Ønsker å ikke amme

En tråd i 'Amming og ernæring' startet av Soontobemom, 4 Jan 2017.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Undre27 Flørter med forumet

Da dette ville ødelagt deg psykisk så var dette en fungerende løsning for deg. Det er da snakk om at det kunne påvirket din mentale helse negativt. Med andre ord var det ikke et valg. MME er jo et godt alternativ der man ikke har andre alternativer. :) De fleste har heldigvis ikke denne problematikken men at man ikke ønsker å blotte seg har jeg full forståelse for. Selv klarte jeg å unngå det å vise brystene til noen uten mann og barn og fødselslegen med 8 mnd amming :)

Mvh Undre.

• Liker Liker x 1
  2. Shio Forelsket i forumet Septemberlykke 2016

Ja mm er absolutt det beste og enkleste når ting fungerer både fysisk og psykisk !:)
    Hadde jeg skulle ammet ville nok jeg og valgt samme løsning som deg . Rett og slett trekke meg tilbake et sted hvor bare jeg og baby kunne sittet.
    Jeg er ukomfortabel med at andre ammer i nærheten av meg, men mye er jo pga min kompleksitet og jeg velger da å se en annen vei eller gå på feks kjøkken/do en tur om det passer inn naturlig i sammenhengen.
    Lykke til TS - uansett hvordan det blir med deg og dine valg fremover.

3. Ellia Flørter med forumet Sommerfuglene 2017

Det med amming må hver og en føle på selv. Jeg ble mor som 15-åring og grudde meg skikkelig til å amme, men det gikk veldig fint.
    Med nummer to slet jeg med mye smerter, men følte jeg måtte pine meg gjennom det til enhver pris, det var så mye mas om amming overalt. Ammet henne til hun var litt over ett år.

Med nummer tre fikk jeg bare ammet i 6 uker pga sykdom hos meg.
    Nå med nummer fire blir det flaske fra første stund pga sykdom hos meg. Og det må jo være greit.

Dere som absolutt ikke klarer tanken på å amme, ikke press dere selv. Flaske er et veldig godt alternativ også. <3

• Liker Liker x 1

Del denne siden