå på brystet at vi fikk vite at det var en jente :)
 
Ja :) Veldig tabu og si, men så er det og VELDIG vanlig å ønske seg et kjønn!
 
Da vi fikk vite at jeg var gravid spilte det absolutt ingen rolle. Ville bare ha et friskt barn. Men Nå som vi har fått en gutt er jeg litt sugen på en jente neste gang. Om jeg skal være helt ærlig:) men herregud.. to gutter er også ganske kult! :)
 
Back
Topp