Ømme brystvorter etter fødsel

Måneskinn<3

Flørter med forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Det er 14 dager siden fødsel og jeg har fortsatt ømme brystvorter. Vondt med bh, dusjing osv. Bruker purelan og babyen har godt sugetak. Ikke vondt ved amming, men stikkende smerte og ømt ellers. Noen som har råd?
 
Usikker på om det er samme type problem som jeg hadde med nr. 1, siden jeg også hadde vondt under amming og var mer sår enn stikkende smerte. Men redningen for meg var multimam. Kanskje verdt å teste? :)
 
Jeg brukte multi mam i starten, men det blir dyrt i lengden. Kjøpte silverette, og de funker utrolig bra! Ikke noe sår lengre!
 
Det er 14 dager siden fødsel og jeg har fortsatt ømme brystvorter. Vondt med bh, dusjing osv. Bruker p urelan og babyen har godt sugetak. Ikke vondt ved amming, men stikkende smerte og ømt ellers. Noen som har råd?

4 uker siden min fødsel, og jeg har det helt likt! Klarer ikke ha på klær inntil, er så ømt! Godt sugetak og ikke stramt tungebånd.. Lurer litt på om det rett og slett kan være fordi brystknoppene blir "dratt" utover under amming, og at det er uvant! Håper isåfall det blir bedre snart! Har også akkurat gått til innkjøp av både multimam og Silverette!:hilarious::angelic:
 
Her hjelper det med ei lita amme-pause. Hånd-melker i forkant av måltider evt. gir mme til 1-2 måltider.
 
Det er 14 dager siden fødsel og jeg har fortsatt ømme brystvorter. Vondt med bh, dusjing osv. Bruker purelan og babyen har godt sugetak. Ikke vondt ved amming, men stikkende smerte og ømt ellers. Noen som har råd?
Kan det hende at barnet ikke har godt kok sugetak? Jeg får vondt dersom hun ikke har nok bryst inni munnen. Men en gang jeg kjenner det gjør vondt, stikker jeg lillefingeren min inni munnen hennes for å løsne grepet, og prøver på nytt. Det er fristende å tenke at «det går greit akkurat nå», men den feilen gikk jeg på med første barn. For det ble mer og mer vondt for hver amming.

Dersom det imidlertid ikke gjelder sugetak, vet jeg ikke.

Når det først har blitt vondt, har jeg hatt god nytte i ammeskjold. Fås kjøpt på apoteket. Jeg har brukt Medela sine. Det er litt klønete å legge til barnet når det skal være et silikonlag mellom baby og brystet, men det lindrer smerten veldig, og gjør at man ikke trenger å slutte å amme. Så får brystet litt pause til det ikke gjør vondt lenger.
 
Back
Topp