Øm og tissetrengt! ;-)

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hvorfor skal tissetrangen komme om natten?
Våknet to ganger inatt. Og frys så jeg skalv mens jeg gikk inn på badet. Jeg vekket trolig barnet mitt også, som skjønte at jeg frøs, for brått hørte jeg "Det blir enda kaldere til vinteren, mamma!" :-)
Så fikk jeg en god klem, og et ønske om at jeg skulle føle meg bedre. :-)
Blir så fint å kunne dele denne hemmeligheten snart! La barnet ta del i det som skjer framover.
Jeg kan jo ikke skjule at jeg er tissetrengt, trøtt og hormonell. Og magen kan jo ikke skjules så lenge.

Idag føler jeg meg litt øm også. Kan det være fordi jeg er så tissetrengt? Hi hi! :-)
Så nå er jeg øm, tissetrengt, trøtt, hormonell, og litt oppblåst. :-)
Og hjertebank om kvelden, når jeg legger meg flatt. Lurer på hva det kommer av?

Så skjønn :)
jeg er oppe om natten og tisser selv, men har ikke lagt merke til noe ømhet ;)

Så skjønn :)
jeg er oppe om natten og tisser selv, men har ikke lagt merke til noe ømhet ;)

Takk! Helt utrolig hvor omtenksomme barn kan være! :)
Ja, tissetrang er vel et klassisk symptom som bekrefter graviditeten!
Så egentlig er det helt greit å tisse litt om natten, når man vet at det kommer av en fantastisk, liten skapning! :)

Eg springer på do i ett sett på dagtid eg, heldigvis ikke om natta ... enda :P Har ikkje merka noe ømhet.
De er nå så søte de små, passer godt på mammen sin forstår eg ;)

Og hjertebank om kvelden, når jeg legger meg flatt. Lurer på hva det kommer av?

Hjertebank kommer visstnok av at man får ca. 1 liter ekstra blod i kroppen når man er gravid, derfor må hjertet jobbe ekstra hardt med å pumpe det rundt. Jeg kjenner det også bedre når jeg legger meg ned, vet ikke hvorfor det er sånn :)

Tissatrengt om natta uansett jeg :-P men blir vel kanskje mer tissatrengt etterhvert, men klarer meg fint uten å være det!

Hjertebank kommer visstnok av at man får ca. 1 liter ekstra blod i kroppen når man er gravid, derfor må hjertet jobbe ekstra hardt med å pumpe det rundt. Jeg kjenner det også bedre når jeg legger meg ned, vet ikke hvorfor det er sånn :)

Takk for svar!
Godt at jeg ikke er alene om det! :)
Og at det er normalt!:)
Det går jo over igjen ganske fort, men merkes så tydelig når jeg akkurat har lagt meg ned.

Tisser mye her også... Og siste 3-4 netter har jeg våknet pga det også... Men årsaken er jo hyggelig :-)

Er ikke så ofte jeg må tisse på natta, men går hele tiden på do om dagen :p
Kjenner også hjertebank når jeg legger meg ned.
Er veldig øm nedentil for tiden. Men det skyldes nok all den ekstra blodtilførselen ;)

Back
Topp