Øm nedentil (litt detaljert her)

lillemortil2snart

Elsker forumet
Er det andre som er øm nedentil? Det er ikke så godt å tørke etter dobesøk (tisset) og gjør litt vondt når jeg får trykk der, som når jeg setter meg ned.

Jeg husker ikke det var slik når jeg gikk med jenten min.

Hva kan det være?
 
Det er ikke blærebetennelse eller noe da? Eller er det liksom kun utenpå? Ikke godt å si, men jeg var ganske øm da jeg hadde BB
 
Det er kun utenpå, jeg tisser ikke mer og det gjør ikke vondt å tisse. Så jeg tror ikke det kan være BB.
 
Urinveisinfeksjon? Hos meg kjennes ikke de normale symptomene når jeg er gravig, enten ingenting i det hele tatt eller som du sier blir øm i underlivet.. Ingen hyppig tissing eller svie som til vanlig! 
Kan jo levere en urinprøve til legekontoret for sikkerhets skyld? Husk at det er viktig å behandle uvi raskt i svangerskap! Iallefall greit å få det utelukket.. ;)
 
Jeg skal få det sjekket ja. Men jeg er usikker på om det er da. Men det startet i går tror jeg. Er rar følelse.
 
bekkenløsning symptomer?? Jeg hadde korsrygg vondt og legen lurte veldig på om jeg var øm nedentil, pga det kunne være tegn på det.. Men jeg vet ikke! Håper du finner ut og god bedring!!
 
Det er egentlig ganske vanlig. Man får mer blodtilstrømning ut i kjede og kjønnslepper (sånn når vi er inne på detalier). Og man blir litt mer 'hoven' der nede. Dette kangjøre at du opplever det smertefult. En annen ting er at enkelte blir plaget med sopp nedentil når de går gravide. Det kan oppleves som litt sårt og sviete like så godt som at det klør. Jeg tror du ville hatt mer konkret vondt når du tisser hvis det var UVI. Og mest sannsynlig fått vondt i magen også. Men vi her inne er ikke spesialister :) Så om det ¨fortsetter og du ikke føler deg trygg så kontakt JM eller lege :)
 
Samme her. Husker jeg hadde det slik sist gang, men det var da jeg gikk høygravid og han lå med hodet ned. Ikke så her tidlig. Vet ikke hva det kan være...
 


Trultan skrev:
bekkenløsning symptomer?? Jeg hadde korsrygg vondt og legen lurte veldig på om jeg var øm nedentil, pga det kunne være tegn på det.. Men jeg vet ikke! Håper du finner ut og god bedring!!


Jeg har bekkenløsning som er kjempevond.
 


Des09Mars12 skrev:
Samme her. Husker jeg hadde det slik sist gang, men det var da jeg gikk høygravid og han lå med hodet ned. Ikke så her tidlig. Vet ikke hva det kan være...

Føles litt som ungen presser der nede, men det går ikke enda. Men kan være, som ei lenger oppe sa, at det er bekkenløsningen jeg har.
 
HoMor: Ja kan være at jeg bare er hoven der og at det plager meg litt. Jeg har ikke hatt soppinfeksjon på 10år og det eneste jeg husker av det, er hvordan allergisk reaksjon jeg fikk av canesten. Så håper det ikke er det, for jeg må til legen, kan ikke bruke canesten.
 
Da har jeg snakket med legen. Jeg er ganske sikker på at jeg har soppinfeksjon. Hun i skranken sa at han kunne fikse resept til meg. For jeg er så heldig at jeg reagerer canesten og husker at jeg fikk noe annet for mange år siden.

Da fikk jeg de strålende nyhetene at gravide kan bare bruke canesten Så da fikk jeg legetime på mandag og nå må vi alle håpe at jeg virkelig ikke har soppinfeksjon, for da må jeg kanskje bruke medisin som kan være skadelig for foster (men de vet ikke) for den er ikke sjekket skikkelig mot gravide.


What to do?????
 
Uff kjedelig nyhet... Håper du ikke har noe sopp... Det er noe dritt!! Hadde masse sopp og styr etter fødselen. (jeg merka det ikke selv). Men hør på legen, han/hun vet best. Lykke til!!
 


Trultan skrev:
Uff kjedelig nyhet... Håper du ikke har noe sopp... Det er noe dritt!! Hadde masse sopp og styr etter fødselen. (jeg merka det ikke selv). Men hør på legen, han/hun vet best. Lykke til!!


Da gjør bare mer og mer vondt, det klør og jeg ser rød/hoven ut nedentil. Så det lover ikke godt. Håper jeg kan bruke Prevayl heller, det sto at man må være forsiktig dei siste 6 mnd av svangerskapet men de 3 første mnd skal den ikke brukes. *sukk*
 
Skjønner den... Lite kult når det står det! Hadde heller ikke vært helt høy i hatten av å gå på dem da.. Men er vel ikke heldig å gå med sopp resten av svangerskapet..:( Legen finner håpenligvis et råd!! (jeg måtte selv bruke en krem som ikke var egnet til gravide foje gang, pga hadde ikke testet nok. Hadde skikkelig utstett over hele låret, men bitte lite lag krem holdt, men brukte det jo bare når det var veldig ille..så ja var forsiktig..)
 


Trultan skrev:
Skjønner den... Lite kult når det står det! Hadde heller ikke vært helt høy i hatten av å gå på dem da.. Men er vel ikke heldig å gå med sopp resten av svangerskapet..:( Legen finner håpenligvis et råd!! (jeg måtte selv bruke en krem som ikke var egnet til gravide foje gang, pga hadde ikke testet nok. Hadde skikkelig utstett over hele låret, men bitte lite lag krem holdt, men brukte det jo bare når det var veldig ille..så ja var forsiktig..)

Noe må gjøres, for dette gjør vondt.. Slik kan jeg ikke gå.. Skjønner ikke at jeg må holde ut til mandag... *au au au au*
 
Sett deg i en bøtte med surmelk. Det liker ikke soppen. Og så kutter du ut ALT sukker til du har fått behandling. Sukker er veldig soppfremkallende. Stakkars deg. Får helt vondt av deg! Masse lykke til. Ta paracett om det blir for vondt. Kan kanskje døyve litt på smerten.
 
Du kan også kjøpe yoghurt naturell og smøre der nede. Skal også hjelpe om du har sopp  Lykke til, og håper det går fort over
 
Sur melk eller youghurt? Jaja. Om det funker så. Får jage gubben på butikken etter yoghurt da. Er alene med ungen pga hans kveld/nattuke på jobb, så kan ikke sitte i surmelk da
 
Back
Topp