Øm mage og hodepine

Sommerbarn88

Elsker forumet
Julimammaer 2016
De to siste dagene har jeg hatt veldig "øm" mage, helt nederst, men det blir bedre når jeg sitter/ligger meg ned. Er dette normalt? Får også litt små vondt når jeg det er veldig travelt på jobb. Er 10 uker på vei. :)

Er også veldig plaget med sterk hodepine, noe jeg ikke har til vanlig, men vil jo ikke ta for mye paracet. Noen som har noen gode råd der?
 
Jeg har også vært øm nede ved lysken. Spesielt når jeg trykker på området hvor livmoren er. Mer som stikninger. Men litt bedre nå :) Vil tro det er tegn på at det vokser.

Er selv veldig plaget med hodepine. Klarer meg ikke uten paracet da, for det er en hodepine jeg ikke har kjent maken til før. Holder meg til ca to 500mg paracet i uken. Ellers anbefaler jeg masse vann og frisk luft :)
 
Jeg har også vært øm nede ved lysken. Spesielt når jeg trykker på området hvor livmoren er. Mer som stikninger. Men litt bedre nå :) Vil tro det er tegn på at det vokser.

Er selv veldig plaget med hodepine. Klarer meg ikke uten paracet da, for det er en hodepine jeg ikke har kjent maken til før. Holder meg til ca to 500mg paracet i uken. Ellers anbefaler jeg masse vann og frisk luft :)
Nei har aldri hatt så sterk hodepine jeg heller. Og når jeg kommer til kvelden er jeg ikke mye å være sammen med. For da har jeg så utrolig vondt. Har tatt ett par paracet jeg og. Legen har sagt det går greit da jeg egentlig skulle tatt sterke smertestillende for noe annet. Og hun sa jeg bare kunne ta paracet når det ble for gale. Men prøver så godt jeg kan å holde meg unna. Får da det som ett godt tegn at jeg er litt øm da :)
 
Er 10+1 i dag :)
Har ikke øm mage, men litt ligamentsmerter av og til. Har derimot en del hodepine jeg også. Kommer og går litt, men som regel på kvelden.
Sliter også med kvalme, spesielt hvis jeg sliten. De dagene jeg har fri og får slappet av går det bedre :) men da blir man jo rar når man tror at symptomene er borte, haha :)

Håper hodepinen gir seg snart jenter :)
 
Nei har aldri hatt så sterk hodepine jeg heller. Og når jeg kommer til kvelden er jeg ikke mye å være sammen med. For da har jeg så utrolig vondt. Har tatt ett par paracet jeg og. Legen har sagt det går greit da jeg egentlig skulle tatt sterke smertestillende for noe annet. Og hun sa jeg bare kunne ta paracet når det ble for gale. Men prøver så godt jeg kan å holde meg unna. Får da det som ett godt tegn at jeg er litt øm da :)

Nei, det kan være helt forferdelig til tider... Paracet skal jo gå bra, det sier legen min og. Så litt må man "unne" seg! Heldigvis hjelper paraceten da:)
Moren min utviklet migrene under hennes svangerskap med meg. Har vurdert litt om jeg skal sjekke meg for det. Har alltid vært plaget med mye hodepine, men nå tar det helt kaka.

Jeg tror bare det vokser nedi der. Jeg er 12 uker til søndag, og i følge alle disse appene vokser babyen og livmoren mye nå. Vil tro det er tilfellet hos deg også :D
 
Nei, det kan være helt forferdelig til tider... Paracet skal jo gå bra, det sier legen min og. Så litt må man "unne" seg! Heldigvis hjelper paraceten da:)
Moren min utviklet migrene under hennes svangerskap med meg. Har vurdert litt om jeg skal sjekke meg for det. Har alltid vært plaget med mye hodepine, men nå tar det helt kaka.

Jeg tror bare det vokser nedi der. Jeg er 12 uker til søndag, og i følge alle disse appene vokser babyen og livmoren mye nå. Vil tro det er tilfellet hos deg også :D
Kanskje jeg skal sjekke meg og for det. Har så vondt at jeg blir kvalm, for er ikke noe kvalm sånn ellers. Bare når jeg har den ekstreme hodepinen. Får ta og nevne det for legen. Da får jeg prøve å ikke ha sånn alt for dårlig samvittighet de gangene jeg må ty til paracet :)
Ingenting er bedre enn at det vokser der :happy: kan bare ikke huske det var sånn med første mann :p har sikkert bare fortrengt det ;)
 
Trenger ikke bekymre deg for å ta paracet det er helt trygt. Man skal ikke være for hysterisk. Det er bedre for deg og babyen at du er uthvilt og ikke produserer mye adrenalin fordi du har så sterk hodepine. Noen ganger er det det som gangner mor også det som syvende og sist gagner babyen! Du kan ta 4 gram i døgnet med paracet. Følg anbefaling på pakken og ta kontakt med helsepersonell dersom du trenger økt smertelindring :)
 
Min lege frarådet sterkt å ta Paracet i svangerskapet, da nyere forskning hadde vist noe misdannelser hos guttebabyer... Dette gjaldt hele svangerskapet. Og vi vet jo enda ikke hva vi ruger på :) så jeg ville holdt meg unna, dere må selv føle hva som føles rett :) men da har dere hvertfall informasjonen :)
 
Min lege frarådet sterkt å ta Paracet i svangerskapet, da nyere forskning hadde vist noe misdannelser hos guttebabyer... Dette gjaldt hele svangerskapet. Og vi vet jo enda ikke hva vi ruger på :) så jeg ville holdt meg unna, dere må selv føle hva som føles rett :) men da har dere hvertfall informasjonen :)

Det kan godt være men hvis du skal ta noe er dette det tryggeste og lang forskning og meta studier, forandres ikke av en enkeltstående forskning. Man skal selvsagt tenke selv, men uansett hvordan man snur på flisa er paracet det tryggeste alternativet. Så må man se på hvor ofte det skjer misdannelser av guttefoster. Er det 1 av 10 er risikoen høy. Er risikoen en av 100 000 som noen av disse studiene er er risikoen lavere. Ofte følger det ikke med eksakte tall med slike anbefalinger og da bør man sjekke kilder. Jeg har pr nå ikke hørt en av fødselslegene på sykehuset fraråde bruk av paracetamol. Man skal utvise aktsomhet og ikke overskride dose. Om man tar paracet i svangerskapet er det det aller tryggeste alternativet vi har.
 
Back
Topp