Øm på magen....

Mitos

Glad i forumet
hei jenter!
Nå er lillebror 15 dager gammel. Han kom til verden ved planlagt keisersnitt. Alt gikk fint under fødselen.
Men, jeg er kjempe øm på magen over snittet. Det kjennes nesten ikke ut som det er min magen jeg tar på når jeg tar meg på magen der. Det kjennes egentlig ut som når man har vært hos tannlegen og fått bedøvelse. Når den begynner å gå ut så føles kinnet veldig «tykt» og det er veldig rart å ta på. Sån kjennes magen min ut.
Noen med erfaring? Kan ikke huske at det var slik når storesøster kom ved keisersnitt for 5 år siden.
Kjenner det bekymrer meg litt. Syns at etter 15 dager så skal magen være «normal» (sett vekk fra hengemagen :-p)

Jeg kan ikke huske at jeg var veldig øm, men huden i området det var snittet i var lenge ganske følelsesløst, som om det var bedøvet. Og jeg hadde en liten "pølse" av hevelse der snittet var i sikkert et år før den var helt borte.

Jeg kan ikke huske at jeg var veldig øm, men huden i området det var snittet i var lenge ganske følelsesløst, som om det var bedøvet. Og jeg hadde en liten "pølse" av hevelse der snittet var i sikkert et år før den var helt borte.

Samme her. Men den lille pølsen min forsvant noe fortere, etter kanskje 5 mnd..

Sniker fra august! Sånn var min mage etter KS i fjor og det varte lenge! Akkurat den følelsen du sier at man har vært hos tannlegen og bedøvelsen er halvveis ute og at man ikke kjenner at man tar der. Jeg fikk beskjed om at det er fordi man har skjært over en haug med nerver og at det tar en stund før de gror sammen igjen. Legen min sa at det var en sjanse for at det kom til å forbli sånn, men det gikk seg til etter en stund :)

Sniker fra august! Sånn var min mage etter KS i fjor og det varte lenge! Akkurat den følelsen du sier at man har vært hos tannlegen og bedøvelsen er halvveis ute og at man ikke kjenner at man tar der. Jeg fikk beskjed om at det er fordi man har skjært over en haug med nerver og at det tar en stund før de gror sammen igjen. Legen min sa at det var en sjanse for at det kom til å forbli sånn, men det gikk seg til etter en stund :)

Det var godt å høre at andre har opplevd det samme, og at dette er normalt :) da er jeg spent på om det går over...håper virkelig det! Er litt ubehagelig.

Jeg har et «heng» over snittet som kan ligne litt på en pølse ja...men det er ikke akkurat der snittet er. Eg det som magen er sån bedøvd som jeg forklarte. Magen er blitt ganske så flat igjen allerede, men har et «heng» over snittet. Veldig usikker på om dette er hevelse eller bare ekstra fett som jeg la på meg under graviditeten :)

What she said Hehe.
Hadde en operasjon for flere år siden der jeg opplevde akkurat det samme. Legene sa det samme til meg; at de har kuttet over en haug med nerver som trenger tid på seg til å gro sammen igjen, men at det kunne hende det ville forbli slik. Det er 5-6 år siden. Føles fortsatt bedøvd ut.

Back
Topp