Ømme brystvorter

Fiskebollo

Forelsket i forumet
Oktoberfruene 2018
Denne graviditeten er så annerledes en den første. Har hatt så ømme bryster og nå har det gått over til ømme brystvorter! Haff så vondt og det å få dusj strålen på er som å få mange nåler i nippelen [emoji28] er uke 15 nå. Flere som har det slik? Eller av erfaring vet det går over før fødsel? [emoji32]

Jeg kjenner meg veldig igjen! Bare jeg så vidt kommer bortig med håndkle når jeg skal tørke meg etter å ha dusjet, får jeg ubehag/vondt:nailbiting: eller hvis jeg så vidt kommer bortig samboeren!!:woot: Får håpe det gir seg etter hvert..

Dette hadde jeg også tenkt å lage tråd om i dag! Kommer borti med håndkle og får vondt :( «fint» å vite det ikke bare er meg... har veldig ømme fra før, men nå har det jo tatt helt av...

Her er det også ømt, men en tanke bedre enn i starten.

En liten hendelse her om dagen....
En dør står oppe hvor dørlåsen er i høyde med puppene mine. Snur meg rundt i full fart. Brystvorta sveiver da borti den dingsen som gjør at døra holdes lukket, og jeg, ja jeg holdt på å døøøøø!

Jeg synes det har hjulpet å smøre puppene med krem, spesielt med krem som inneholder silikon.

Ømme nipler her også ;) Mamma har tipset meg om å "dra i niplene" på en måte hver gang jeg dusjer for å unngå såre nipler når ammingen begynner.. Meeen det er jo så vondt:hilarious:

Samme her, det har kommet dem siste uken :P Det samme skjedde sist også, og etter fødsel når ammingen startet ble det 100 ganger verre :nailbiting:

Ømme nipler her også ja :wtf: Men varierer heldigvis litt. Også er de tørre og litt sprukne... Prøver å være flink til å smøre de, men synes nesten ikke det hjelper. Har prøvd ganske mange forskjellige kremer.

Ømme nipler her også ja :wtf: Men varierer heldigvis litt. Også er de tørre og litt sprukne... Prøver å være flink til å smøre de, men synes nesten ikke det hjelper. Har prøvd ganske mange forskjellige kremer.
Forsøk Purelan om du ikke har forsøkt det :)

Haff! Så kjedelig at det var så mange som sliter med niplene! Da skal jeg kjøpe salve og begynne å smøre. Håper det blir bra for oss alle og at det ikke kommer til å være så vondt å amme. Slet veldig med mye vondt med første så ammet bare 3 uker. denne gangen ønsker jeg virkelig å få det til! Klem til alle [emoji173]️

Du har sikkert gjort det, men anbefaler ammekurs, de brosjyrene og Gro nylanders «mamma for første gang». Hun har mange gode tips og råd for amming! Jeg slet litt de første dagene sist, også var det en på kontroll 3 dager etter fødsel som hjalp meg med hvordan jeg holdt babyen, så gjorde det ikke vondt før tennene kom :)
Nå vet jo ikke jeg hva som gjorde det for deg sist, så vil ikke være bedreviter eller noe, bare tips (som du kanskje/sikkert har hørt før) :D

Du har sikkert gjort det, men anbefaler ammekurs, de brosjyrene og Gro nylanders «mamma for første gang». Hun har mange gode tips og råd for amming! Jeg slet litt de første dagene sist, også var det en på kontroll 3 dager etter fødsel som hjalp meg med hvordan jeg holdt babyen, så gjorde det ikke vondt før tennene kom :)
Nå vet jo ikke jeg hva som gjorde det for deg sist, så vil ikke være bedreviter eller noe, bare tips (som du kanskje/sikkert har hørt før) :D
Alltid kjekt med tips! Og jeg sluker til meg alt jeg kommer over som førstegangs mamma ;)

Jeg har fått vonde brystvorter de siste dagene, akkurat som nåler som stikker på de ved berøring!

Back
Topp