Ømt å ha sex

Troika

Glad i forumet
Septembermødre <3
Andre som fortsatt synes det? Har ikke ak hatt oss til så mye... Kanskje ammingen som gjør slimhinnene tørre og irriterte?!
 
Rett etter fødselen var slimhinnene tørre, men føler det er normalt nå.
 
Huff ja.. har blitt litt bedre, men fortsatt litt ømt og litt sårt. Ammingen gjør nok sitt.
Ikke blitt mye sengekos her heller.. :p
 
Nei, har ikke merket noe til det. Eneste er at det er litt tørrere der nede, så kjøpte glidekrem. Til kjærestens store fornøyelse, han bare elsker glidekremen :wideyed: han får ikke nok, tror vi må kjøpe ny flaske hver uke hvis han skal fortsette slik..
 
Er litt ømt fremdeles ja, så et godt vorspiel er viktig ;) Kjæresten sier det kjennes likt ut for ham, men for meg føles det litt "trangere"?
 
Blir mye sengekos her :p Men ammer ikke, men kan ikke huske det hadde noe å si med første heller som ble ammet..

Prøv med glidemiddel som hun over her anbefalte. :)
 
Vi har prøvd med glidemiddel også, men fortsatt litt ømt.
Hender det svir og stikker skikkelig.
Hadde ikke dette problemet så lenge etter de to andre fødslene..
Men jeg håper det blir bedre etterhvert.
 
Etter at vi fikk vårt første barn hadde jeg ubehag ved samleie i ca 1 år, men ble klippet under fødselen. Denne gangen synes jeg at det først nå er blitt bedre, men poden er tross alt bare 5,5 mnd så det er jo mye tidligere enn sist. Under fødselen fikk jeg en betydelig rift, det var ikke så greit når han valgte å ankomme som supermann ;)
 
Vi har prøvd med glidemiddel også, men fortsatt litt ømt.
Hender det svir og stikker skikkelig.
Hadde ikke dette problemet så lenge etter de to andre fødslene..
Men jeg håper det blir bedre etterhvert.

Men hvordan svir og stikker det da? Er det hele området eller bare et sted? Det kan ikke være vaginisme/vestibulitt eller noe lignende?
 
Men hvordan svir og stikker det da? Er det hele området eller bare et sted? Det kan ikke være vaginisme/vestibulitt eller noe lignende?
Aner ikke hva det er.. vondt er det iallefall. :( Har blitt litt bedre nå, så håper det ordner seg. Sist gang gikk det ganske så bra. Da svei det bare etterpå når jeg måtte på do.
Er nok fryktelig tørre slimhinner. Sårt og sviende. Føles som Uvi, men er ikke det.
Hadde en veldig rask fødsel denne gangen, men uten rifter.
 
Aner ikke hva det er.. vondt er det iallefall. :( Har blitt litt bedre nå, så håper det ordner seg. Sist gang gikk det ganske så bra. Da svei det bare etterpå når jeg måtte på do.
Er nok fryktelig tørre slimhinner. Sårt og sviende. Føles som Uvi, men er ikke det.
Hadde en veldig rask fødsel denne gangen, men uten rifter.

Hadde tatt meg en tur til gyn jeg. Fastleger er ikke så bra på slike ting.
Feks kan vestibulitt gi lignende symptomer som uvi og sopp, men blir verre ved berøring/samleie.

Majorstuaklinikken har en gyn som er ekspert på dette, Josef Ekren. Også Olafiaklinikken er bra på denne sykdommen. Så du kan jo evt be om å bli henvist.
 
Hadde tatt meg en tur til gyn jeg. Fastleger er ikke så bra på slike ting.
Feks kan vestibulitt gi lignende symptomer som uvi og sopp, men blir verre ved berøring/samleie.

Majorstuaklinikken har en gyn som er ekspert på dette, Josef Ekren. Også Olafiaklinikken er bra på denne sykdommen. Så du kan jo evt be om å bli henvist.
Kommer nok til å ta meg en tur til gyn vist det ikke blir bedre. Men har lest meg litt opp i dag. Så at det fantes en salve å få kjøpt på apoteket. Tenker jeg vil prøve den først. Husker ikke navnet på den. Men den skal visnok hjelpe mot sårhet der nede. Så satser på at det hjelper. Aldri hatt problemer med dette før. Litt frustrerende. Har lyst men gruer meg når det gjør vondt.
 
Kommer nok til å ta meg en tur til gyn vist det ikke blir bedre. Men har lest meg litt opp i dag. Så at det fantes en salve å få kjøpt på apoteket. Tenker jeg vil prøve den først. Husker ikke navnet på den. Men den skal visnok hjelpe mot sårhet der nede. Så satser på at det hjelper. Aldri hatt problemer med dette før. Litt frustrerende. Har lyst men gruer meg når det gjør vondt.

Du kan be legen om Xylocainsalve 5% som du smører 10-15 min før sex :)

Ja utrolig frustrerende :( Men husk at dersom du får vondt av å ha sex, så trigger du nerveendingene hver gang du har sex og det gjør at de ikke roer seg ned igjen og problemet blir verre.
 
Du kan be legen om Xylocainsalve 5% som du smører 10-15 min før sex :)

Ja utrolig frustrerende :( Men husk at dersom du får vondt av å ha sex, så trigger du nerveendingene hver gang du har sex og det gjør at de ikke roer seg ned igjen og problemet blir verre.
Takk for all info. ;)
 
Men hvordan svir og stikker det da? Er det hele området eller bare et sted? Det kan ikke være vaginisme/vestibulitt eller noe lignende?
Jeg har nettopp vært hos fastlegen og blitt henvist til gynekolog. Svir og stikker litt hos meg og, pluss at det fortsatt kommer litt blod etter at jeg satt inn spiral i november :(
 
Jeg tror for min del det har me at jeg ammer, har nå lest at slimhinnene blir tørre av det og dermed vondt å ha sex.
 
Jeg har nettopp vært hos fastlegen og blitt henvist til gynekolog. Svir og stikker litt hos meg og, pluss at det fortsatt kommer litt blod etter at jeg satt inn spiral i november :(

Ja gyn er uansett det rette å gå til. Fastleger har som oftest for dårlig kunnskap om slike ting.
 
Back
Topp