Ømme bryst og såre...

Charlotte_86

Flørter med forumet
brystvorter!! Huff, det føles som om brystene har blitt mega tunge.. Så nå om dagen går jeg rundt med sports-bh.. Føler det er bedre.
Har dere noen tips til hva man kan gjøre med såre brystvorter? Finnes det noen kremer/salver man kan smøre på?

 
hei!
har ikke akkurat svar på spørsmålet ditt da :-/ men du kan jo ta deg turen til apoteket? jeg sliter selv med ømme og såre bryst, men når jeg søker om det nettet (for har lurt på det samme), handler det mest om iforhold til amming.. men tenker apoteket har en nøytral og god salve :D
 
ja det finnes en veldig god krem eller salve er det vel egentlig
men jeg husker jo ikke hva den heter , er jo en stund siden jeg brukte den
men tuben er gul og salven er  veldig tykk og klissette men helt fantastisk  su får den på apoteket
 
Jeg vil jo tro at de samme salvene som anbefales ved amming kan brukes ved vanlig sårhet.  Det er jo sårhet ved amming også.
Jeg hadde blødende brystvorter i begynnelsen med tvillingene, og det var helt forferdelig.  Kjøpte Purelan, og det hjalp litt.  Det er bare akkurat som tykt fett som legger seg utenpå i et beskyttende lag.  Brukte også calendula-salve, men det er jo mest for sår.  Jeg ville prøvd Purelan eller tilsvarende hvis jeg var deg.

Andre triks er å klippe ut firkanter av bleier, og klippe hull i dem til brystvorten. Da hviler klærne på bleien, mens brystvorten er beskyttet inni hullet:)
Jeg lover deg - jeg prøvde alt da jeg ammet!
 
Tusen takk for mange gode råd!!
 
Back
Topp