Økt hårvekst under svangerskap

MizzSophie

Andre møte med forumet
Eg har lest at det er ganske normalt med økt hårvekst under svangerskap, og syns det var veldig kjekt at håret mitt blei tjukt og langt. Men det var ikkje like kjekt at det kom meire kroppshår med på kjøpet og... :(
Er det noen som har opplevd det samme, og går det tilbake?
 
Eg har lest at det er ganske normalt med økt hårvekst under svangerskap, og syns det var veldig kjekt at håret mitt blei tjukt og langt. Men det var ikkje like kjekt at det kom meire kroppshår med på kjøpet og... :(
Er det noen som har opplevd det samme, og går det tilbake?

Jeg fikk mer hår på magen :rolleyes: Mindre hår på legger og lår. For min del gikk det tilbake en stund etter fødsel, heldigvis :)
 
Det går nok tilbake, både kroppshår og håret på hodet :) begynner oftest å justere seg 3-4 mnd etter fødsel om ikke før
 
Hadde fullt av hår på magen i svangerskapet, nå 3 mnd etter fødsel er det nesten ikke noe spor av at det var mye hår. Så mesteparten(om ikke alt) går vekk :)
 
Hadde masse hår på mage mine to første svangerskap. En del mer hår på armer også. Tredje svangerskap fikk jeg ikke noe mer hår. Ble som vanlig etter alle svangerskapene, så forbigående for meg. Det som kom og ble var føflekker. Fikk flere føflekker i alle svangerskapene mine.
 
Jeg har opplevd det helt motsatt.. har knapt hår på legger, armer og armhuler lenger.. håper det varer:happy093
 
Back
Topp