"Øm" livmor

Margoo

Forelsket i forumet
MayDay2021
Er det andre som opplever ømhet/smerte i livmorområdet? Føles ut som det er trykk der, spesielt når jeg ligger. Det er ikke veldig vondt, men ubehagelig. Jeg opplever også at det gjør mest vondt på venstre side av det jeg antar er livmoren. Ubehaget er der mye i løpet av dagen, men har også mange timer hvor det er borte.

Er 17+0 og førstegangs og engstelig :P Kan det være fordi livmoren vokser eller er det unormalt? Blir litt redd når det er smerter som aldri helt går over.

Jeg er "tredjegangs" og dette er helt normalt hos meg og :) kjenner mye ømhet, stramminger og diverse i løpet av en dag :) Det gjør aldri direkte vondt da. Kjenner også lillebror som turner mye rundt der inne :) er 17+1 her :)

Jeg hadde det med storebror hele veien gjennom svangerskapet, og kjenner det ofte denne gangen også ☺️ Livmoren vil strekkes hele tiden for å lage plass og det kan bli både ømt, ubehagelig og sårt. Tror ikke det er farlig, har hvert fall ikke oppfattet det sånn. Første gangen jeg var gravid snakket jeg en del om ubehaget og strekkingen/muskelstramming og legen sa det var normalt ☺️

Takk for svar, dere! Godt å høre at andre opplever det også:Heartred Tenker det er normalt at mye skjer på innsiden der, magen har jo trossalt vokst en hel del siste tiden. Ømt, ubehagelig og sårt er vel en god beskrivelse :) Ble i hvertfall beroliget nå!

Jeg er fjerdegangs og har det også! Ikke hver dag, det kommer og går litt, men typ hver 3. Dag eller så, er livmoren øm:)

Henger meg på, jeg kjenner det også, og ofte blir det værre med full blære, men det er helt normalt :)

Back
Topp