Ønsker/ønsket du deg det ene kjønnet fremfor det andre?

Det kan jeg med hånden på hjertet si at vi ikke gjorde. Vårt største ønske var/er en frisk baby :Heartred Tar det på ingen måte for gitt etter å ha mistet mange ganger.

Når det er sagt dømmer jeg ikke folk som ønsker seg et visst kjønn, med mindre de tyr til ekstreme metoder. Man kan ikke alltid kontrollere følelsene sine.
 
Vil si det blir feil å si at jeg ønsket meg det ene kjønnet foran det andre. For selv om jeg ønsket meg veldig en datter, var det ikke slik at jeg ikke ville ha en gutt. Jeg bare ønsket med veeeeldig en datter! Og heldigvis fikk jeg det, så dette svangerskapet har jeg vært helt avslappet i forhold til kjønn. Men jeg kjenner litt på at en jente til kanskje føles litt tryggere, er jo litt annet med gutter, bare det med fysisk stell av penis for eksempel :p blir nok bra uansett :) får se om ikke lenge hva det blir.
 
Jeg håpet på en datter, men jeg ble like glad da det viste seg det var en gutt. Og med nr 2 var det samme hvilke kjønn, jeg hadde nok et lite ønske at det var jente, men tenkte det var like greit med en til gutt for da hadde jeg jo alt av utstyr og hadde kontroll på gutt, men ble igjen kjempe gla da jeg ventet jente. Mens nå tredje gang så er det likgyldig :)
 
Alle i familien til samboer har gutter så hadde vært kjempe gøy med ei jente. Men når du har prøvd i flere år og alt du ønsker er egne barn har det ingen verdens ting å si.
 
Vi har en datter og en gutt, og jeg er så glad for at jeg er så heldig å ha fått begge deler :) Vi mista en jenteskatt i uke 20 i svangerskap i sommer, og jeg må innrømme at siden vi da var så innstilt på en jente så sitter det enda i. Først og fremst ønsker vi oss en frisk baby, og det er nesten sånn at jeg ikke enda tror på at vi skal få oppleve gleden det er å holde en frisk baby i armene etter fødsel. Virker så uvirkelig etter alt som har skjedd [emoji173]
 
Jeg er ikke flau av å si at jeg ønsker meg en jente.. Hatt det ønske så lenge jeg kan huske. Kanskje det er alle de søte klærne, det faktum at jeg skjønner meg på en jentekropp bedre, eller at det oftest er jenter som har tettest forhold til sine mødre?! Synes ikke et ønske er noe negativt.
Nå blir det gutt denne gang, så håper på jente neste gang. Å ha begge kjønn må jo være det optimale :) Det som er viktigst er friske barn. Ble ikke skuffet av at det blir gutt, håper bare at jeg får ei jente også ved senere anledning. :)
 
Hadde liiitt lyst på jente første gang. Altså. Ingen av delene gjorde noe, ville blitt like glad uansett, men jeg håpte bittelitt. Mest fordi det var det jeg så for meg. Fikk jente da.
Denne gangen er jeg revnede likegyldig til hva det blir - sånn sett. Men har sååå guttefølelse at jeg kommer til å måtte omstille meg skikkelig om det ikke er det.
 
Vil si det blir feil å si at jeg ønsket meg det ene kjønnet foran det andre. For selv om jeg ønsket meg veldig en datter, var det ikke slik at jeg ikke ville ha en gutt. Jeg bare ønsket med veeeeldig en datter! Og heldigvis fikk jeg det, så dette svangerskapet har jeg vært helt avslappet i forhold til kjønn. Men jeg kjenner litt på at en jente til kanskje føles litt tryggere, er jo litt annet med gutter, bare det med fysisk stell av penis for eksempel :p blir nok bra uansett :) får se om ikke lenge hva det blir.

Heldigvis er det en baby som kommer ut, og ikke en femåring. ;)
Det er ikke noe annerledes å stelle en guttebaby enn en jentebaby,annet enn at det er mye enklere; penisen vaskes bare utvendig akkurat som huden omkring. :)
Ellers er det jo ikke noen forskjell annet enn kromosomene. ;)
 
Nei, absolutt ikke. :)
Vi ville ikke vite kjønn før fødselen heller, fordi det ikke spilte noen rolle for oss.
Hvis vi er så heldige å få et barn til, vil vi velge det samme igjen, for det var virkelig en flott opplevelse å først få se hvilket kjønn babyen hadde etter fødselen, da jordmor sa: "Gratulerer, dere har en sønn!" :D
 
Jeg ønsket meg ei jente, og det fikk jeg. Med nummer 2 så spilte det ingen rolle hva vi fikk.
 
Heldigvis er det en baby som kommer ut, og ikke en femåring. ;)
Det er ikke noe annerledes å stelle en guttebaby enn en jentebaby,annet enn at det er mye enklere; penisen vaskes bare utvendig akkurat som huden omkring. :)
Ellers er det jo ikke noen forskjell annet enn kromosomene. ;)

Nei altså, jeg vet jo slikt, men jeg svarte på det ts spør om. At jeg gjerne heller ørlitegrann mer mot jente denne gangen også, fordi det er mer kjent, selv om neste barn kan bli helt forskjellig. Men en gutt er akkurat like velkommen, og jeg vet mannen ønsker seg en gutt hvis han fikk velge. Glade blir vi uansett.
 
Nei, men merket at alle rundt oss mente at vi burde få en gutt nå siden vi hadde jente fra før av..
 
Nei altså, jeg vet jo slikt, men jeg svarte på det ts spør om. At jeg gjerne heller ørlitegrann mer mot jente denne gangen også, fordi det er mer kjent, selv om neste barn kan bli helt forskjellig. Men en gutt er akkurat like velkommen, og jeg vet mannen ønsker seg en gutt hvis han fikk velge. Glade blir vi uansett.

Jeg mente det ikke belærende, altså, og tviler ikke på at du blir glad uansett. :)
 
Samboer ønsket seg nok mest gutt, jeg krysset fingrene for en frisk baby.
Nå er det bare jenter på hans side fra før av, så er morsomt at det blir gutt!
Men jeg hadde blitt like glad om det var gutt eller jente :)
 
Ikke fremfor det andre, men jeg hadde et ønske om at førstemann skulle bli en gutt. Tåpelig, men har selv alltid hatt et ønske om å ha storebror. Fikk ei jente, og regner med at hun blir en fin storesøster uansett:)
 
For å være ærlig så ønsket jeg meg begge deler :p hadde vært kjempe moro med en gutt fordi vi har en jente fra før, så jeg ønsket meg en gutt:) men samtidig så var frykten for det ukjente stort og ønske om jente var like stort som ønske om gutt :p lettvint med alle klærne og jenter kjenner jeg til :p så ønsket meg begge deler like mye haha
 
Vil si det blir feil å si at jeg ønsket meg det ene kjønnet foran det andre. For selv om jeg ønsket meg veldig en datter, var det ikke slik at jeg ikke ville ha en gutt. Jeg bare ønsket med veeeeldig en datter! Og heldigvis fikk jeg det, så dette svangerskapet har jeg vært helt avslappet i forhold til kjønn. Men jeg kjenner litt på at en jente til kanskje føles litt tryggere, er jo litt annet med gutter, bare det med fysisk stell av penis for eksempel :p blir nok bra uansett :) får se om ikke lenge hva det blir.

SÅ enig iforhold til det med penis :p hvertfall når jeg er vant til jente
 
Back
Topp