Øm i korsryggen

MrsMeoh

Gift med forumet
Jeg er en del øm og støl i korsryggen, særlig på høyre side.. Har lyst til å strekke ut, eller knekke på plass noe baki der, men det er fysisk umulig å få det til slik som jeg vil.
Er det noen som kjenner seg i gjen i dette? Hva er det, og hva kan man gjøre for å lette på bak i ryggen?

Har i perioder vondt i halebenet også, det går vanligvis bra så lenge jeg ikke sitter på trestoler.. kan kjenne det om jeg sitter med beina inntil meg i senga, og skal lene meg bakover for å sovne - det går ikke, blir for vondt..
Har det sammenheng med ryggen???

Anyone?

Det er veldig vanlig å få vondt i korsryggen når man er gravid. Har du vondt andre steder også ? På benet på "venusberget"  eller hoftebenet? det KAN tyde på bekkenløsning... Men trenger ikke å være det.. Hold området varmt, og bruk støttebelte om det blir for ille..

Jeg sliter med noe lignende også! Går på yoga en gang i uken og da får jeg "løsnet" opp mye så det hjelper. I tillegg til korsryggen får jeg vondt i halebeinet når jeg sitter på kontorstolen på jobb og hjemme på sofaen.

Hadde det på samme måte de to andre gangen jeg var gravid også (så tidlig som nå), så det må ha en sammenheng med graviditeten! Klarer ikke ligge strak ut i sengen heller, må ha bøyde knær.

Mitt beste råd er å ikke slutte å røre seg. det gjorde jeg forrige helg, hadde så vondt så jeg la meg på sofaen og lå der hele helgen. Men da ble det bare 10 ganger verre.... Så hvis du har det på samme måte som meg er mitt tips å strekke og røre seg mest mulig, men det kan jo hende at vi ikke "lider" av det samme da Håper det blir bedre!

Kjenner ikke noe på venusberget eller hoftebenet nei...

Takk for svarene jenter - u guys are alright

Kommer til å følge med på om det blir værre, så nevne det til JM på første kontrollen...

Kjenner det er godt å ikke være alene med å kjenne på øm rygg og ufint haleben da :p

Ta noen ryggøvelser noen ganger i uka - jeg hadde det sånn og det endte med bekkenløsning på slutten sist og har egentlig slitt med det siden. Men det blir bedre av å trene. Det har også blitt litt bedre nå som jeg er gravid igjen.

Back
Topp