Øm kul i puppen..

sillivanilli

Elsker forumet
Andre som har hatt det?
Det er ikke brystbetennelse, for jeg har ikke amma på 2 og 1/2 år.
For ca en uke siden, når jeg la meg kjente jeg at ene puppen var øm. Kjente etter og fant en klump.
Var hos legen i går, de mente det ikke var noe farlig, men henviser meg til sykehuset for sjekk for å være på den sikre siden.
Jeg føler meg trygg på at det ikke er noe farlig, men det er jo plagsomt. Jeg pleier å ligge på siden eller på magen når jeg skal sove, men syntes det var ubehagelig så lå på ryggen.

Noen som har hatt noe sånt? Gikk det over av seg sel? Var det ømt lenge? Tok det lang tid før du fikk time på sykehuset?

dytt.

Jeg aner desverre ikke, men dytter for deg[:)]

Jeg oppdagen en sånn kul da jeg var 17, det var en væskefylt kjertel, altså helt ufarlig!
De ville ikke tappe den før den ble større, eller var smertefull å ligge på, så jeg har den enda[;)]
Den vokste seg 1,2 sm stor i diameter, og har stoppet der...

Den ligger mot midten, inni venstre bryst og er øm å ta på/ligge på!
De fortalte meg at de ikke aner hvorfor noen får sånne kuler, men at jeg skal følge med om det kommer fler[:)]

fikk en sånn kul når jeg ammet nr to. å det var melk som hadde kapslet seg. di sa på sykehuset at jeg kom til å ha den kulen for bestandig.

jeg har en sånn kul... en såkalt "fettkul" i høyre bryst... var ganske vond en stund, men nå merker jeg den ikke engang [:)]

Jeg operert ut en cyste fra brystet mitt i 1998.  Den var godartet heldigvis.

Legene sa til meg at når den var øm og vond ved berøring, så var det bra.

Greit å få tatt prøve da!

Takk for svar.
Aldri hatt sånn før (drev å hadde brystbetennelser, så da var det jo klumpete, men de forsvant jo med betennelsen).
Har hormonspiral så har sjelden mensen for tiden. Ble ømt for en uke siden, så da er det vel rart om det  sku vær pga mensen? Og aldri vært noe øm eller fått klumper i forbinnelse me mensen.

Malenemamma: Hvor gammel er du nå da?

snusmumrik: Vondt lenge?

Windy: Bra den var godartet! [:)] Ja, greit å ta en prøve for å være helt sikker.

[:)]

[:)]

Jeg er 19 (snart 20), så er ikke lengesiden, for den saksskyld![;)]

Jeg har fjernet en sånn kul fordi den var så vond....men har nå vondt i arrvevet etter kulen...Kulen min var en "fettkul", og var ca 1,5 cm i diameter.

ORIGINAL: mammameg

er det ikke best å kontakte en lege? han kan nok gi deg et bedre svar enn du får her inne... [8|]

Som det står i hovedinnlegget så ar jeg til legen igår. [:)] Men han kjente, fikk inn en annen lege til å kjenne også sa de at det neppe var noe farlig. Så konkluderte de at de skulle sende henvisning til sykehuset for sikkerhetsskyld, også ble jeg sendt ut igjen.

Derfor jeg hører her. Tenkte å høre andres erfaringer med dette.
et jo ikke hvr lang tid det vil ta før jeg får time på sykehuset..
Jeg blir neppe prioritert, siden jeg er under 25.

Et lite dytt til

Hadde en sånn i forbinnelse med amming jeg da. Fikk den noen dager etter jeg hadde fått snuppa, men de sa det kunne oppstå hvis man ikke satt avslappet når man ammet. Noe med musklene tror jeg. Forsvant etter 2-3 uker... mer vet jeg ikke[8|]

At det gjør vondt er et bra tegn[;)]

Takker for fler svar. [:)]

Fant ut at man kan sjekke ventetid, visste ikke det jeg. Er ventetid på 2-3 uker på mitt sykehus, så det var ikke så ille da.

Back
Topp