Ønsker å spøre dere med hus/husplaner

lucillen

Elsker forumet
vil gjerne høre litt fra dere som har bygget eller skal bygge hus eller drømmer om eget hus

Hvor mange etg har dere? Eventuelt hva har dere i hver etg?
Hvor stort hus?
Hvor stor entre / gang?
Egen stue og eget kjøkken? Hvor store er hver?
Kjøkken / stue løsning , hvor stort?
Gjestewc/gjestebad?
Har dere tvstue/gjesterom/kontor , hvor stort?
Hvor stort bad?
Eget vaskerom?
Hvor mange soverom?
Garasje/carport?
hvor stor terasse?
Hva er det mest positive?
Hva er det mest negative?
Hva angrer dere eventuelt på?

* dytter litt *

Ta en titt i bloggen min, så ser du huset! [:)]

www.villajohnstad.blogspot.com

Hvor mange etg har dere? Eventuelt hva har dere i hver etg? 3 etasjer, utleie i nederste plan. Soverom, vaskerom og bad samt inngangsparti i mellomplan. Stue, kjøkken, spisestue, gjestetoalett, gjesterom i øverste plan. Og så stor takterasse på toppen, der har jeg også lyst til å ha en vinterhage-løsning, men det er ikke med i opprinnelige planer.
Hvor stort hus? 350 med garasjen, der alle bodene er. Huset aleine er vel ca 310, 80 av de er utleie.
Hvor stor entre / gang? Usikker.. Inngangsparti på mellomplanet og der er det åpent innover gangen mot soverommene.. Derfor vil det nok virke større enn det er, kanskje..
Egen stue og eget kjøkken? Hvor store er hver? Stue, kjøkken og spisestue på et plan hos oss, og hele greien til sammen er vel i overkant av 100 kvm.
Kjøkken / stue løsning , hvor stort? Mener det er ca 65 kjøkken/spisestue og ca 40 på stua.
Gjestewc/gjestebad? Har eget gjestebad ja. Unødvendig med bare toalett, det er greit med en ekstra dusj når vi skal dusje alle fire samtidig. [;)]
Har dere tvstue/gjesterom/kontor , hvor stort? Gjesterom/tv-stue på samme plan som våre soverom, ytterst ved inngangsdøra.. I tillegg har vi en løsning jeg ikke er helt sikker på enda, med et kontor/gjesterom på hovedplanet.. Det er 10 kvm det som er nede, og det er foreløpig ca 6 kvm det som er oppe.
Hvor stort bad? 10 kvm nede ca, familiebad
Eget vaskerom? ja, ca 9 kvm
Hvor mange soverom? 3 som er definert som soverom, pluss 2 som kan brukes som det.
Garasje/carport? garasje. Dobbel.
hvor stor terasse? Ca 70 kvm på taket, og 50 kvm på garasjetaket.
Hva er det mest positive? at jeg får det kjøkkenet jeg vil!!
Hva er det mest negative? Inngangspartiet kanskje..Skulle gjerne hatt det på samme plan som kjøkkenet. Men det var ikke mulig å få til, siden tomta var så himla bratt. Trapper blir det uansett, om det er på innsiden eller utsiden av huset, så da ble dette den beste løsningen.
jeg ønsker meg også et eget teknisk rom, per nå står det som teknisk vegg inne på vaskerommet. Men jeg ønsker meg et vaskerom som kan brukes til oppbevaring i stor grad, så den tekniske veggen ødelegger for meg der.. Men, jeg har litt tid til å tenke på det enda, vi får se hva det blir til. Ingenting er spikra.
Hva angrer dere eventuelt på? Angrer foreløpig ikke på noe som helst [:)]

ORIGINAL: lucillen

vil gjerne høre litt fra dere som har bygget eller skal bygge hus eller drømmer om eget hus

Hvor mange etg har dere? Eventuelt hva har dere i hver etg? 2 etg. kjeller : 2 gjesterom, bad, vaskerom, teknisk rom, vaskerom. Hovedplan : Stue, kjøkken, gang, bad, 2 soverom
Hvor stort hus? 200kvm
Hvor stor entre / gang? ca 15 kvm
Egen stue og eget kjøkken? Hvor store er hver? stua er 36, og kjøkken er 18
Gjestewc/gjestebad? 6,5 kvm
Har dere tvstue/gjesterom/kontor , hvor stort? 1 gjesterom på 7 og 1 på 10
Hvor stort bad? 1213
Eget vaskerom? ja
Hvor mange soverom?  4, har mulighet for å lage kjellerstove om til soverom også
Garasje/carport? ja, i huset... altså 230kvm hus, der 30 er garasje
hvor stor terasse? usikker
Hva er det mest positive? har to fulle plan med krypeloft, så får utknytta hver kvadrat!
Hva er det mest negative?

Hvor mange etg har dere? 2 etg.
Eventuelt hva har dere i hver etg? 1 etg: Vaskerom, teknisk rom, hall, lite bad, stue og kjøkken. 2 etg: 4 soverom, stort bad og loftstue.
Hvor stort hus? rett over 180 kvm. + dobbel garasje.
Hvor stor entre / gang? ca 18 kvm hall.
Egen stue og eget kjøkken? Hvor store er hver? Adskilt med dobbel skyvedør. Kjøkken 30 kvm, stue 34 kvm.
Gjestewc/gjestebad? Ligte bad nede som kan kalles gjestebad...
Har dere tvstue/gjesterom/kontor , hvor stort? 11 kvm stort gjesterom/hobbyrom. Loftstue på 19 kvm.
Hvor stort bad? 11 kvm oppe, nesten 5 kvm nede.
Eget vaskerom? ja.
Hvor mange soverom? 3 som vil bli brukt som soverom, men 4 mulige.
Garasje/carport? Garasje, dobbel.
hvor stor terasse? Vet ikke enda[8D]
Hva er det mest positive? Å få bygge drømmehuset....
Hva er det mest negative? Gjelden...?[8D]
Hva angrer dere eventuelt på? Skulle gjerne hatt skikkelige skråtak oppe, men velger å ha god isolering heller...[:)]

Hvor mange etg har dere? Eventuelt hva har dere i hver etg? 2, hovudetasje og loft
Hvor stort hus? 160 kvm
Hvor stor entre / gang? 10 kvm
Egen stue og eget kjøkken? Hvor store er hver? stua 40 kvm og kjøkkenet ca.20 kvm
Gjestewc/gjestebad?
Har dere tvstue/gjesterom/kontor , hvor stort? loftstua er på 15 kvm
Hvor stort bad? 11-12 kvm
Eget vaskerom? gjestebad og vaskerom sammen! Avskiller bare vaskerommet med skyvedører, slik at vi skjuler vaskemaskinen osv.
Hvor mange soverom? 3, men har 4, dersom vi setter opp en vegg i stua nede. vi valgte å ha større stue, og heller kutte ut 1 soverom så lenge vi kan[:)] 
Garasje/carport? vi skal bygge, men må først bli ferdig med huset[8D] Da skal vi lage garasje med loft, slik at vi får bad, stue og soverom oppå![:)] Fint gutterom, frem til barna blir store og skal bruke det selv[:D]
hvor stor terasse? aaaner ikkje.
Hva er det mest positive? tja, vi har vannbåren varme, rør fra badet og ned på vaskerommet som vi kan hive skittentøyet ned i...mye småting vi er fornøgd med(tror eg, har ikkje flytta inn enda[X(][:)])
Hva er det mest negative? negative er at vi ikkje har gjesterom/hobbyrom!

Back
Topp