Ønskebrev til fødsel

LuLu85

Forelsket i forumet
Hei!

Har dere tenkt å skrive ønskebrev i forkant om hvordan en optimal fødsel ser ut for deg?

Her har jeg tenkt å skrive at de må ikke glemme å gi meg antibiotika siden jeg har gbs, tilby meg epidural rett Før det er forseint, mannen min skal klippe navlesnoren, vil at navlesnoren skal pulsere i minst 3 minutter.
 
Å ja får alle dette som tilbud? Eller ba du om det selv?:) emskal du til sykehuset eller via jordmor? :)

Jordmor henviser meg dit etter jeg snakket med sykehuset når jeg var på oul. Jeg må på tidligere samtale for å lage plan om epidural og slikt,da det ikke er sikkert at jeg får det :/
 
Har vel ikke tenkt å skrive brev, men skal hvertfall nevne det(eller få mannen til å nevne) at jeg ikke vil ha lystgass så tidlig! Sist gang var jeg så vidt kommet meg inn døra etter vannet var gått før de "spurte" om jeg ville ha lystgass. Var mye svimmel, hodepine og kvalm etter alle timene med lystgassen(når den først var framfor øya, var det vanskelig å la være) og at jeg ikke vil ha epidural(hater nåler) men tror ikke det skal bli ett problem, ble ikke tilbudt det sist engang. Men av erfaring så går ikke alltid slike fødselsplaner som man ønsker så må nesten bare ta det når dagen kommer:)
 
Så langt har jeg ingen planer om det. Rett og slett fordi jeg ikke aner hva jeg går til! Må nok bare stole på fagfolk og håpe at mannen rekker fram i tide :)
 
Laget brev forrige gang men denne gangen tror eg og håper at eg får ks.Får eg ikke ks så skal eg garantert skrive brev
 
Så langt har jeg ingen planer om det. Rett og slett fordi jeg ikke aner hva jeg går til! Må nok bare stole på fagfolk og håpe at mannen rekker fram i tide :)
Synes også det er vanskelig siden det er første gang, men har gjort medg noen tanker, som at jeg gjerne vil ha tilbud om vann som smertelindring, og at jeg er livredd å ende opp med kateter bla..
 
Jeg lurer på om disse brevene blir lest? Begge gangene jeg har født har jordmødrene virket veldig travle. De var ikke så veldig mye inne hos meg. Bare innom å sjekket fremgang... første gang virket det som hun glemte hvem jeg var hver gang hun forlot rommet... Så jeg ser ikke for meg at de får lest disse brevene og fulgt de opp...

Kanskje bedre at man skriver en plan og gir til mannen eller de som skal være med på fødsel, så kan de passe på at slike ting blir fulgt opp...?
 
Jeg skrev sist, men alt gikk så fort at jeg glemte å gi det [emoji14] Men jeg fikk det som jeg ville :)
 
Nei
De har ikk sjangs til å kunne ta seg tid til å lese de
Nå blir jeg alltid innlagt før fødsel pga styrtfødsler så har tid til å snakke med jm på forhånd selv om jeg vet de ikke har sjangs til å dope meg ned så ytrer jeg alltid ønske om det :p
 
- akupunktur i panna.
- badekar.
- varm klut i rattataen ved 7-8cm.
- ispose til føttene mine som "brenner" innimellom.
- pulserende navlestreng, så lenge det lar seg gjøre.
- stearinlys/fake? og dempa belysning
- musikk
- at de skal tro på meg at jeg ikke presser med vilje, og at h*n kan komme ved 8 cm. opning, det skjedde sist,,,til ett rabalder! :')
 
Ja jeg skal skrive. Fordi jeg hadde en vanskelig fødsel sist. Så da vil jeg helst at de skal vite litt om det
 
Har fått et skjema jeg skal fylle ut og sende til fødested. Tror jordmor gjorde dette for meg sist, for kan ikke huske å ha skrevet det før. Der er det et felt på baksiden der man skriver ned tanker om ev. tidligere fødsler og kommende fødsler.
 
Om det må klippes. ikke si ifra bare klipp.
Ønsker å ha barnet med meg hele tiden .
jeg skal være med på alt av veiing og måling/vask
ellers vet jeg at det ikke er vits å planlegge. til førstemann var alt planlagt av musikk og alt mulig. men ingenting ble slik. bortsett for lystgassen. Nå er det få sykehus som har den. så det faller bort
 
Skal føde på en jordmorstyrt avdeling, så blir mye snakk om fødsel og hvordan jeg ønsker det med jordmor der underveis i svangerskapet, tror ikke jeg føler behov for å skrive ned noe mer enn det vi diskuterer der :)
 
Tror inte att jag ska skriva ett brev , men kanske bara nämna att jag vill pröva utan smärtelindring så länge jag kan . Kanske få lov å vara i vattnet , och att dom inte gör något utan att säga ifrån om det kan göra ont :p
 
Back
Topp