Øm livmor?

Timian

Elsker forumet
Er 12 uker i dag, og mener bestemt at litt av livmora har kommet opp "over kanten" nå. Men den er så øm!
Har disse typiske ligamentsmertene, men det er i tillegg ganske vondt hvis jeg klemmer litt nederst på magen, og alt føles generelt ømt, spesielt når jeg bøyer meg eller strekker meg langt tilbake. Kjenner også at det verker "inni der".
Haha, vanskelig å forklare om kroppsdeler man ikke har tenkt så mye på før.

Jeg lurer på om dette er vanlig? Kan det for eksempel være tegn på UVI, at det egentlig er blæra som føles øm?
 
Jeg har det på samme måte Timian, og har kramper/smerter i tillegg.
Har googlet litt rundt dette, og leser at det er livmoren som vokser og at man derfor kan oppleve disse smertene. MEN, at det også kan være en form for blærebetennelse, feks UVI.
Men jeg tror ikke det er blæra di som føles øm...

Jeg skal til jordmor på tirsdag, så får huske å ta med urinprøve ;)
 
Jeg har det på samme måte Timian, og har kramper/smerter i tillegg.
Har googlet litt rundt dette, og leser at det er livmoren som vokser og at man derfor kan oppleve disse smertene. MEN, at det også kan være en form for blærebetennelse, feks UVI.
Men jeg tror ikke det er blæra di som føles øm...

Jeg skal til jordmor på tirsdag, så får huske å ta med urinprøve ;)
Det var beroligende. Vi er jo omtrent like langt på vei.

Og jeg skal også til jordmor på tirsdag!
 
er og veldig øm nederst i magen. og hver gang jeg nyser så er det veldig vondt, regner med at det er livmoren som strekker seg? blir og veldig vondt hvis jeg prøver å holde meg når jeg er tissetrengt
 
Det er heeeelt normalt, både vonde nye og vonde strekk ;) er bare livmora som vokser og river litt ;)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Jeg har det også slik. Tenker at det ikke er så rart det gjør vondt, når den i utgangspunktet lille livmora skal romme mer og mer og bli stor og sterk :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Pleier ikke å bli bekymra for sånt, men i går fikk jeg skikkelige krampetak, klarte ikke strekke på kroppen, men måtte ha en bøyd holdning for ikke å ha såå smerter.
Dette pågikk i ca 45 min... Det var ikke noe hyggelig!

Som å ha mageknip i livmoren rett og slett..



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg får og sånn kramper om jeg trenger et dobesøk eller har mye luft.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp