Ømt bryst

babygullet

Glad i forumet
Septembermødre <3
❤ Juliskattene 2018 ❤
Januarlykke 2020
jeg har fått kjempe vondt under det ene brystet. Jeg var redd for brystbetennelse men gjør ikke vondt når jeg ammer, bare når jeg kommer borti. Jeg oppdaga en tydelig tjukk blodåre nedover puppen:bored: vet ikke om det bare er tilfeldig da.
Har vondt i hele kroppen å kjennes ut som jeg skal få feber. Noen som vet hva det kan være? :)
 
Høres ut som begynnende brystbetennelse. Er det en hard kul inni der det gjør vondt, eller er området rødt? I såfall er oppskriften å varme opp det vonde området i dusjen eller med noe omslag, pumpe/amme hver 2.-3. time og se om det bedrer seg. Hvis formen daler, oppsøk lege for antibiotikabehandling.
 
Høres ut som begynnende brystbetennelse. Er det en hard kul inni der det gjør vondt, eller er området rødt? I såfall er oppskriften å varme opp det vonde området i dusjen eller med noe omslag, pumpe/amme hver 2.-3. time og se om det bedrer seg. Hvis formen daler, oppsøk lege for antibiotikabehandling.
Takk for svar:) da skal jeg prøve på det :)
 
Ammehjelpen har forresten mye fornuftig info og tips når det kommer til tette melkeganger og begynnende brystbetennelse, men alt bunner til slutt i å få tømt brystet hyppig... [emoji1303]
Ja har vært der inne å lest litt :)
 
God bedring!

Jeg har hatt tette melkeganger to ganger nå, og slike smerter du beskriver. Meget god effekt av massasje av brystet, særlig i dusjen under varmt vann, samt hyppige amminger. Jeg tar også Lecitin forebyggende. Tør ikke annet etter at jeg begynte på det da jeg hadde første runde. Så sluttet jeg når glasset var tomt. Men et par uker senere fikk jeg det igjen, så nå tar jeg Lecitin fast ut ammeperioden tror jeg. Det forsvant raskt med massasje og piller igjen andre gangen.
 
Back
Topp