Ønskeliste til dåp?

Snile

Forumet er livet
Septemberbarna 2019
Vi skal snart ha dåp, og folk spør...men jeg er litt blank! Jeg syns liksom dåpsgaver kan være litt annerledes enn bursdagsgaver - gjerne noe som varer, og som barnet kan ha glede av lenge, som f.eks smykker, barnebibel, bestikk og barneservise. Men det er jo begrensa hvor mange sølvskjeier ho trenger...

Har dere noen geniale tips? Hva ønsker dere til deres små?
 
Smykkeskrin
Babyalbum
Barnebøker, klassikere
 
Jeg ser for meg at sølvstæsj som smykkeskrin og liknende blir stående i et hjørne og støve ned her hos oss. Ett eller to er greit, men sjansen for at flere kjøper det er stor, og da gjerne gravert slik at man ikke får byttet :p Vi ønsker oss litt mer bruksting, egentlig. Bergans tursekk, eventyrbøker og ting som kan gi oss gode minner i fremtiden.
 
Jeg har jo nettopp vært igjennom den biten. Er jo bare et år siden vi hadde dåp sist. Vi fikk Thorbjørn Egners samlede lydbøker og det har blitt såååå mye brukt. Frøkna danser etter sangene og blir hoppende glad hver gang den settes på. Må vel si at det er den beste tingen vi har fått. Vi fikk også Egners barneservise, tripp trapp stol, barnehagesekk, termos og grillpinne. Pia og per smykker, gullsmykker, en sparebøsse og tre små smykkeskrin. De tror jeg hun kommer til å like når hun blir større. Hadde også opprettet en konto til henne og sa vi ønsket oss penger til å sette inn der. Hun skal jo ut på et strengt boligmarked en gang i fremtiden så det er lurt å starte tidlig.
 
Jeg har tenkt på disse ønskene hvis jeg får spørsmål; tripp trapp sete, dundyne til neste sengestørrelse, Ivo Caprino filmene på dvd, tursekk til barnehagen, brio togbane i tre, Eventyr og sangbøker, sparebørse (moneyphant) og Kardemommeby barneservise. :) Kommer til å si fra at vi ikke ønsker alt mulig av rammer og smykkeskrin i sølv, da jeg vet det ikke blir stående fremme her. :p
 
Takk for tips! Har allerede fått et par punkter til på lista:) Keep it coming:)
 
Tror det ligger en tips tråd med gaver til dåp på generelt også:)
 
Jeg sier ikke så mye om hva vi ønsker, men heller hva vi IKKE vil ha... Typisk dåpsgave er sånne greier i sølv som " min første hårlokk" , " min første tann" osv... Det trenger vi ikke!! Det står i et skap og blir svart...
 
Jeg sier ikke så mye om hva vi ønsker, men heller hva vi IKKE vil ha... Typisk dåpsgave er sånne greier i sølv som " min første hårlokk" , " min første tann" osv... Det trenger vi ikke!! Det står i et skap og blir svart...
Ja...det harvjeg egentlig også lyst til å melde fra om...spørs om jeg tør!
 
Jeg sa ifra forrige gang vi hadde dåp. Det er bror til mannen som typisk kjøper sånne gaver... Vi har nå fire barn og trenger virkelig ikke flere slike ting som står å samler støv...
 
Jeg sa ifra forrige gang vi hadde dåp. Det er bror til mannen som typisk kjøper sånne gaver... Vi har nå fire barn og trenger virkelig ikke flere slike ting som står å samler støv...
Skjønner den! Får se hva jeg gjør:) De to eldste fikk ikke overdrevent mye sånt - kan være det hjelper å bare komme med veldig konkrete andre ønsker:)
 
Er det veldig frekt å legge ønskeliste med invitasjonene? :p
Jeg har en blogg jeg, og der skriver jeg et innlegg med dåpsønsker, og sender samtidig en sms til gjestene - ca sånn: " flere har spurt etter dåpsønsker, så nå har jeg lagt ut ønskeliste på (bloggadressen). Gå inn og ta en titt om du trenger tips:)"
 
Jeg har en blogg jeg, og der skriver jeg et innlegg med dåpsønsker, og sender samtidig en sms til gjestene - ca sånn: " flere har spurt etter dåpsønsker, så nå har jeg lagt ut ønskeliste på (bloggadressen). Gå inn og ta en titt om du trenger tips:)"
Så lurt :) Da føles det ikke som noe press iallefall.
 
Back
Topp