Den lange veien mot nr 2..

Dronningen av skyggestreker her :shifty: det har faktisk vært blenda tester de siste dagene. Ingen antydning til skyggestrek, ei heller mens. Kanskje tmi, men tappen sitter så høyt at jeg såvidt når den. Etter jeg fødte førstemann klarer jeg ikke å kjenne om den er åpen eller lukket siden den alltid er litt åpen, som jo er naturlig etter et barn har kommet ut derfra :nailbiting:

så nå legger jeg testene på hylla, jeg aner ikke hvor jeg er i syklus og testene er negative, ingen tegn til at tr skal komme med det første heller. Så hvis ikke tr har kommet innen en uke så tar jeg en test igjen rundt neste helg. Så får vi se da :rolleyes:
 

Vedlegg

  • 8CAA9C3F-C34C-45F4-8683-A0E1D71A044E.jpeg
    8CAA9C3F-C34C-45F4-8683-A0E1D71A044E.jpeg
    30,4 KB · Visninger: 107
Nå virker det jammen som tr er like rundt hjørnet. Hadde en pitteliten oransjefarget flekk i trusen når jeg var på toalettet nettopp og svake mensmurringer i både rygg og nederst i magen har dukker opp, i følge appen 12dpo i dag (nå etter midnatt), så om mensen dukker opp i løpet av de neste par dagene så er hvertfall kroppen noenlunde i rute. Desverre..
 
Nå virker det jammen som tr er like rundt hjørnet. Hadde en pitteliten oransjefarget flekk i trusen når jeg var på toalettet nettopp og svake mensmurringer i både rygg og nederst i magen har dukker opp, i følge appen 12dpo i dag (nå etter midnatt), så om mensen dukker opp i løpet av de neste par dagene så er hvertfall kroppen noenlunde i rute. Desverre..

Så leit, Milli:sorry: men godt at kroppen er nogenlunde tilbake! Skulle det mot formodning ikke gå denne mnd nå, så har jeg kjempetro på neste mnd med en kropp i rute :joyful::Heartpink
 
Ikm i dag, murringene ga seg omtrent like fort som de kom natt til i går og ingen fler tegn til spotting. Tappen sitter fortsatt høyt og føles nå bakovervendt? Så den er ikke enig i at tr kommer i dag, ikke foreløpig hvertfall. Da pleier den å sitte lavt og være litt i veien under samleie. Merket ikke noe til den under sengekosen i går, men steike så mensensmerter jeg fikk etterpå. Kanskje eggløsning har vært litt senere enn appen antar og tr er like på vei.

Jeg kjenner faktisk ikke på noen testetrang om dagen. Jeg tok en test i går morges som det kom ganske sterk strek på med en gang, men den bleknet veldig når den tørket og jeg tok ikke bilde av den når den var fersk. Tok samtidig digital pga styrken på streken og mtp det var en 25mlu test, men den viste loud and clear «ikke gravid». Nå er jeg tom for tester hjemme og har ikke noe behov for å kjøpe nye faktisk. Jeg venter til neste helg, og hvis ikke tr er her innen da så tar jeg en test. Er den negativ så har ikke letrozol fungert denne ppen, for da tyder jo det på at EL ikke har skjedd ❤️

edit: glemte å legge ved bilde av testen. Her er den tørket og en del svakere enn når den var «våt». Ikke gravid på digital.

edit2: bilde ble litt mørkt, det ble tatt igår på sengekanten i et bekmørkt soverom :laughing002 men ser jo streken noenlunde likevel
 

Vedlegg

  • FC0BCFE9-18FF-4BD3-AAA5-33B53D38B847.jpeg
    FC0BCFE9-18FF-4BD3-AAA5-33B53D38B847.jpeg
    70,9 KB · Visninger: 109
Last edited:
Oppdatering ang tappen. Hard, lavt plassert og åpen. Ingen tvil om at den er åpen. Skulle inn for å kjenne hvordan den lå og Vipps så var hele fingertuppen inni livmorhalsen. Grøss. Mensenmurringene har også meldt seg og holdt på i flere timer i kveld. Sååå da beveger vi oss rimelig sikkert inn i pp7 :arghh: hvem hadde trodd dette skulle bli så sinnsykt vanskelig?
 
