Økt testosteronnivå? Farlig?

Gunnrid

Betatt av forumet
Ja her er angst-frøkna igjen :rolleyes: Har de siste dagene merka mindre til ømme pupper, og ikke så følsom/tar ikke lett til tårene lengre. Jeg har også plukket ett og annet laaaangt (men lyst) hår i ansiktet. Har også mer kviser og uren hus og hårvekst generelt. Jeg er overvektig (hadde BMI på 32 når jeg ble gravid), og er redd det er testosteron-nivået mitt som er for høyt... :facepalm: Lytter 2 ganger i uka på hjertelyd til baby via Angelsounds doppler, så vet at det er liv der, men er redd for hvilke konsekvenser økt testosteron kan ha for graviditeten. Noen som vet? I tillegg kjenner jeg ikke så mye liv, av og til jeg kjenner en liten bevegelse, men det er lite og ikke ofte. Vet det kan ha sammenheng med at jeg er overvektig/godt polstra i tillegg til at jeg er førstegangsgravid. Jeg er uke 18+1 idag. Burde jeg dra å kreve blodprøve på legekontoret?
 
Hehe, tror ikke du skal bekymre deg. Jeg har heller ikke superømmme pupper lenger og finner stadig mørke hår på haka eller puppene. Kviser har jeg mer av og. Var på samme viset under første svangerskap og normaliserte seg etter fødsel, men er du bekymret prat med legen.
 
Back
Topp