Økt sultfølelse

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Noen flere som kjenner de trenger mer mat for tiden? Er i uke 19 nå og står jo at man skal spise litt mer i andre trimester...

Ja. Jeg gjør det. Absolutt!! :-/ prøver å være flink å spise masse ekstra frukt/nøtter/grønnsaker for å dempe sultfølelsen. Men vanskelig når det er sukker/fett kroppen min vil ha smaken på. Bah!

Termin 16.februar 2014.

Forresten... Har bevisst lagt inn et ekstra mellommåltid siden starter av 2.trimester :-)

Termin 16.februar 2014.

Ja jeg har begynt å spise kveldsmat - ikke pleid det før men nå er jeg kjempesulten og må ha et måltid før jeg legger meg.

Nei.. Jeg føler meg mett konstant egentlig. Kjenner sjeldent at jeg er sulten, og hvis jeg spiser er det lite jeg klarer før jeg føler meg stappmett..:(

Termin 12.februar med første frøet:)

Nei.. Jeg føler meg mett konstant egentlig. Kjenner sjeldent at jeg er sulten, og hvis jeg spiser er det lite jeg klarer før jeg føler meg stappmett..:(

Slik er det her også, men det begynner så smått å gå over. Spiste for første gang en full posjon (dog liten) middag i går. Kryss i taket :p Men før gikk jeg i 4-5 timer etter litt mat før jeg ble sulten igjen, ikke nå lenger...

Slik er det her også, men det begynner så smått å gå over. Spiste for første gang en full posjon (dog liten) middag i går. Kryss i taket :p Men før gikk jeg i 4-5 timer etter litt mat før jeg ble sulten igjen, ikke nå lenger...
Godt det ikke bare er meg:) blir spennende å se om det endrer seg etterhvert. Nå har jeg feks vært på jobb og måtte jobbe overtid, dermed gikk det over 7 timer mellom frokost og lunsj. Følte meg ikke sulten før jeg spiste, men spiste fordi jeg burde:p
Jeg får i meg ca det jeg spiste før jeg ble gravid, så det er jo bra. Er vel ikke mye mer en skal spise uansett. Så det går nok bra:)

Jeg har også økt sultfølelse! Orker ikke så mye på en gang, men blir sulten igjen etter et par timer bare :p Mener å huske at jeg leste det er ca 300 kcal mer kroppen trenger (men nå er ikke hukommelsen min helt til å stole på for tiden, altså ;) ), så da er det ikke så mye mer kroppen egentlig trenger :) Men litt :D

- Flittig bruker av app'en ;)

Huff, ja, syns jeg er sulten HELE tiden! :( spiser, så går det en time eller to så er jeg skikkelig skrubbsulten igjen, helt sykt! Og vet jo at kroppen ikke trenger så mye mat, så skjønner ikke hvorfor magen driver og romler og skriker etter mat :p

16.02.14 <3

Jeg har også økt sultfølelse! Orker ikke så mye på en gang, men blir sulten igjen etter et par timer bare :p Mener å huske at jeg leste det er ca 300 kcal mer kroppen trenger (men nå er ikke hukommelsen min helt til å stole på for tiden, altså ;) ), så da er det ikke så mye mer kroppen egentlig trenger :) Men litt :D

- Flittig bruker av app'en ;)
Jepp. 250-300 ekstra (ca en brødskive og en frukt). Ca 400-450 ekstra i tredje trimester.

Jeg merker det ja. Blir veldig fort mett når jeg spiser så jeg klarer ikke så mye om gangen som før, men er sulten igjen etter 2-3 timer. Før kunne det gå mange mange timer mellom hvert måltid.

(I tillegg syns jeg mat smaker så mye bedre enn før... Har til og med begynt å like ting som jeg ikke har likt før, som f.eks. blåskjell)

Her er det faktisk litt motsatt :p
Har mindre appetitt nå enn hva jeg hadde di 3 første mndene. Så nå spiser jeg en goood del mindre

Kjenner meg veldig godt igjen!! Veldig dårlig matlyst, å d må ikke være fet mat o.l..

Termin 10 februar <3

Her er det faktisk litt motsatt :p
Har mindre appetitt nå enn hva jeg hadde di 3 første mndene. Så nå spiser jeg en goood del mindre

samme her.. spiser myyye mindre nå enn hva jeg gjorde i første trimester..

Har dårlig matlyst, men ofte sulten! Kastet opp før jeg la meg og er 18 uker. Gleder meg til jeg føler meg helt normal igjen! Bedre med økt matlyst enn og være kvalm og sulten hele tiden uten å klare og få i seg noe.

Prinsesse født i 2011
Termin 19. februar 2014 ❤

Huff, ja, syns jeg er sulten HELE tiden! :( spiser, så går det en time eller to så er jeg skikkelig skrubbsulten igjen, helt sykt! Og vet jo at kroppen ikke trenger så mye mat, så skjønner ikke hvorfor magen driver og romler og skriker etter mat :p

16.02.14 <3

akkurat slik jeg har det om dagen... å tenker på mat... hele tiden....

Back
Topp