Økt risiko for svangerskapsdiabetes

Tutti

Glad i forumet
Himmelbarn
Flere med økt risiko?

Har økt risiko pga medisiner, normalvektig i utgangspunktet (BMI 21), men kan heller ikke veie for mye pga sykdom, mål om å gå opp 10kg i samråd med legen :) Alt mellom 8-12kg er greit :)

Flere som vil motivere hverandre?

Her går det i å bytte ut brød med knekkebrød
Kutte ned spagetti til en gang annen hver uke
Hvetebakst maks en gang i måneden
Godteri blir droppet helt
Kutte ned karbohydrater
Komme tilbake til gode treningsvaner igjen (falt litt ut av dem pga trøtt og kvalm :p )

Gjerne kom med deres tips :D

Vil absolutt ikke få svangerskapsdiabetes i tillegg
 
Jeg måtte også følges opp rundt det, pga arv og miljø sa han, er halvt marokkansk. Heller ikke overvektig. Sliter litt da, for alt som er sunt gjør meg kvalm :p men er med på å hjelpe hverandre!

starter dagen med havregryn heldigvis :)
 
Jeg måtte også følges opp rundt det, pga arv og miljø sa han, er halvt marokkansk. Heller ikke overvektig. Sliter litt da, for alt som er sunt gjør meg kvalm :p men er med på å hjelpe hverandre!

starter dagen med havregryn heldigvis :)
Haha, samme her :p presset i meg müsli nå, men tenker bare på boller :p
 
Har dere prøvd kjøleskapsgrøt? Det har vært redningen for meg nå mes morgenkvalme! Trenger ikke spise mye før jeg er mett, er søtt og godt og inneholder egentlig alt man trenger, og så slipper jeg å lage mat når jeg står opp :happy: elsker det!
 
Jeg er definitivt i fare for å få svangerskapsdiabetes da jeg har hatt det to ganger før. Har kutta alt av godis, har dog spist et kakestykke og et stykke kringle siden jeg fant ut at jeg var gravid for snart 4 uker siden. Men egentlig Ganske fornøyd med det, problemt nå er at jeg har begynt å crave søt gjærbakst :bored: det er litt kjipt. Mitt mål er å ha et kosthold som sist jeg hadde sv.dia, da var det å kutte karbohydrater særlig til middag, ikke noe søt bakst, vafler, søtsaker av noe slag. Sist gang fant jeg det ut rundt ca 26(?)uker, kjenner det krever litt å motivere seg til så restriktivt kosthold helt til juli:banghead:
 
Har dere prøvd kjøleskapsgrøt? Det har vært redningen for meg nå mes morgenkvalme! Trenger ikke spise mye før jeg er mett, er søtt og godt og inneholder egentlig alt man trenger, og så slipper jeg å lage mat når jeg står opp :happy: elsker det!
Ikke prøvd, har du noen oppskrift? Blir kvalm av konsistens, men kanskje verdt et forsøk :)
 
Jeg er definitivt i fare for å få svangerskapsdiabetes da jeg har hatt det to ganger før. Har kutta alt av godis, har dog spist et kakestykke og et stykke kringle siden jeg fant ut at jeg var gravid for snart 4 uker siden. Men egentlig Ganske fornøyd med det, problemt nå er at jeg har begynt å crave søt gjærbakst :bored: det er litt kjipt. Mitt mål er å ha et kosthold som sist jeg hadde sv.dia, da var det å kutte karbohydrater særlig til middag, ikke noe søt bakst, vafler, søtsaker av noe slag. Sist gang fant jeg det ut rundt ca 26(?)uker, kjenner det krever litt å motivere seg til så restriktivt kosthold helt til juli:banghead:
Det jeg også føler på, savner gjærbakst allerede så godtatt det en gang i måneden :p Må prøve å stoppe å lure meg selv, og finne mat jeg vil ha som er bra :)
 
Jeg er definitivt i fare for å få svangerskapsdiabetes da jeg har hatt det to ganger før. Har kutta alt av godis, har dog spist et kakestykke og et stykke kringle siden jeg fant ut at jeg var gravid for snart 4 uker siden. Men egentlig Ganske fornøyd med det, problemt nå er at jeg har begynt å crave søt gjærbakst :bored: det er litt kjipt. Mitt mål er å ha et kosthold som sist jeg hadde sv.dia, da var det å kutte karbohydrater særlig til middag, ikke noe søt bakst, vafler, søtsaker av noe slag. Sist gang fant jeg det ut rundt ca 26(?)uker, kjenner det krever litt å motivere seg til så restriktivt kosthold helt til juli:banghead:
Jeg vet jeg har svangerskapsdiabetes atter en gang.. er nok arv og miljø som spiller inn :bag:
Kjenner også det å klare å være like streng denne gangen som sist.. var rå flink sist gang og kuttet ned så utrolig mye og regulerte blodsukret fantastisk bra fra uke 8 og ut til fødsel :wacky:
Men kjenner det er tungt denne gangen selv om jeg vet det er til det beste for lille spira :(
 
Men prøver de gangene jeg ikke klarer annet en brød å spise så grovt som jeg klarer å få i meg .. og ellers spiser jeg knekkebrød :happy:
Ellers sørger jeg før fulkorns pasta eller ris og spiser heller mer grønnsaker en pasta og potet :happy:
Prøver drikke mer vann en noe annet og skal jeg nå ha brus er den sukkerfri :happy:
Finner også frukt med mindre fruktsukker og prøver spise mere grønt til brød måltider også :happy:
 
Back
Topp