Økonomistudenter, se hit!

skvik

Flørter med forumet
Behöver tips och råd inför studieval till hösten - så om ni studerar/har studerat ekonomi skulle jag vilja fråga er följande:

1. Vilken utbildning studerar ni och varför just den? Om det är bachelor - är den kompatibel med en master, i sådana fall vilken?
2. Varför välja privat istället högskola/universitet (eller vise versa).
3. För er som läser bachelor - har ni tänkt att ta master? Klarar man sig på "bara" en bachelor eller är pressen på arbetsmarknaden sådan att en master krävs?

Behöver tips och råd inför studieval till hösten - så om ni studerar/har studerat ekonomi skulle jag vilja fråga er följande:

1. Vilken utbildning studerar ni och varför just den? Om det är bachelor - är den kompatibel med en master, i sådana fall vilken?
2. Varför välja privat istället högskola/universitet (eller vise versa).
3. För er som läser bachelor - har ni tänkt att ta master? Klarar man sig på "bara" en bachelor eller är pressen på arbetsmarknaden sådan att en master krävs?
Jeg gikk økonomi utdanningen på høgskolen da det skulle være en sikker retning å gå og mange muligheter.
Sitter nå igjen med en bachelor jeg ikke får brukt da det ble svært vanskelig å få jobb etter endt utdanning. Har hørt fra flere at de hører de som har tatt økonomi bachelor sliter med å få jobb.
Virker som man må ha en master med gode karakterer for å i det hele tatt ha en sjanse.
Jeg har endt opp med å søke en helt ny retning, hvem vet kanskje jeg kan få bruk for det senere om jeg velger å avansere? :) uansett ønsker jeg deg lykke til om du velger å begynne på økonomi ;)

Nå er det noen år siden jeg studerte, men jeg er siviløkonom, og så vidt jeg leser meg frem til virker det ikke som om dagens studenter med tilsvarende sliter mye med å få jobb. Men det kommer vel an på hvor du studerer og karakterer også. Uansett synes jeg det høres ut som at master nesten "trengs" uansett hvilken retning du studerer i for tiden (med mindre du tar sånn yrkesutdanning med lærling eller blir sykepleier).

Lykke til med valget :)

Tok bachelor i økonomi ved Høgskolen i Oslo og Akershus og var egentlig veldig fornøyd med det. Jeg så ikke poenget med å betale skolepenger til BI på en bachelorgrad, og karakterkravet i Oslo er relativt høyt så da blir nivået tilsvarende :) Tar nå master i økonomi og ledelse ved Høgskolen Innlandet, og det fungerer veldig bra. Det er samlingsbasert i tillegg til at man kan velge om man vil ta heltid eller deltid, så det lar seg gjennomføre selv om man bor andre steder i landet og har jobb ved siden av :) Jeg skulle gjerne visst selv hvordan arbeidsmarkedet er som fersk siviløkonom, så der kan jeg ikke hjelpe deg dessverre.

Back
Topp