Ønskebrev

Babykos<3

Forelsket i forumet

Holder på å skrive ønskebrev pga traumatisk fødsel forrige gang. Har skrevet ned litt, men er redd jeg glemmer noe viktig siden jeg ikke har gjort dette før.

Noen som har erfaringer de vil dele? 

Ikke erfaring men skal også skrive ned noen tanker,stikkord på hva jeg tenker- ikke godt å si hva man husker når alt er i gang!

Hadde heller ikke noen god opplevelse med nr 1 men faktisk så er mye av angsten erstattet med optimisme og spenning etter at jeg nylig var på fødeavdelingen for å snakke med jordmor. Fikk gått igjennom første fødsel og mye falt liksom på plass synes jeg!

Ikke sikkert din opplevelse er så lenge siden men det kan være fint uansett å få et besøk der..kaksje kommer du på noe du vil skrive i brevet ditt?

Har du lyst til å dele din traumatiske opplevelse da? kanskje enklere for folk å hjelpe da? jeg hadde en dramatisk/traumatisk opplevelse og skal inn til samtale med mer på det sykehuset jeg skal føde på. Så blir vel til at jeg skal skrive noe slikt jeg og:)

Har allerede vært på samtale med jordmor på sykehuset, men ting ble ikke så mye bedre etter det. De syns det var en av de verste historiene de hadde hørt på lenge, men fikk ikke noen konkrete forslag til forbedring, alt hun sa var at det sikkert blir bedre neste gang, og det holder ikke for meg:/ Skal til ny samtale med annen jordmor, så er spent på om det blir bedre. Hun jeg var hos første gangen var jo typisk vikar den dagen!

Det er en lang og komplisert historie, så vet ikke helt om jeg orker skrive hele her. Men i bunn og grunn handler det om at jeg ikke føler meg trygg og kan stole på deres faglige dyktighet, noe som gjør meg veldig nervøs før neste fødsel!

De ville foresten jeg skulle ha ønskebrevet klart til neste time, derfor jeg allerede er i gang med et;)

Uten at jeg vet noe om din historie kan jeg jo komme med noen tips som jeg selv har tenkt på.

Hvordan vil du at jordmor/lege/barnepleier skal oppføre seg underveis? Vil du at de skal være der hele tiden, skal de være veldig aktive eller holde seg på sidelinjen? Hva vil du at de skal sjekke med deg og hva vil du at de skal gjøre slik deres erfaring tilsier? Vil du ha det stille, eller er det greit med prating dem i mellom? Hva tror du at du vil at de skal hjelpe deg med underveis?

Hvilket utstyr vil du ha tilgjengelig? Musikk, pilatesball, prekestol, fødekrakk, mat og drikke?

Hvilken smertelindring vil du ha? Ingen, lystgass, spinal, epidural, akupunktur, dusje, badekar?

Hvordan vil du tilbringe de forskjellige fasene av fødselen? modning, åpning og utdriving, hvor vil du være og hvordan vil du ha det rundt deg?

Hva når barnet har kommet ut? Vil du ha det rett til deg? Skal de tørke av barnet først? Hvem skal klippe navlestreng? 

Skriv også litt om din erfaring fra forrige gang, når føler du at du trenger deres støtte mest, når blir du utrygg, hva er du redd for, hvordan kan de betrygge deg, hva må de ikke gjøre?

Back
Topp