Økt pappaperm og økt permisjonstid

Tone

Flørter med forumet
Juli13-jentene
Må bare dele det her, mulig flere har fått det med seg, men:
For barn født 1.juli 2013 eller senere, har pappapermen økt med 2 uker til 14 uker! Dette går ikke på bekostning av felles permisjon, sånn at total permisjon er 49 uker. (alt dette ved 100% uttak).

Men-jeg finner ikke disse reglene bekreftet andre steder -annen enn fra forslaget i oktober.

Andre som vet? Her er kilden min: (litt nedenfor midten av siden)
Finner ikke noe hos NAV, er det de som er trege eller dinepenger.no som er litt for tidlig ute?

http://www.dinepenger.no/regler/dette-er-de-nye-reglene-i-2013/20316991

Har heller ikke funnet det andre steder.
Men om det stemmer passer det jo ypperlig :)
Håper det stemmer da :)

Vi får vente og se da. Vet ikke helt hvor pålitelig dinepenger.no er...

Har også en liten utfordring med tanke på uttak av permisjon. Vi lurer litt på å dele dette mer likt, at jeg har de første 6mnd (+7uker ferie), og at han tar resten. Hvordan har dere fleregangsmødre gjort dette tidligere? Hvilke fordeler og ulemper gir dette?
Årsaken til dette er både karrieremessig og økonomisk, og at jeg er keen på at pappa også skal bli godt kjent med knøttet :)
Vi har lest litt om det å la barnet være alene over kortere og lengre tid, men her er det jo snakk om at han er i permisjon, jeg vil jo ha krav på ammefri (vil forlenge lunsjen med 1 time)
Synspunkter og innspill?

Jeg har ingen erfaringer da jeg ikke var i arbeid de forrige svangerskapene.
Så det blir helt nytt for meg dette også.
Mannen er under utdanning og har ikke krav på foreldrepenger, derfor kommer jeg til å søke om hans uker også.
Derfor er det veldig greit om det er flere uker å ta av, for da er jeg i permisjon til han er ferdig med eksamener og tar sommerferie :) Og jeg kan ta noen uker ferie jeg også før jeg starter i arbeid sammen med mannen og resten av familien. :)
Uansett regner jeg med at vi klarer å få det til på en eller annen måte ;)

Dette er jo gull! Yes please til 2 ekstra uker :-) Håper det stemmer ja!

Jeg leste den saken der, og måtte erte mannen litt med at han skal være hjemmeværende husfar i 14 uker! Han er ikke kjempekeen på å være så lenge i permisjon, men han skal jaggu få ta sin del! :)

to uker ekstra hjemme med far da, at den øker med to uker - Det er jo bare supert det :) Samboer er forberedt på en ekstra lang sommerferie i 2014 :)

Håper det stemmer :-D

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Høres bra ut. Virker som om mange har tenkt at fedrene også skal ta en del permisjon:) Her i huset skal jeg først ha et år (9 mnd + 3 mnd ulønnet) og min mann et halvt etterpå. (14 uker + 3 mnd ulønnet). Jeg tar et år fordi det passer best i forhold til jobben min. Gleder meg til min mann skal være "husmor". Da slipper jeg å kjøre i bhg et helt halvt år!:)

Back
Topp