Ønskebrev

Sommerbaby19

Forelsket i forumet
Lurer på om det er noen som har skrevet ønskebrev til føden som dere skal ha med under fødsel/barselopphold. Jeg gjorde ikke det sist da jeg ikke visste helt hva jeg gikk til og ikke visste helt om de tok hensyn til og kikket på det. Jeg fikk anbefalt av jordmor på føden når jeg var der for noen uker siden å skrive et ønskebrev som jeg legger sammen med journalen min.

Lurte litt på om jeg kanskje skulle gjøre det da jeg har noen punkter som er viktige for meg. Noen som har erfaringer/tips??
 
Jeg har begynt på ett brev, hvor jeg har skrevet om ønsket smertelindring, at far skal klippe navlestreng og så har jeg skrevet om en kronisk sykdom jeg har. Og at jeg ønsker å amme, men på mine premisser :)
 
Har ikke tenkt på det, kan prøve å huske å spørre jordmor om jeg bør.. Vet ikke hva jeg går til :p

Dersom det er noe som er viktig for deg tenker jeg at det er lurt å skrive det ned?
 
Jeg har begynt, men det kommer absolutt mer på listen. :)
 
Jeg kommer ikke til å skrive noe brev, rett og slett fordi jeg vil ikke legge noen konkret plan på at jeg vil ha slikt og ikke slikt, for man vet jo aldri om ting blir helt som planlagt, og da er det så lett å bli skuffet. Noen tanker har jeg gjort meg, men det tenker jeg å bare ta muntlig når jeg skal til innskriving :)
 
Klarte fint å formidle hva jeg ville under fødselen sist, og føler ikke noe behov for å skrive ned noe i et brev. Men for noen kan det kanskje føles tryggere å få tankene ned på papir i fall man skulle få en så tøff fødsel at en ikke kan gjøre greie for seg? Eller hvorfor vil dere skrive fødebrev heller enn å ta ting muntlig underveis?
 
Klarte fint å formidle hva jeg ville under fødselen sist, og føler ikke noe behov for å skrive ned noe i et brev. Men for noen kan det kanskje føles tryggere å få tankene ned på papir i fall man skulle få en så tøff fødsel at en ikke kan gjøre greie for seg? Eller hvorfor vil dere skrive fødebrev heller enn å ta ting muntlig underveis?
Jeg vil skrive pga sykdom :)
 
Klarte fint å formidle hva jeg ville under fødselen sist, og føler ikke noe behov for å skrive ned noe i et brev. Men for noen kan det kanskje føles tryggere å få tankene ned på papir i fall man skulle få en så tøff fødsel at en ikke kan gjøre greie for seg? Eller hvorfor vil dere skrive fødebrev heller enn å ta ting muntlig underveis?

Noen ting klarer man sikkert å si i fra om men det kommer jo helt an på hvordan fødselen blir da. Jeg syns kanskje det kan være trygt å skrive ned noen punkter i fht egne ønsker og helse bla. Kan selvfølgelig ikke planlegge hvordan detvblir,men har noen tanker om hvordan jeg ønsker/ikke ønsker å ha det etter forrige fødsel.
 
Noen ting klarer man sikkert å si i fra om men det kommer jo helt an på hvordan fødselen blir da. Jeg syns kanskje det kan være trygt å skrive ned noen punkter i fht egne ønsker og helse bla. Kan selvfølgelig ikke planlegge hvordan detvblir,men har noen tanker om hvordan jeg ønsker/ikke ønsker å ha det etter forrige fødsel.
Det må være lov :) Kan jo være greit å ha et utgangspunkt i hvordan man ser for seg fødselen, selv om man jo må være klar for at mye kan gå helt annerledes enn det en ønsker og forventer...
 
Jeg har ikke skrevet. Spurte jordmor og hun sa jeg ikke trengte å skrive. Hun skrev likvel opp det eneste jeg ville ha fokus på ned på helsekortet mitt. Ønsker at jordmor og mannen skal hjelpe meg med pusting og avspenning. Ellers tar jeg det som det kommer tenker jeg :) Har snakket med mannen om hvordan jeg ser for meg fødselen, så han kan hjelpe til. Lurte på å skrive en kort liste til han så han husker det :p
 
Back
Topp