Ønskeliste, hva ønsker du deg til babyen/dere?

  • Trådstarter BKNO2928948938493
  • Opprettet
Vi bor i et oppussingobjekt og alt er bare rot, og vi har funnet mange overaskelires i veggen vi ikke på noen måte hadde forutsetninger for å anta. Blant annet et skjult elektrisk anlegg der nye el-takst (betalt av forsikringselskapet) fastslår at er så farlig at "det er fare for liv å helse" å bo her. Jeg ønsker meg mest av alt at alt skal stå ferdig til babyen kommer.
Vi oppdaget også når vi pusset opp soverommet vårt at der var opplegg til stikkontakt bak tapeten, og ledningene lå helt åpent med bare litt pakketeip over.. var så skummelt å finne at vi begynte småoppussing mye tidligere enn planlagt for å se om vi kunne finne flere slike opplegg. Fant en i gangen og en i stuen, men heldig vis var ikke de brannfarlige. Så skummelt når man ikke vet hva som er i veggene, og at folk bare kan putte tapet over også ikke informere videre om hva som er under. Hos oss var det bare den ene stikkontakten som var farlig, og veldig enkelt å bare sette en stikkontakt over for en elektriker, men når hele anlegget må byttes byr det fort på problemer.. håper dere får hjelp til å ordne det kjappest mulig :)
 
Helt enig. Heldigvis blir det å komme en lovendring nå, der man må ordne en komplett tilstandsrapport. Da vil det bli færre slike tilfeller.
Men hadde kanskje vært vanskelig å oppdage feil som er skjult i vegg uansett. :oops:
Det er kjempe fint at det skal komme en lovendring, det trengs virkelig.
Ja, det er vanskelig å se inn i veggen :oops: men det er bare å skru ned en lampe hos oss så ser du en del av tilstanden. Sikringsskapet er også skummelt og der kan du se alt. Automatsikringer, men ikke bra nok. Jeg gleder meg til å få alt på plass :)
 
Vi oppdaget også når vi pusset opp soverommet vårt at der var opplegg til stikkontakt bak tapeten, og ledningene lå helt åpent med bare litt pakketeip over.. var så skummelt å finne at vi begynte småoppussing mye tidligere enn planlagt for å se om vi kunne finne flere slike opplegg. Fant en i gangen og en i stuen, men heldig vis var ikke de brannfarlige. Så skummelt når man ikke vet hva som er i veggene, og at folk bare kan putte tapet over også ikke informere videre om hva som er under. Hos oss var det bare den ene stikkontakten som var farlig, og veldig enkelt å bare sette en stikkontakt over for en elektriker, men når hele anlegget må byttes byr det fort på problemer.. håper dere får hjelp til å ordne det kjappest mulig :)
Takk :) Ja, det er virkelig skummelt. Fint dere ikke fant mer slikt hos dere da. Jeg er glad vi oppdaget det selv om det er sure penger. Blir sikkert hundretusen, men da er alt forskriftsmessig og det er fint hvis vi skal selge igjen. Jeg håper det er i orden til august :)
 
Takk :) Ja, det er virkelig skummelt. Fint dere ikke fant mer slikt hos dere da. Jeg er glad vi oppdaget det selv om det er sure penger. Blir sikkert hundretusen, men da er alt forskriftsmessig og det er fint hvis vi skal selge igjen. Jeg håper det er i orden til august :)
Uff, ja det koster å få sånt ordnet. Men så skal dere gjerne bo der lenge også så pengene tjener dere heldig vis inn igjen. Forstår godt at dere vil få det ordnet før august, er sikkert ikke like kjekt å styre på med det for hverken deg eller babyen når man trenger litt fred og ro ☺️
 
Uff, ja det koster å få sånt ordnet. Men så skal dere gjerne bo der lenge også så pengene tjener dere heldig vis inn igjen. Forstår godt at dere vil få det ordnet før august, er sikkert ikke like kjekt å styre på med det for hverken deg eller babyen når man trenger litt fred og ro ☺️
Takk, ja vi får det sikkert igjen etter som planen er å bo her noen år :) Jeg gleder meg til det er sikkert å bo her. Litt stress nå egentlig, men det kommer til å ordne seg :)
 
Ny dress i hvit/ grått Mariusmønster, mest lyst å gråte når denne kom ut av vaskemaskin i dag. Antakelig litt møllspist og så ødelagt helt i vaskemaskin :(
 

Vedlegg

  • EB5AEC8A-9B46-4552-B1F6-8C7A995024E8.jpeg
    EB5AEC8A-9B46-4552-B1F6-8C7A995024E8.jpeg
    37,7 KB · Visninger: 15
  • 35575B29-7B65-4A0C-AAC3-EC086589F3C1.jpeg
    35575B29-7B65-4A0C-AAC3-EC086589F3C1.jpeg
    44,1 KB · Visninger: 15
  • 90CBDEB2-7A26-4532-8FB5-07B1F566D400.jpeg
    90CBDEB2-7A26-4532-8FB5-07B1F566D400.jpeg
    37,1 KB · Visninger: 17
Back
Topp