Ønsker å gi håp til alle dere som går gjennom det dere driver med nå...

Sarah78 og lillegull

Betatt av forumet
Hei alle tapre damer !

Jeg er en gammel bruker på forumet , ikke vært her på lenge.    Vil gjerne dele min historie med dere som syns dette er håpløse greier og livet er urettferdig.     
I 2007 var jeg gjennom mitt første forsøk , et kortregime som ikke endte med noe resultat.  Startet på igjen etter 1 mnd , vanlig regime og fikk ut 3 flotte egg.  Dette endte med en flott gutt som ble født januar 2008 og 2 egg på frys.   Jeg følte igrunn at dette gikk veldig greit og tenkte ikke en tanke på evt problemer med neste forsøk om det skulle bli aktuelt for oss.   Etter 2,5 år begynte det å krible litt igjen og vi ønsket å bruke eggene vi hadde på frys.... De klarte ikke opptiningen!  Det gikk da opp for meg at jeg måtte igang med hormoer igjen...men jeg var veldig klar for å få 1 barn til, det var liksom sånn jeg hadde forestilt meg livet..... 2 barn.... og det viste seg at ingenting skal være enkelt.     Forsøk 1 : HESTEKUR ( maxdose puregon) og kun 1 egg satt vi igjen med.  Ikke gravid :-(    Forsøk 2: samme hestekur, 0 egg på uttak!!  
Da kan jeg virkelig si at jeg gikk i kjelleren.....det var jo ikke sånn jeg hadde tenkt dette liksom.....

Jeg ble ringt fra klinikken og innkalt til samtale.  Det ble tatt blodprøve av meg etter forsøk nr 2 , for å sjekke eggreservene mine (AMH ) og den var ikke oppløftende.  Med mine verdier vil man som regel ikke få gjøre forsøk.  Dette visste vi ikke om før etter forsøk nr 2.   Jeg skjønte egentlig hvordan ting lå an og hva legen ville fortelle meg på samtalen.   Det var mange tunge tanker som gikk gjennom hodet mitt denne tiden og jeg fant raskt ut at jeg fa..... ikke skulle gi meg før jeg fikk gjøre mitt 3 og siste forsøk.  Dette måtte jeg bare få gjøre for å få ro i sjela , vite at jeg virkelig hadde gjort mitt.   

Dagen for legesamtale kom og jeg mannet meg opp. ....jeg argumenterte og gråt mine tårer i over 1 time..... til slutt ombestemte han seg ....
Jeg forlot kontoret hans med resepter på mitt siste forsøk.... maxdose menopur + ekstra dose puregon sammen.  Et siste forsøk på å riste løs noen egg!   

Jeg var veldig forberedt på dette forsøket , brukte fikk akupunktur 3 ganger i uka, hvor det ble satt nåler systematisk etter hvor jeg var i prosessen.      Jeg husker godt jeg skulle på kontroll UL av eggposene...... mitt eneste ønske var at det skulle være 1 folikkel idet minste... legen så 3!!!  wow.... jeg var i himmelen... for det ga meg et snev av håp om noe ....   Så kom uttaksdagen, og jeg var så spent.......herremin så spent jeg var.   
Husker godt stemningen i rommet, i og med at alle der inne kjente min historie  ALLE VAR SPENTE!  Ok, fyr løs  tenkte jeg.... husker de ble stresset over å finne egget i første folikkel.... det var ikke noe... men etter gjentatte skyllinger , ble det fangst.   Etter dette egget stengte jeg alt ute og tenkte på det ene egget..... fikk ikke med meg så mye mer av uttaket, før sykepleieren kommer til meg og sier da er vi ferdig .... VI FIKK UT 6 EGG !!!!!!!!!!   OMG..... 6 egg....  jeg gråt og gråt..... :D resultatet av disse endte med 4 flotte egg og jeg fikk 1 tilbake, 3 på frys.     Dagene gikk..... og jeg testet 9 dager etter innsetting....  jeg trodde ikke mine egne øyne.... det var et kryss der......  Jeg må innrømme at det røyk med endel tester før jeg klarte å innse at jeg var gravid ....
Ingen i familien visste om dette siste forsøket, så det var ekstra rørende å fortelle familien om nyheten.    Det eneste de visste var at det så mørkt ut og at vi ikke kunne få flere barn.  Så man kan jo tenke seg reaksjonen deres når vi fortalte om at vi var gravide .    

Mitt budskap er at man ikke skal gi opp om man møter motstand og har det forferdelig i perioder...... Det kan hende av man vinner tilslutt !


Idag er jeg en evig takknemmelig 2 barns mamma og lykkelig for at jeg fikk flott hjelp av fertilitetsklinikken i Porsgrunn.

Ønsker alle lykke til på veien mot et mirakel. emoticon


 
For en fantastisk historie ! Takk for at du ville dele med oss!
 
Kjekt å lese slike historiar for oss som etterkvart har vore gjennom ein del mislykka rundar! Her har eg fortsatt eit håp om å få det til!
 
Så heldig du var <3 fin historie, ble litt rørt :))>
 
Kjempefin historie :) Fint å lese sånne historier, gir oss litt håp når man er midt i det :)
 
Back
Topp