Ønske om pks

Ventetiid

Glad i forumet
Novemberlykke 2020
Smånissene 2022
Hadde i 2020 akutt keisersnitt grunnet stort barn som satt fast. Er nå gravid med nr 2 og skal snart inn for siste samtale og godkjenning av pks. Var i dag til kontroll der de mistenkte fostervannlekkasje(var heldigvis ikke det) og etter undersøkelse sier gyn: om du skal få keisersnitt må du ha veldig mange gode argumenter! Men hvilke argumenter er gode nok? Har tidligere stort barn 4790(!), satt fast grunnet jeg har smalt bekken, det er også familie historikk med smalt bekken, min bestemor, min tante, mor og søster kom til verden med akutt keisersnitt pga trangt bekken. Jeg er eneste som er kommet vaginalt men skulle vært med keisersnitt og har i dag senskader av fødsel pga tang. Har også tidligere overgrep. Jeg kan fremstå som sterk og lite påvirket men det er inntil jeg er alene med noen jeg stoler skikkelig på og da knekker jeg sammen. Jeg ønsket i prinsippet ikke flere barn pga opplevelsen og ville egentlig slutte å jobbe der jeg gjør i sykehuset grunnet alarm lyden på akutte ting får meg til automatisk begynne å gråte. Så hva kan gode argumenter være? Til nå er dette barnet målt under snittet i motsetning til eldre søsken som var litt over, men der bommet de med 2 kg på vekt estimeringene sine.... beklager litt rotete innlegg men litt mye tanker i toppen nå

Last edited:
Det høres ut som om du har mer enn god nok grunn. Jeg skjønner ikke hvorfor de skal være så offensive og prøve å skremme folk fra ks uten å engang ha hørt på dem. Håper gyn bare var tonedøv, og at siste samtalen og godkjennelsen går greit!

Be om kontroll hos en annen lege. Det pleier ikke å være noe stort problem å få pks når man allerede har hatt keisersnitt tidligere :)

Det høres ut som om du har mer enn god nok grunn. Jeg skjønner ikke hvorfor de skal være så offensive og prøve å skremme folk fra ks uten å engang ha hørt på dem. Håper gyn bare var tonedøv, og at siste samtalen og godkjennelsen går greit!
Håper virkelig det selv! Kjenner jeg var spent og nervøs for timen fra før av. Ble ikke mindre nervøs nå! Skal nok gå bra, men leter selvfølgelig etter bedre argumenter selv om jeg føler mine er gode nok fra før. Ønsker i tillegg sterilisering under ett eventuelt pks der kroppen og økonomien ikke egentlig pr nå takler barn nr 2

Be om kontroll hos en annen lege. Det pleier ikke å være noe stort problem å få pks når man allerede har hatt keisersnitt tidligere :)
Takk for tips <3 skal forhøre meg for synes ikke den gyn jeg var hos I dag ga meg en god følelse på noe...

Noen sykehus er veldig strenge på pks. En mulighet hvis de sier nei på ditt lokale sykehus er å søke fødeplass på er sykehus litt lenger unna og søke om pks der.

Back
Topp