Ømme brystvorter hele svangerskapet

Fridam

Glad i forumet
Augustlykke 2015
Marshmallows 2022
Dette svangerskapet har jeg hatt ømme brystvorter hele svangerskapet. De var mye verre i første trimester, men har aldri blitt helt «bra». Forrige gang gikk det helt over etter første trimester. Så jeg kjenner at jeg er litt nervøs for hvordan det blir med ammingen denne gangen, om det blir vondt siden de er så ømme.

Har noen av dere opplevd å ha ømme brystvorter hele svangerskapet ved tidligere graviditeter? Gikk det over etter fødselen? Hvordan gikk ammingen?

Jeg hadde såå god ammeerfaring forrige gang, og håper virkelig at jeg får det denne gangen også!

Jeg har ingen tidligere erfaring, men jeg har også fremdeles ømme brystvorter og er bekymret i forhold til amming :wideyed:

Har ingen tidligere erfaring men har sinnsykt ømme brystvorter enda og er bekymret for hvordan amming skal gå hvis det skal være så vondt :sour:

Har hatt ømme brystvorter hele forrige svangerskap, fullammet til ca 6 mnd og ammet til han var 14 mnd ish. Slutta pga. dette svangerskapet at det ble for ømt. Men før jeg ble gravid igjen så var ikke det et problem.
Er veldig øm den her gangen også, men har trua på at det går fint når man får «kommet i gang». :-) husker også at jeg var bekymret sist og ble overrasket over hvor greit det gikk.

Husk også at amming ikke ska gjøre vondt :Heartpink
Det hjalp meg veldig å lese meg opp på amming før fødsel, skal gjøre det den her gangen også - selv om det bare er 6 mnd siden jeg sluttet å amme. Fikk også hjelp til riktig sugetak på sykehuset.
ammehjelpen har gode artikler :-) i tillegg synes jeg heftet fra helsedirektoratet «hvordan amme ditt barn» (eller noe sånt) var veldig nyttig å lese.
Ellers finnes ammehjelpere over hele landet som kan hjelpe om man strever.

Back
Topp