Øm mage :(

gravid med nr 3

Glad i forumet
Jeg har 2 barn selv og venter 3 men har aldrig på de andre barna mine opplevd øm magen .. det har jeg nå... det er i perioder slik at jeg ikke tåler at noe kommer bort i magen min :( er dette normalt ??
 
jeg venter min første, så er kanskje ikke den rette til å svare. Men har lest og hørt mange si at med nr 3 kommer det mye som er veldig anderledes fra de to første svangerskapene, så du vil nok oppleve mye nytt de siste ukene. Det med at magen din er så øm er egentlig vansklig å si om det er normalt eller ikke. Min mage har vært sånn i noen dager og det er langt ifra godt. Men jeg kjenner mye liv fra den lille så da går jeg ut ifra at det ikke er noe farlig med så øm mage hos meg ihvertfall. Men kjenner du mindre liv i tillegg til at den har blitt så øm burde du kontakte jordmor eller legen din.
 
takk for svaret fra deg :) kjenner greit med liv her å :) var bare redd det skulle være en svak start på noe :P har vært en del dårlig i magen og sprunget på do i tillegg. og føtene har værket sikkelig selv om jeg tar magnesium så jeg bare ble litt skeptisk , men skal på sykehuset i morgen så jeg får høre hva dem sier der da :)
 
du må fortelle meg hva dem sier til det, løper å ofte på då og beina verker. Lykke til i morra:)
 
Jeg venter og nr.3, men har ikke opplevd dette.
 
Hei :) .Nå venter jeg nummer to og har hatt disse symptomene du har,men de går liksom fort over.Har hatt noen ganger med øm mage,fikk forklart at dette kunne skje når det var kynnere på gang som samtidig strammet musklene så det ble ømt ;).

Hadde i går kveld noe annet ømhetsgreier i tillegg til noe magestyr etterpå.

Lykke til på sykehuset
 
ok takk:) men har du opplevd å være øm i flere dager i strekk har liksom vært det siden fredag
 
hei hei :) nå har jeg snakket med jordmor og hun syns det hørtes mest ut som en muskelting , men sa at jeg godt kunne ta en urin og blodtrykksprøve for sikkerhets skyld.. men da er jo selvfølgelig ikke legekontoret på denne plassen åpen :(  Men det går vel bra til i morgen uansett skal jeg jo på sykehuset da så :)
 
jeg er ofte øm på den måten at det er ubehagelig at andre tar på magen eller jeg kommer borti en bordkant ol. 

vet ikke om det er på samme måten for deg?
 
Samme her...og hvis lillegutten her strekker på seg og storebroren lener seg på magen eller noe....veldig ømt og ubehagelig!! Magen er jo strekt som et pølseskinn så det er nok derfor!!

lilletitti skrev:
jeg er ofte øm på den måten at det er ubehagelig at andre tar på magen eller jeg kommer borti en bordkant ol. 

vet ikke om det er på samme måten for deg?


 
ja det er litt likt det :) men det er bare at jeg kan ikke huske at det var sånn de andre gangene og da var jeg større :( håper det bare er tilfeldig at det kun er dette svangerskapet. i tllegg er jeg litt kvalm og løs i magen :( og har sikkelige ømme/nesten kramper i legg og tår til tider :( håper bare ikke dette er no svf for det hadde jeg med hun første og noen av symptomene minner om det svangerskapet :(
 
Å så fantastisk og endelig lese om flere som opplever dette!!
Jeg venter nr 2 og har vært slik øm flere ganger! Kommer ofte i perioder hvor jeg har mye kynnere (noe jeg også har slitt med dette svangerskapet), og en kveld var det så ille at jeg ringte føden for jeg hadde aldri følt den smerten tidligere, verken i dette eller forrige svangerskap.
Fikk beskjed om at det sannsynligvis var pga kynnerne mine, at de gjorde livmoren min støl - man kan jo tenke seg etter en hard styrke-økt med trening! De gangene jeg har det varer det stort sett i 1-3 dager, så er det borte! Men jeg også er som deg, kan ikke kommi borti magen uten at det er kjempevondt!

Men tips fra jordmoren jeg snakket med på tlf: ikke ta på magen, ligg med varmeflaske, ta en varm dusj :)

Godt å høre flere som har dette, for jeg har ikke hørt om noen andre!
 
Back
Topp