Oppdatering ang tappen. Hard, lavt plassert og åpen. Ingen tvil om at den er åpen. Skulle inn for å kjenne hvordan den lå og Vipps så var hele fingertuppen inni livmorhalsen. Grøss. Mensenmurringene har også meldt seg og holdt på i flere timer i kveld. Sååå da beveger vi oss rimelig sikkert inn i pp7 :arghh: hvem hadde trodd dette skulle bli så sinnsykt vanskelig?

Sender deg en stor klem:Heartpink
 
CD1 - PP7
.. ja, en dag over ikm denne gang også. Kanskje lutealfasen min er blitt èn dag lenger etter jeg begynte med hormonmedisiner?

nå blir det en telefon til Hausken i morgen tidlig. Jeg må blant annet ha en ny resept på letrozol. Det er nok ikke vits med ovitrelle. Tr kom akkurat som den skulle denne ppen uten ovitrelle, det betyr jo at kroppen klarte å slippe egget selv til riktig tid. Det er jo noe..

 
Last edited:
CD1 - PP7
.. ja, en dag over ikm denne gang også. Kanskje lutealfasen min er blitt èn dag lenger etter jeg begynte med hormonmedisiner?

nå blir det en telefon til Hausken i morgen tidlig. Jeg må blant annet ha en ny resept på letrozol. Det er nok ikke vits med ovitrelle. Tr kom akkurat som den skulle denne ppen uten ovitrelle, det betyr jo at kroppen klarte å slippe egget selv til riktig tid. Det er jo noe..

Så leit at det ikke gikk denne mnd:Heartred Har lest endel på fenomenet LUB - lutinized unruptured follicle. Anbefaler å lese litt på det hvis du føler det interessant. Handler om at folikkelen utvikles, men ikke klarer å slippe egget ut, så det går til grunne. Da vil man få alle tegn på at el fungerer normalt, selv om den ikke gjør det. For LUB kan kun påvises på ul. Forskning har vist at kombo Letrozol og hcg er gunstig for å få folikkelen til å slippe egget. Bare et tips:love7
 
Så leit at det ikke gikk denne mnd:Heartred Har lest endel på fenomenet LUB - lutinized unruptured follicle. Anbefaler å lese litt på det hvis du føler det interessant. Handler om at folikkelen utvikles, men ikke klarer å slippe egget ut, så det går til grunne. Da vil man få alle tegn på at el fungerer normalt, selv om den ikke gjør det. For LUB kan kun påvises på ul. Forskning har vist at kombo Letrozol og hcg er gunstig for å få folikkelen til å slippe egget. Bare et tips:love7

tusen takk for tips ❤️ Jeg skal lese! Har resept på ovitrelle hjemme, så jeg kan sette den om jeg ønsker det selv, så da skal jeg lese litt. Har aldri hørt om det før! ❤️
 
0 DPO - PP7
EL i dag :nailbiting::nailbiting:

Var hos gyn på ultralydundersøkelse for 2 dager siden som viste en folikkel på 19mm! Men får jo ikke lh-økning av meg selv så da ble Ovitrelle satt i går morges og jeg kjenner at det river og rusker litt nedi området og brystene stikker som bare det. Aksjene er lagt og vel så det, så nå er det bare å smøre seg med tålmodigheten igjen. Dpo-land varer jo alltid evig.... :oops:
 
Last edited:
5 dpo - pp7
5 dpo i dag, det betyr halvveis til 10 dpo og da nærmer man seg jo virkelig ikm eller? :laughing002:laughing002 Jeg haaater disse ventedagene i dpo land. Det blir litt «tomt» påfyll i dagboken nå. Det er liksom ikke så mye å skrive. Jeg kjenner jo på en hel haug av symptomer, men jeg har jo satt Ovitrelle så noe annet ville jo vært rart :confused013

Bare håper nå at dagene fremover går fort. Denne gangen har jeg bestemt meg for å ikke teste ut sprøyten. Jeg vet jo så godt at sprøyten kan sitte i opptil 10 dager, så det er faktisk helt unødvendig å teste før det. Det kan godt hende at jeg ikke klarer å holde meg helt til ikm og tester tidligere, men da er jeg faktisk inneforstått med at en strek kan være misvisende.

