Ønske seg små barn?!

Hallo, en skal spise sunt og godt i svangerskapet, hvor stor ungen blir skal ikke ha nye betydning. Skal ikke prøve å få en liten unge det blir for dumt. Hvis det er slik folk er så er de ikke moden nok til å bli foreldre, mener jeg.
 
Høres jo helt sykt ut. Jeg har selv fått to små barn (begge ble født før termin, en var prematur), men dette var da ikke noe jeg ønsket meg! Jeg ønsket meg friske barn og prøvde aldri å gjøre noe for at de skulle bli små.

Såg forresten en dokumentar i høst som bl.a tok for seg helseproblemer til fattige folk i Asia. Der hadde ny forskning vist en sammenheng mellom lav fødselsvekt og helseproblemer senere i livet. Det hadde lenge vært en gåte hvorfor de såg så mye livsstilssykdomer der borte. Vanligvis blir jo diabetes type 2, hjertelidelser osv koblet til usunn livsstil og overvekt, men der borte var det masse tynne folk som ikke spiste usunn mat med slike problemer. Det de konkluderte med var at altfor lav fødselvekt så ut til å være grunnen. Det kunne se ut som om noe var "feilkoblet" i hjernen pga den lave fødselsvekten.

Så jenter, vi vil ikke ha bittesmå babyer, men sunne friske babyer som veier det som er normal for dem :)
 
Leste det i går tidlig...

Synes det er helt hårreisende!!!!!!!

Det viktigste er vel at barnet er friskt!!!
Kjenner jeg blir forbanna av sånne folk!
 
Ha ha jeg sa igår at jeg skal føde en baby på max 3500 gram! Det er ene og alene fordi jeg er litt skeptisk til hele fødselen. Også tuller jeg med det fordi jeg veit at jeg ikke kan kontrollere det. Jeg går ikke inn for å få en liten baby! Jeg vil ha frisk og sunn baby! Også vil jeg at fødselen skal gå bra.

-Taster fra appen-
 
Jeg er en liten dame :p da jeg ble født var jeg under 3 kg. Datteren min var 3170 g, men kjæresten min var en 5 kg baby... håper at det funker med kroppen min :p men skal spørre legen min om de kan måle meg og se hvor stor baby jeg kan få. Men jeg hadde aldri prøvd bevisst å få en liten baby :/

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Dersom det skal være et mål å få en liten baby så undrer jeg på om man faktisk er skikket til å få et barn. Synes det et helt hårreisende å ha det som et mål. Det viktigste er en sunn og frisk baby, ikke hvor stor den er. Når det er sagt så er det jo viktig å spise sunt og bevege seg i svangerskapet, men ikke med det utgangspunkt at man skal få en liten baby.. Kroppsfokuset har gått for langt (ikke at det er noe nytt).
 
Farlig trend!!!!! Selv spiser jeg når jeg er sulten,noe som vil si HELE TIDEN! ;) Prøver selvfølgelig å holde kosten så sunn som mulig,men jeg eser nok ut etter hvert lell. Det er vel helt normalt og ikke minst sunt :)
 
Dersom det er er snakk om i fordel i forhold til selve fødselen så vil jeg nå mene at kroppsvekten ikke har så mye å si. Hodeomkretsen er vel mer det som teller.

Fikk selv en liten unge, han er fortsatt liten i vekt og høyde. Men jeg hadde alltid sett for meg at en baby skulle være lubben og godt rund. jeg fikk en tynn liten unge. Brydde meg ikke noe om det, men synes babyene er søte når de er godt i hold.
 
Synes synd på de damene som driver på med sånt.., er alltid folk som setter seg selv foran barnets sunnhet :/
 
Det må være slitsomt å skulle prøve å kontrollere alt. Tenk å bli skuffet fordi babyen veier litt for "mye". Jeg mener vi har det altfor god når det er slike ting som opptar oss. Jeg håper jeg kan være så heldig å få en frisk baby.
 
Back
Topp