Ønskeliste til fødselen ?

Lykkemor

Blir kjent med forumet
Hei!

Noen av dere som har erfaring med å skrive ønskeliste til jordmor/ fødested på forhånd?

Fikk tips om det men jeg aner liksom ikke hva jeg bør skrive - vet bare at jeg vil ha mannen min der og er litt redd for at det er så travelt at vi blir liggende alene på fødestua uten å helt vite hva som foregår...

Noen som har skrevet sånn liste`?

Lykkemor
 
Hei lykkemor:)
På den ønskelisten kan du f.eks skrive hvilken forventninger du har til jormoren,Vist du har noe du ikke tør si direkte til jordmoren så kan du skrive det der. Jordmoren på svangerskapkurset jeg var på hadde fått en slik og der stod det: Jeg ønsker att jormoren ikke skal være så streng med meg... hehe..Var litt søt den da[:D]
 
Skrev ikke ønskeliste til jordmor, rakk det aldri når jenta mi kom 4 uker før termin. Jeg snakket med jordmoren da jeg kom inn på fødestuen. Hun gav meg beskjed at jeg bestemte, og bare jeg hvordan ting skulle være. Hun bare steppet inn og bestemte hvis det var noe ekstra. Jeg fikk det som jeg ville, fantastiske mennesker[:)][:)][:)] Det gav meg en voldsom trygghet.
 
Kan kanksje være greit å få skrevet en liste med hva lags bedøvelse eller slikt du eventuelt ønsker...Ting/måter du ønsker å prøve underveis...
Eller ta det i motsatt vri,og skrive opp alt det du ser for deg at du ikke ønsker!
Ofte er det slik at en fødsel ikke blir slik en "planlegger"...
Aldri skrevet en slik liste selv,og syns det har fungert greit å ta alt på sparket!
Også har jeg jo også hatt med en herlig mann,som har fulgt med og hjulpet å si ifra om det har vært noe...[:D]
 
Back
Topp