Øm, hoven og sår

HelLa

Andre møte med forumet
Hei. Jeg er nå 39+2, og de siste dagene har jeg merket en merkbar forandring nedentil. Det presser skikkelig, er utrolig vondt å sitte (rett og slett vondt i rumpa), underlivet (inkludert kjønnslepper) er hovent og sårt. Sorry detaljer, men må til for å få forklart. Det klør ingenting, men å tisse kan svi nettopp fordi det føles sårt det nede. Jeg har merket nedpress lenge, men ikke så ille og på denne måten. Det strekker seg også til lysken og innside lår. Har hatt bekkenløsning siden juli. Kan dette være noe jeg bør ta opp med fastlege til uka? Er redd for feks sopp. Samtidig har jeg lest at det er vanlig å være ekstra hoven og øm pga ødemer, at babyen ligger langt nede og pga blodgjennomstrømninger. Hodet er festet. Ble langt dette her, lurer bare på om noen har liknende erfaringer?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Høres ut som du er litt "hardere rammet" enn meg, men ja, understellet er skikkelig ømt her også, og det kan være vondt å sitte. Legen min sa det var nedpress som gjorde det, at det er babyens hode som presser på innenfra, og dermed blir det ømt utenpå. Skader jo ikke å spørre, gjør det og fortell hva du fikk til svar:)
 
Høres ut som du er litt "hardere rammet" enn meg, men ja, understellet er skikkelig ømt her også, og det kan være vondt å sitte. Legen min sa det var nedpress som gjorde det, at det er babyens hode som presser på innenfra, og dermed blir det ømt utenpå. Skader jo ikke å spørre, gjør det og fortell hva du fikk til svar:)
Takk for svar:) har legekontroll i morra så da skal jeg høre. Er litt bedre i dag enn igår, men fortsatt innmari øm og sårt..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Takk for svar:) har legekontroll i morra så da skal jeg høre. Er litt bedre i dag enn igår, men fortsatt innmari øm og sårt..


Sent from my iPhone using BV Forum
Er ikke likt fra dag til dag her heller. Lurte en stund på om jeg bare hadde vent meg til det, men så plutselig kommer det en dag med mer vondt igjen. Sikkert nedpress det er snakk om:) Spennende å høre, da!
 
Er ikke likt fra dag til dag her heller. Lurte en stund på om jeg bare hadde vent meg til det, men så plutselig kommer det en dag med mer vondt igjen. Sikkert nedpress det er snakk om:) Spennende å høre, da!
Var som du sa:) hodet til bebis er festet langt ned i bekkenet, og det presser bla.a blodet slik at det blir hovent og ømt. Godt å vite at det ikke er farlig hvertfall. Førstegangsgravid og da er alt helt nytt:p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja, helt sprøtt hvor mye rart som skjer med kroppen! Jeg ligger her mer rier! Når du kommer dit, lurer du ikke på hva som skjer...Et ord fra meg: AU!
 
Ja, helt sprøtt hvor mye rart som skjer med kroppen! Jeg ligger her mer rier! Når du kommer dit, lurer du ikke på hva som skjer...Et ord fra meg: AU!
Oi, spennende!! Håpe det er ordentlig i gang og ikke bare maserier da


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp