Økt nakkefold på tul

Emilie2023

Andre møte med forumet
Hei. Noen som har fått beskjed på tul at baby måler litt tykk nakkefold og måtte dere ta Nipt-test?
Vi var på tul forje uke og ble forklart at baby ser helt perfekt ut og alt av mål er helt som det skal men nakkefold ble målt til 3,2.. jeg ble naturligvis livredd og vi ble sendt for å ta nipt .
Flere? Er livredd og håper selvfølgelig svaret på nipt er 100% til å stole på og klarer nesten ikke vente på svaret
 
Fikk ene tvillingen målt til 2.5 mm som er akkurat "utenfor". Fikk også NIPT på direkten, så er mye info å ta til seg. Men sjansen for at nipt er positiv (spesielt om de så neseben og fint hjerte tror jeg) er ca 1% og da med nesten 50% falsk positiv av disse igjen. Det tar heldigvis bare like over en uke å få svar, så jeg har ikke tenkt så mye på det. Tar bekymringene om jeg får positiv test...
 
Hei. Noen som har fått beskjed på tul at baby måler litt tykk nakkefold og måtte dere ta Nipt-test?
Vi var på tul forje uke og ble forklart at baby ser helt perfekt ut og alt av mål er helt som det skal men nakkefold ble målt til 3,2.. jeg ble naturligvis livredd og vi ble sendt for å ta nipt .
Flere? Er livredd og håper selvfølgelig svaret på nipt er 100% til å stole på og klarer nesten ikke vente på svaret
Å vente på NIPT er grusomt særlig når det allerede ligger en usikkerhet der. Jeg har vært på begge sider og får både positiv og negativ NIPT test. Prøv å ikke ta sorgene på forskudd iallefall. Mange med økt nakkefold er helt friske :Heartred Min hadde ikke økt nakkefold, men likevel kromosomavvik så en vet aldri. Testen skal så og si være 99% sikker, men de får indikasjoner ut fra hvor «sterkt» den slår ut og det har skjedd at det har vært falske positiv. Jeg fikk beskjed av min lege at det var veldig høy sannsynlighet for kromosomavvik og morkakeprøve bekreftet det. Jeg krysser fingrene for at det går fint for deg og baby!!
 
Huff, så kjedelig beskjed å få. Men, som mange her sier kan det jo være at alt er bra! Hva sa legen/jordmor når du var der om risiko?
 
Hei. Noen som har fått beskjed på tul at baby måler litt tykk nakkefold og måtte dere ta Nipt-test?
Vi var på tul forje uke og ble forklart at baby ser helt perfekt ut og alt av mål er helt som det skal men nakkefold ble målt til 3,2.. jeg ble naturligvis livredd og vi ble sendt for å ta nipt .
Flere? Er livredd og håper selvfølgelig svaret på nipt er 100% til å stole på og klarer nesten ikke vente på svaret
Har du fått noe svar ennå? :Heartred
 
Hei. Noen som har fått beskjed på tul at baby måler litt tykk nakkefold og måtte dere ta Nipt-test?
Vi var på tul forje uke og ble forklart at baby ser helt perfekt ut og alt av mål er helt som det skal men nakkefold ble målt til 3,2.. jeg ble naturligvis livredd og vi ble sendt for å ta nipt .
Flere? Er livredd og håper selvfølgelig svaret på nipt er 100% til å stole på og klarer nesten ikke vente på svaret
Sniker fra januar. Med forrige barn ble det også målt nakkefold på 3,2mm. Nipt var helt normal, og gutten min er frisk som en fisk. Det trenger ikke å bety noe, men skjønner absolutt at du er bekymret. Håper du snart får svar, og at alt viser seg å være normalt :Heartpink
 
Huff, så kjedelig beskjed å få. Men, som mange her sier kan det jo være at alt er bra! Hva sa legen/jordmor når du var der om risiko?
Legen sa ikke noe ang risiko. Jeg er bare 28 ( 29 om 3 mnd ) og har to friske fra før av så sjansen er vel liten men har vært på privat ul idag og fått vite at babyen ser helt normal ut og at nakkefold ikke skulle være et tema da dette ikke ser eller måles noe unormalt og at hvis jeg ikke hadde sagt det til hu før undersøkelsen hadde hu aldri målt eller sett etter nakkefold på lille for det ser helt normalt ut så håper nipt svar er negativt og at lille er helt frisk ❤️
 
Har du fått noe svar ennå? :Heartred
Nei, venter fortsatt på svaret. Men har vært på privat ul idag og hun hadde aldri tenk over det om hu ikke visste at det var tilfellet. Hun så en helt normal og fin baby som viste alle tegn til å være frisk og hu var ikke bekymret for dette! Hu beroliget meg veldig så håper jeg kan slappe litt mer av nå frem mot svar og nyte min siste graviditet ❤️
 
Back
Topp