Ønsker å slutte å amme min 14 mnd gamle jente!

blondie80

Blir kjent med forumet
Noen som har tips på hvordan jeg kan slutte helt å amme jenta mi? Jeg har klart å trappe ned ganske mye fra hun var ca 9 mnd til nå.. Nattammingen avvente jeg på 8 dager,grusomt,men måtte gjøres siden jeg jobber(begynte i jobb 2.april i år).. Nå får hun kun morgen,av og til ettermiddag når jeg er ferdig på jobb,og så kveldspupp.. Hun blir helt hysterisk når jeg sier nei til at hun ikke skal få,når hun vil ha,så jeg gir opp for lett.. Hun drar jo i toppen min og maser fælt når hun vil ha.. Hun skal også begynne i barnehage i august,så greit å få sluttet etterhvert... ImageUploadedByBV Forum1372189528.785491.jpg
 
Hei :)

har samme problem m min datter,straks 14 mnd.
Venter en prins i november.
Ble annbefalt av jm om å slutte m amming i løpet av sommeren.
Hun har også sovet i vår seng,og blir ammet på kveld natt og tidlig morgen.
Har som mål å få henne på eget rom og slutte å amme samtidig.
Blir nok mye hyl og skrik,men desverre eneste løsningen.

Jm fortalte at de forbinder amming mye m kos og kan bli en del sjalusi m neste mann om man ikke stopper i tide.

En helg hjemme mfar,kanskje d kan være løsningen???? Hehe.
Lykke til
 
Ser ikke noe galt i å amme morgen og kveld selv om hun går i bhg. Så små barn trenger å ha melk i kostholdet sitt og morsmelk er myyye bedre enn kumelk. Så hvis det kun er bhgstart som er årsaken anbefaler jeg deg å fortsette. Men du kan være bestemt på at det er du som bestemmer når hun får pupp. Feks som fast rutine morgen og kveld og ikke ellers. Finne andre måter å kose på :)


<3 sønn nov 07 og ny spire på vei 4.2.14 <3
 
Hei :)

har samme problem m min datter,straks 14 mnd.
Venter en prins i november.
Ble annbefalt av jm om å slutte m amming i løpet av sommeren.
Hun har også sovet i vår seng,og blir ammet på kveld natt og tidlig morgen.
Har som mål å få henne på eget rom og slutte å amme samtidig.
Blir nok mye hyl og skrik,men desverre eneste løsningen.

Jm fortalte at de forbinder amming mye m kos og kan bli en del sjalusi m neste mann om man ikke stopper i tide.

En helg hjemme mfar,kanskje d kan være løsningen???? Hehe.
Lykke til

ehm jeg vil ikke gå god for den uttalelsen til jm. det er veldig viktig å få fram at det er folk som tandemammer. UTEN problemer, og uten sjalusi. noen barn kan oppleve det å bli "fra tatt" puppen som større trigger enn å "måtte dele"
 
Noen som har tips på hvordan jeg kan slutte helt å amme jenta mi? Jeg har klart å trappe ned ganske mye fra hun var ca 9 mnd til nå.. Nattammingen avvente jeg på 8 dager,grusomt,men måtte gjøres siden jeg jobber(begynte i jobb 2.april i år).. Nå får hun kun morgen,av og til ettermiddag når jeg er ferdig på jobb,og så kveldspupp.. Hun blir helt hysterisk når jeg sier nei til at hun ikke skal få,når hun vil ha,så jeg gir opp for lett.. Hun drar jo i toppen min og maser fælt når hun vil ha.. Hun skal også begynne i barnehage i august,så greit å få sluttet etterhvert... Vis vedlegget 20041



Hei.

Jeg ammet til barnet mitt var 17 måneder! JM mente at jeg burde slutte, men det var mitt valg og både jeg og barn var fornøyd med det. Jeg hadde prøvd å slutte flere ganger, men det ble bare gråting og hun dro i toppen min og slo seg vrang. Når jeg endelig sluttet måtte jeg bare sette strek og slutte helt. Jeg trappet altså ikke ned. Hadde melkespreng og vondt i 4-5 dager og mistet melken etter ca 1-2 uker. Datteren min gråt mye første dagen, men etter 3 dager var hun på flaske for førse gang og det gikk veldig fint.

Lykke til!


Prinsesse født des 2011
Termin 19. februar 2014 ❤
 
Back
Topp