Øm i korsryggen

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Skulle ta en større oppvask, gjøre litt husarbeid osv.
Men hjelpes, så sliten og øm jeg ble i korsryggen....
Hsuker jo at det er korsryggen jeg får ubehag i under fødsel også.

Flere som merker det i ryggen ved langvarig/ kortvarig stående arbeid?
Noe man kan gjøre for å forebygge, eller trene opp?
 
Jeg får veldig vondt i korsryggen etter jeg har gått tur og vært aktiv... Får da også veldig vondt i halebeinet! :( så tenkte prøve noe yoga for å strekke og tøye litt! Hvis jeg sitter for lenge merker jeg det nederst i magen, står jeg for lenge merker jeg det i korsryggen... Skulle jo trudd at det å gå tur var en bra ting??
 
Det er i korsryggen jeg kjenner bekkenløsningen. Det var også der riene tok under fødsel sist også. :/ Jeg vet ikke om det er så mye å trene opp, men man bør ta pauser når det blir veldig ømt.
 
Jeg får veldig vondt i korsryggen etter jeg har gått tur og vært aktiv... Får da også veldig vondt i halebeinet! :( så tenkte prøve noe yoga for å strekke og tøye litt! Hvis jeg sitter for lenge merker jeg det nederst i magen, står jeg for lenge merker jeg det i korsryggen... Skulle jo trudd at det å gå tur var en bra ting??
Så rart at du får det under turgåing!
Da er jo kroppen i bevegelse, i motsetning til når man står stille.
 
Det er i korsryggen jeg kjenner bekkenløsningen. Det var også der riene tok under fødsel sist også. :/ Jeg vet ikke om det er så mye å trene opp, men man bør ta pauser når det blir veldig ømt.
Samme her. Ikke med bekkenløsning, det har jeg aldri fått.
Men der riene tar tak ja. :)
Hjalp litt å sette seg ned noen minutter ja, men det hjelper IKKE å sitte med tanke på å gjøre rent og pent til adventstiden. Ti hi! :)
 
Mye gåing er lik smerter i korsrygg og symfyse for min del. Er avhengig av sko med demping også, så fancy støvletter er lagt på hylla og Nike'n brukes selv om gradestokken kryper nedover....
 
Jeg får veldig vondt i korsryggen etter jeg har gått tur og vært aktiv... Får da også veldig vondt i halebeinet! :( så tenkte prøve noe yoga for å strekke og tøye litt! Hvis jeg sitter for lenge merker jeg det nederst i magen, står jeg for lenge merker jeg det i korsryggen... Skulle jo trudd at det å gå tur var en bra ting??
Turgåing er drepen for meg og! Stikker og verker i bekkenet og halebenet etter bare ca kvarter. Litt kjipt da jeg jobber i bhg
 
Mye gåing er lik smerter i korsrygg og symfyse for min del. Er avhengig av sko med demping også, så fancy støvletter er lagt på hylla og Nike'n brukes selv om gradestokken kryper nedover....
Turgåing er drepen for meg og! Stikker og verker i bekkenet og halebenet etter bare ca kvarter. Litt kjipt da jeg jobber i bhg
Har dere prøvd bekkenbelte? Hjelper litt for meg når jeg går tur.. unngår også asfalt, mye bedre å gå på grus eller aller helst ulent terreng (men ikke steiner og steder jeg må skreve over - best med skog eller myrbunn f.eks uten bakker)
 
Jeg får vondt i ryggen av å stå for lenge. Klarer max en halvtime på jobb før jeg får vondt. Kan heldigvis sitte å jobbe ;) Jeg går mye, men får ikke vondt i ryggen da :)
 
Back
Topp