Ømhet + kvalme

Septokt19

Forumet er livet
Juli13-jentene
Oktoberlykke 2019
Jeg har begynt å føle meg mer øm/litt stikkete i skjeden/skambein/nederst i bekkenbunnen. I tillegg stikker det noe i siden av magen til tider, og nedre del av magen er øm/på grensen til vond. Modning?Hodet fester seg? Hva?

Og så sov jeg lite natt til i går pga magesmerter og kvalme. Følte jeg måtte kaste opp, men fikk det ikke til... Og diaré... Sorry for details.... Har fremdeles denne kvalmen hengende over meg,og dårlig matlyst (svææært uvanlig ;-))

Har generelt hatt økte problemer med hodepine og synsforstyrrelser siste tida, men ikke vært spesielt forverra siste dagene på det.

Så leste jeg litt i går da, om at kvalme (og hodepine+synssymptomer) også er symptom på sf. Så dere:

Ville dere ringt lege/føden ang dette, eller latt det gå litt tid og se?

Føler meg ikke noe akutt svært syk eller sånt, og kjenner normalt eller mer bevegelse fra lille rusk i magen. Veksler mellom bekymra og ikkebekymra...og ja: legen målte bl.tr mandag og da var det ok.
 
Lurer på om det kan være noe mage greier som går jeg, for jeg var selv skikkelig dårlig med kvalme, vondt i magen og løs, ikke helt diare, avføring. Føles mye bedre i dag, men kjenner litt til det.
Hadde det ikke vært for at prinsen var så aktiv hadde jeg nok vært bekymra.

Men det er jo bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite ;)
Det skader jo ikke å ringe hvertfall og høre med dem hva de synes ;)
 
Jeg hadde også en tråd igår om ømhet, stikking.
Fant ut at dette er normalt i siste del av svangerskapet, da livmoren og bekkenbunn forbereder seg til fødsel.
Jordmoren min svarte også at det er normalt pga. tyngden av barnet. Og at det er ting som utvider seg. :)

Jeg har også vært kvalm de siste dagene, og hørt flere andre også. Så det kan være noe som går, som nevnt over her. Men har du veldig hodepine, og er bekymret kan du jo alltids ringe legen å høre! :)
 
Lurer på om det kan være noe mage greier som går jeg, for jeg var selv skikkelig dårlig med kvalme, vondt i magen og løs, ikke helt diare, avføring. Føles mye bedre i dag, men kjenner litt til det.
Hadde det ikke vært for at prinsen var så aktiv hadde jeg nok vært bekymra.

Men det er jo bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite ;)
Det skader jo ikke å ringe hvertfall og høre med dem hva de synes ;)

Ja, jeg føler liksom litt det, at det er noe magevirus/matforgiftning eller noe sånt?... Kanskje jeg skal vente og se litt utover dagen hvordan det kjennes :)
 
Back
Topp