Økt ødem etter fødsel

Utålmodigemeg

Gift med forumet
Julibaluba 2017
Oktoberfruene 2018
Noen med erfaring? Synes svaret jeg fikk av barsel her var litt diffust... "ja, kroppen skal kvitte seg med all ekstra væske nå". Så da kan det bli værre før det blir bedre? Skikkelig mye mer hoven...
 
Noen med erfaring? Synes svaret jeg fikk av barsel her var litt diffust... "ja, kroppen skal kvitte seg med all ekstra væske nå". Så da kan det bli værre før det blir bedre? Skikkelig mye mer hoven...

Jeg hadde pølsefingre av en annen verden etter fødsel. Veldig glad jeg ikke hadde på ringene mine på under fødsel! [emoji85][emoji43]
Var plutselig ekstremt hoven over alt få timer etter! Jeg hadde litt vann i kroppen på slutten av graviditeten, men det var ingen ting i forhold til etterpå! Så det kan bli verre før det blir bedre! Nå, en uke etter begynner jeg å bli bedre. Men ringene får jeg fortsatt ikke på. Gir det et par dager til før jeg prøver ringene igjen! [emoji6]
 
Jeg hadde pølsefingre av en annen verden etter fødsel. Veldig glad jeg ikke hadde på ringene mine på under fødsel! [emoji85][emoji43]
Var plutselig ekstremt hoven over alt! Jeg hadde litt vann i kroppen på slutten av graviditeten, men det var ingen ting i forhold til etterpå! Så det kan bli verre før det blir bedre! Nå, en uke etter begynner jeg å bli bedre. Men ringene får jeg fortsatt ikke på. Gir det et par dager til før jeg prøver ringene igjen! [emoji6]
Godt å høre, at det er normalt altså :) Jeg som så for meg at et par dager etter fødsel ville beina være slanke igjen, men neeeeida! :hilarious:
 
Sniker fra juni :)

Jeg trodde ikke det kunne bli verre etter svangerskapet, jeg var en skikkelig vannballong! Men to dager etter fødsel tok det helt av! Jeg klarte ikke bøye knærne eller vri på anklene - jeg var så hoven at jeg nesten grein hver gang jeg skulle ut av sengen på barsel. Helt normalt at det blir verre før det blir bedre, sa alle jordmødrene. Men fikk beskjed om å ta kontakt om det ikke ble mindre etter to uker.

De første to ukene var helt grusomme, klarte knapt å gå i trappene hjemme. Nå er det åtte uker etter fødsel, og jeg har fortsatt litt igjen i anklene.
 
Last edited:
Godt å høre, at det er normalt altså :) Jeg som så for meg at et par dager etter fødsel ville beina være slanke igjen, men neeeeida! :hilarious:

Nei, gi det litt tid. Det vil roe seg. Fikk ringene mine kun så vidt over ytterste leddet på fingrene jeg altså! Nå er det like før jeg er tilbake til normalen. Litt utålmodig jeg også!! Vil bare at alt sånt skal være normalt igjen. Man føler seg jo så oppblåst! [emoji85]
 
Noen med erfaring? Synes svaret jeg fikk av barsel her var litt diffust... "ja, kroppen skal kvitte seg med all ekstra væske nå". Så da kan det bli værre før det blir bedre? Skikkelig mye mer hoven...
Ja det blir verre før det blir bedre! Ta magnesium og finn fram støttestrømper om ikke du allerede har. I dag er det ei uke siden fødsel og i går begynte det å bli bedre.
 
Oi såpass! Gjør det vondt også? Jeg er ikke så veldig plaga nå, men merker at det kjennes ut som om jeg er er skikkelig støl i fingrene og hendene når jeg står opp på morgenen!
Kanskje jeg bør prøve å få av meg ringene nå før jeg skal føde!
 
Neeei, blir det verre først?! [emoji33] [emoji33]
Ajjjjjj....
 
Altså- jeg er ikke plaget med vann! Kan jeg brått få d etter fødsel?! [emoji32]
 
Altså- jeg er ikke plaget med vann! Kan jeg brått få d etter fødsel?! [emoji32]

Det ville være rart om du skulle bli veldig plaget etter fødsel når du ikke er det nå. Vil tippe minimalt i så fall. Jeg hadde ørlite før fødsel sist (ifølge jordmor, merka lite selv) og jeg husker ikke at det plagde meg etterpå heller. Mulig jeg hadde litt en kort periode men hadde vel nok å tenke på av andre ting som skulle gå seg til så det merka jeg rett og slett ikke.
 
Gjør ikke vondt! Ble bare så veldig skuffa! Menmen, alt går seg til regner jeg med :)
 
Jeg var så hoven at jeg ikke kjente igjen ansiktet mitt engang. Gråt når jeg endelig fikk stabla meg på beina og så speilet på badet. Ble fortalt at det sikkert var alt av drypp, og blodoverføringer. Nå, 5 dager etter fødsel er det meste normalt igjen.
 
Altså- jeg er ikke plaget med vann! Kan jeg brått få d etter fødsel?! [emoji32]


Det kan skje ja
En venninne av meg hadde ikke noe vann før etter fødsel, da hovbet beina skikkelig opp, men gikk over fort også:)

Husker jeg svettet noe sykt etter fødsel sist gang, var nok en del vann som skulle ut!
 
Back
Topp