Ømme pupper

Bkno1610992

Andre møte med forumet
Er 11+1 og har ikke lengre ømme bryster, blir så utrolig bekymra etter som det er det eneste symptomet jeg har hatt (bortsett fra litt kvalme).. Frister å bestille enda en time til ultralyd, er for lenge å vente på oul på januar:arghh:
Trenger sårt noen oppløftende ord:(

Skal på legekontoret imorgen for å ta de vanlige blodprøvene, kan de se om det er noe galt på de? Og er det noe jeg får svar på etter å ha tatt de? Ogsååå lurer jeg på hvorfor jeg har måttet vente til nesten uke 12 med å ta blodprøver? Tenker at om det hadde vært noe galt de kunne ha fanget opp i en blodprøve så hadde det vel vært bedre å kunne vite det så tidlig som mulig, eller?:bored: Har en million spørsmål, men ingen å spørre:hilarious:
 
Er 11+1 og har ikke lengre ømme bryster, blir så utrolig bekymra etter som det er det eneste symptomet jeg har hatt (bortsett fra litt kvalme).. Frister å bestille enda en time til ultralyd, er for lenge å vente på oul på januar:arghh:
Trenger sårt noen oppløftende ord:(

Skal på legekontoret imorgen for å ta de vanlige blodprøvene, kan de se om det er noe galt på de? Og er det noe jeg får svar på etter å ha tatt de? Ogsååå lurer jeg på hvorfor jeg har måttet vente til nesten uke 12 med å ta blodprøver? Tenker at om det hadde vært noe galt de kunne ha fanget opp i en blodprøve så hadde det vel vært bedre å kunne vite det så tidlig som mulig, eller?:bored: Har en million spørsmål, men ingen å spørre:hilarious:

Vet ikke om jeg kan si noe om de ømme puppene, men altså, symptomer kommer og går! Plutselig er de ømme igjen og du angrer på at du savner dem :p Du er 11 uker på vei og oddsen nå er veldig god for at dette går bra!

Jeg også ble satt opp til blodprøver i uke 12, aner ikke hvorfor det gjøres sånn, men tror det er helt vanlig praksis :)
 
Vet ikke om jeg kan si noe om de ømme puppene, men altså, symptomer kommer og går! Plutselig er de ømme igjen og du angrer på at du savner dem :p Du er 11 uker på vei og oddsen nå er veldig god for at dette går bra!

Jeg også ble satt opp til blodprøver i uke 12, aner ikke hvorfor det gjøres sånn, men tror det er helt vanlig praksis :)
Rart, tenker uansett å snike meg inn på legekontoret i morgen å høre om å få tatt de da. Må kjøre 40minutter dit, så må unnskylde meg med at jeg ikke har tid neste uke:hilarious:
 
Ganske normalt med symptomer som kommer og går. Kan ikke se noe på de blodprøvene som tas. Er som regel Hb, ferritin, blodtyping med screening (for å finne blodtype og eventuelle antistoffer) og forskjellige virustester.

Syns alltid den perioden vi går inn i nå er sånn limbo. Tidlig å kjenne liv, har ikke vært på oul og føles som evigheter siden man fikk positiv test :p

Jeg er kvalm til 1000, har bekkenplager som er så ille at det meste av bevegelse gjør vondt, ømme pupper så amming av frøkna på 9 mnd er til tider veldig vondt, tror jeg kjenner små liv men enda er jeg «bekymret» for om jeg faktisk er gravid og om babyen lever :p så å ha symptomer trenger ikke gjøre deg mindre bekymret. Er ganske naturlig å være bekymret for om det man bærer i magen som er ønsket har det bra <3
Så min anbefaling: pust dypt og prøv å nyt tiden.
Og blør du ikke er sannsynligheten for at det går bra nå veldig stor, den blir faktisk ikke større ;)
 
Rart, tenker uansett å snike meg inn på legekontoret i morgen å høre om å få tatt de da. Må kjøre 40minutter dit, så må unnskylde meg med at jeg ikke har tid neste uke:hilarious:

Ja, det syns jeg du skal gjøre :)
 
Måtte vente til uke tolv her også, selv om jeg var på kontroll et par uker før og gjerne hadde lyst å ta de da. Legen sa at sykehuset tok ikke imot blodprøver tatt før uke tolv, av en eller annen grunn.
 
