Ømhet i magen og murringer

Grønn-te88

Forelsket i forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Jeg har siste dagene hatt en del «mens» murringer i nedre del av magen, samt av hele livmoren kjennes litt øm ut. Spesielt ømhetsfølelse rett over symfysen. Er det andre som har opplevd det samme? 31+2

Opplevd det samme og tolker det som at det er en del av modningen. jeg er kommet noe lengre enn deg da, 33+5 i dag og opplevde en nokså kraftig murring for noen dager siden, som spredde seg litt til beina/lårene, slik det var da jeg hadde kraftige menstruasjonssmerter i starten av tenårene. Heldigvis bare et minutt eller så, men, ja...

Opplevd det samme og tolker det som at det er en del av modningen. jeg er kommet noe lengre enn deg da, 33+5 i dag og opplevde en nokså kraftig murring for noen dager siden, som spredde seg litt til beina/lårene, slik det var da jeg hadde kraftige menstruasjonssmerter i starten av tenårene. Heldigvis bare et minutt eller så, men, ja...
Her er murringen stort sett konstant, men ikke veldig kraftig da. Men all denne ømheten kombinert med at han er så rolig i magen kjente jeg gav litt grobunn til bekymring

Her er murringen stort sett konstant, men ikke veldig kraftig da. Men all denne ømheten kombinert med at han er så rolig i magen kjente jeg gav litt grobunn til bekymring
Det forstår jeg. Har du vurdert om du skal ringe føden? De sier jo at du skal det ved bekymring, og jeg tror nok jeg ville gjort det med det du beskriver her :Heartred

Det forstår jeg. Har du vurdert om du skal ringe føden? De sier jo at du skal det ved bekymring, og jeg tror nok jeg ville gjort det med det du beskriver her :Heartred
Var inne på tanken ja, ringte nå i ste etter du sa det :joyful: de sa så lenge det ikke kom takvis, og det ikke kom slim og blod så kunne det være normalt. Og har kjent bevegelser fra han også, bare lite slik som er vanlig for han, så skulle ta kontakt igjen dersom det endret seg eller det ble mer smertefullt. Også sa hun at murringer kunne være vanlig i perioder hvor man har vært mer i aktivitet / stress - hvilket er veldig forenelig med uken jeg har hatt så da slår jeg meg litt til ro med det :)

Var inne på tanken ja, ringte nå i ste etter du sa det :joyful: de sa så lenge det ikke kom takvis, og det ikke kom slim og blod så kunne det være normalt. Og har kjent bevegelser fra han også, bare lite slik som er vanlig for han, så skulle ta kontakt igjen dersom det endret seg eller det ble mer smertefullt. Også sa hun at murringer kunne være vanlig i perioder hvor man har vært mer i aktivitet / stress - hvilket er veldig forenelig med uken jeg har hatt så da slår jeg meg litt til ro med det :)
Godt å høre at du er beroliget. Håper du får enda mer ro og kjenner mer liv utover kvelden :Heartpink

Jeg har også hatt mensenmurringer de siste dagene, er i uke 34+0 i dag. Følger med på de og har jordmortime til uka. Har googlet litt, og det kan være hodet som fester seg, krysser fingrene for det

Har hatt en del murringer de siste dagene jeg også. Er 30+5 så må bare knipe igjen enda. Regner med det er en del av modningen. Husker ikke når det starta sist, men det er full fart i magen og kun murringer i korte perioder så stresser ikke med det.

Jeg har også opplevd en del «mensmurringer» i dag. Tidvis ganske vondt. 34+1 i dag. Har også googlet meg frem til at det kanskje er hodet som fester seg. Eller hatt jeg hatt en hektisk uke, så mulig det er derfor. La meg nedpå noen timer og ikke merket noe etter det.

Uke 32+5. Jeg har også hatt endel mensmurring, stikk nedentil, kynnere og støl mage den siste uken. Sitter først og fremst på venstre siden. Jordmor mente at hode hadde festet seg, og det var dette jeg kjente. Jeg har også vært på ultralyd denne uken, og fått bekreftet at alt ser normalt ut.

Får mensmurringer når jeg har vært mye på bena i løpet av en dag. Tolker det som at kroppen forteller meg at jeg trenger å hvile, så prøver å lytte til det. Roer seg alltid når jeg gjør det. Varmepute gjør også veldig godt.

I natt har jeg sovet så dårlig konstant vondt i korsryggen… Det er som mensensmerter som er konstante i korsryggen. Er det dette som kalles murringer i korsryggen?

I natt har jeg sovet så dårlig konstant vondt i korsryggen… Det er som mensensmerter som er konstante i korsryggen. Er det dette som kalles murringer i korsryggen?
Kanskje det er modning?

Ja, mye mulig. Ikke hatt det slik som dette tidligere i svangerskapet. Får håpe han holder seg der inne en liten periode til :smiley-ashamed004
Med første vannet gikk 37 uker på vei, kan ikke si at jeg hadde tegn til modning. Etter mange SAer og en senabort jeg var klar at neste kommer også mye tidligere en termin. Men! Jeg hadde masse masse menssmerter og følte at han kommer når some helst og nei, han ville ikke komme på igangsetting på termindato(endte i KS etter 36timer med rier og vannet gikk av seg selv 20 timer før KS). Så jeg ville regne at din lille har gode sjanser å holde seg inne en stund til :Heartred

Med første vannet gikk 37 uker på vei, kan ikke si at jeg hadde tegn til modning. Etter mange SAer og en senabort jeg var klar at neste kommer også mye tidligere en termin. Men! Jeg hadde masse masse menssmerter og følte at han kommer når some helst og nei, han ville ikke komme på igangsetting på termindato(endte i KS etter 36timer med rier og vannet gikk av seg selv 20 timer før KS). Så jeg ville regne at din lille har gode sjanser å holde seg inne en stund til :Heartred
Det er godt å høre. Da satser jeg på det :love017

Back
Topp