Jeg kjenner på en annen ro denne gangen, misforstå meg rett. Jeg gleder meg så sykt til testekjøret begynner, og tålmodigheten blir satt på prøve. Men samtidig så føler jeg meg rolig og har ikke helt behovet med å ta en test 10dpo og vri og vende på den til øynene går i kryss :smiley-ashamed004
 
Last edited:
Hvordan går det med deg? ❤️

det går nå, takk som spør ❤️ Vi har hatt noen måneder pause i prøvingen da vi fant ut at vår sønn mest sannsynlig har en arvelig sykdom, og trengte å summe oss rundt dette før vi tok stilling til om dette var noe vi ville risikere å føre videre til et lillesøsken og hvor stor denne risikoen evt vil være.

men, nå er vi tilbake igjen i prøvegamet og jeg har eggløsning nå i disse dager. Vet ikke helt hundre prosent siden jeg ikke tester eller temper. Men har hatt høy, myk og åpen tapp i noen dager nå, litt slim (men vanskelig å se forskjell på slim og sperm) og el-smerter, så om den ikke har vært er den ikke langt unna. Veldig spennende i hvert fall!

og med deg? ❤️
 
det går nå, takk som spør ❤️ Vi har hatt noen måneder pause i prøvingen da vi fant ut at vår sønn mest sannsynlig har en arvelig sykdom, og trengte å summe oss rundt dette før vi tok stilling til om dette var noe vi ville risikere å føre videre til et lillesøsken og hvor stor denne risikoen evt vil være.

men, nå er vi tilbake igjen i prøvegamet og jeg har eggløsning nå i disse dager. Vet ikke helt hundre prosent siden jeg ikke tester eller temper. Men har hatt høy, myk og åpen tapp i noen dager nå, litt slim (men vanskelig å se forskjell på slim og sperm) og el-smerter, så om den ikke har vært er den ikke langt unna. Veldig spennende i hvert fall!

og med deg? ❤️

Så fint at dere er igang igjen ❤️ Skal du enda ta el-sprøyte, eller får du til selv?

I dag fikk jeg to streker, og ikke bare skygge - men flere :woot: Hååper spiren holder seg på plass..
 
Så fint at dere er igang igjen ❤️ Skal du enda ta el-sprøyte, eller får du til selv?

I dag fikk jeg to streker, og ikke bare skygge - men flere :woot: Hååper spiren holder seg på plass..

GRATULERER SÅ MYE ❤️❤️❤️:smiley-bounce016

Jeg får kun engangsresept på ovitrelle, og jeg har ikke vært hos gyn enda. Hadde 2 runder igjen med letrozol liggende og fikk klarsignal på å prøve disse to rundene uten ovitrelle. Så nå forsøker vi uten. Jeg er litt usikker på om egget slapp forrige pp siden mensen/blødningen var så veldig rar og veldig sen. Men denne ppen kjenner jeg veldig godt el-symptomer! Skulle ønske jeg hadde tempet eller tatt el-tester så jeg visste når ikm er. Men bruker jo tappen da, som gir en ganske god indikasjon likevel, bare ikke like nøyaktig.
 
GRATULERER SÅ MYE ❤️❤️❤️:smiley-bounce016

Jeg får kun engangsresept på ovitrelle, og jeg har ikke vært hos gyn enda. Hadde 2 runder igjen med letrozol liggende og fikk klarsignal på å prøve disse to rundene uten ovitrelle. Så nå forsøker vi uten. Jeg er litt usikker på om egget slapp forrige pp siden mensen/blødningen var så veldig rar og veldig sen. Men denne ppen kjenner jeg veldig godt el-symptomer! Skulle ønske jeg hadde tempet eller tatt el-tester så jeg visste når ikm er. Men bruker jo tappen da, som gir en ganske god indikasjon likevel, bare ikke like nøyaktig.

Tuusen takk ❤️ Tappetafsing er veldig kjekt for å finne ut av el! :p Lykke til med babydans, håper så inderlig du får TO fine klare streker straks :sign19
 
Back
Topp