Jeg har ikke hatt ømme pupper på flere uker! Er 14+4 og var på UL i dag☺️ Alt er nok fint skal du se ❤️
 
Forrige uke hadde jeg brått inne ømme pupper lenger. Nå har jeg det igjen.

Jeg går å tror at det ikke er noe liv i magen egentlig. Kan liksom ikke skjønne at det er det. Til tross for kvalme og en livmor som vokser.
 
Ingen ømme pupper her heller lenger.

Og det med blodprøven, som det skrives av en annen over her, er for å sjekke blodtype, jernnivå, diverse sykdommer (HIV, syfilis, hepatitt osv.). Meeen, hvorfor den på død og liv må tas ved 12 uker vet jeg ikke. Jeg har alltid tatt den litt før, og aldri fått beskjed om å vente.
 
Forrige uke hadde jeg brått inne ømme pupper lenger. Nå har jeg det igjen.

Jeg går å tror at det ikke er noe liv i magen egentlig. Kan liksom ikke skjønne at det er det. Til tross for kvalme og en livmor som vokser.
Kan heller ikke skjønne at det er noe der inne, selv om magen har eset godt ut de siste ukene:hilarious: Helt fjernt, glemmer at jeg faktisk er gravid
 
Som de over sier, så kommer og går symptomer :) har lest at for mange slutter puppene å være ømme i 2. trimester, før de kan bli veldig ømme igjen i 3. trimester. Mine er også mye mindre ømme. Kjenner det kun når jeg klemmer på de!
 
Måtte vente til uke tolv her også, selv om jeg var på kontroll et par uker før og gjerne hadde lyst å ta de da. Legen sa at sykehuset tok ikke imot blodprøver tatt før uke tolv, av en eller annen grunn.

Dette er feil. Kom nye retningslinjer i 2018 som sier de bør tas mellom uke 6-12. Men før (altså før 2018) så ble alle prøver tatt før uke 12 avvist.
 
Dette er feil. Kom nye retningslinjer i 2018 som sier de bør tas mellom uke 6-12. Men før (altså før 2018) så ble alle prøver tatt før uke 12 avvist.

Jupp, prøvde å si det til legen også, men han sa at det gjaldt fortsatt her. Tipper han ikke er så oppdatert, men orket ikke krangle på det. Er nok ikke så farlig om de blir tatt rett før eller rett over 12 uker.
 
Det der puppene altså, når jeg gikk på p stav krympa de fra C til B og nå er de allerede på vei ut av de gamle C bhene :hilarious: sambo har syntes det har vært helt topp siden jeg heller ikke har vært øm :hilarious::hilarious: men i går var plutselig den ene øm og så ble jeg kjempesint på han for å ta på den selv om han ikke kunne vite at den var øm haha :facepalm::shy:

får håpe du kan få noen beroligende ord fra legen i morgen og så hiver jeg meg på de andre som sier at symptomene kommer og går :joyful:
 
Jupp, prøvde å si det til legen også, men han sa at det gjaldt fortsatt her. Tipper han ikke er så oppdatert, men orket ikke krangle på det. Er nok ikke så farlig om de blir tatt rett før eller rett over 12 uker.

Jeg hadde bare henvist til helsedirektoratet sine nettsider ;p men mange som henger etter hsr jeg skjønt. Selv om det faktisk er 1 1/2 år siden de nye retningslinjene for svangerskapsomsorg kom :)
 
Back
Topp