Hei! Jeg er førstegangsfødende 37+3 og kjenner på det samme. Fikk så smerter at jeg nesten falt i trappen i leiligheten. Har derfor begynt å gå mindre ut alene. Har alltid med meg typen om jeg må gå i trapp, ellers tar jeg heis.
Jordmor sa at babyen kan komme når som helst… men at det også var vanlige symptomer å få noen uker før termin også. Lurer også på hvor lenge det er igjen, men vanskelig å si da de kommer når de kommer
Håper du får noe bedre svar av noen andre. Jeg tar bare dag for dag. Litt mindre aktiv enn ellers nå da… men det burde være lov. Skal bruke de tre ukene før fødsel på å lese litt mer. Folk sier jeg burde sove lenge og nyte det mens jeg kan. Så skal prøve å få nok søvn inntil lillegutt kommer. Hehe.
Noe ekstra jeg føler på er avføringsprøvas mens jeg går? Hvis jeg må gå i typ 10 min eller mer, så kjenner jeg det trykker veldig, så må holde igjen for å ikke få avføring i trusen… har lest noen steder at det også er et tegn på at fødselen er nær, men veldig få som egentlig snakker om det. Samme om jeg må løpe til bussen. Da føler jeg på det trykket. Vet ikke om det er fosteret som presser på tykktarmen eller bare bedre peristaltikk ved aktivitet… men kom nå i uke 37…