Økonomisk støtte fra foreldre

Jolanda

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Får dere økonomisk støtte fra foreldre til utstyr og innkjøp? Det gjelder vel kanskje spesielt for de som venter sitt første barn? Dere som ikke får og har barn fra før, fikk dere det til den første?
 
Vi fikk grindseng til førstefødte av mine foreldre, ellers har vi kjøpt alt selv. Har sengen enda og tredjemann sin tur å bruke den nå:D
 
Nei, bortsett fra litt gammelt babytøy. Regner med at vi får ganske fine julegaver, da. :)
 
Med første fikk jeg vippestol, dynetrekk og fikk masse fint til jul ( termin januar 2009 ). Fikk vel noe til nr 2 også tror jeg bare husker ikke. Får se om jeg får noe til 3 nå [emoji14]
 
Til frøkna fikk vi 5000kr av svigers til å kjøpe noe for (ble vippestol, tripp trapp stol o.l), av pappa fikk vi dekket vogn (derfor vi valgte den vi gjorde, den var grei og heller ikke veldig dyr) og av mamma fikk vi vognpose (hun er uføre og ikke så god råd, så satte veldig pris på alt av hjelp vi fikk) :Heartred

Dette gjelder kun til førstemann, for å komme igang :)
 
Fikk en del utstyr til jul til første. Har fått litt til hvert barnebarn av svigermor. Regner ikke med noe men de pleier spørre om det er noe vi trenger som de kan hjelpe med. Like kjært er barnepass siden vi har så mange barn......
 
Vi har fått vogn av mamma og den samme summen av svigermor til diverse andre ting vi trenger. Mannen er enebarn, da, men vi føler oss veeldig heldige!
 
Vi fikk hvertfall vogn og vognpose av mine foreldre til førstemann. Av svigers husker jeg ikke helt, men tror vi fikk litt penger.
Mine foreldre gir litt nå og da, både penger, klær og andre ting vi måtte trenge.
Ikke fått noe denne gangen, og det er jo egentlig ingenting vi trenger heller, har jo alt fra sist. Regner likevel med at det dukker opp noe småtteri her og der.
 
Vi fikk 25000 fra mine foreldre. Meget takknemlig for det. Er vårt første barn. I tillegg har min mamma kjøpt og strikket masse klær.
 
Besteforeldrene på begge sider skal spleise på vogn :) svigermor strikker, og mine foreldre spleiset også med oss på seng til mini. I tillegg kommer det nok en del gaver fremover. Er mine foreldres første barnebarn og de klør helt klart i fingrene [emoji173]️ sist de var på besøk så fikk vi badehåndkle og en pysj. I tillegg har de hjulpet oss masssse med flytting og oppussing[emoji173]️
 
Vi har fått vogn av svigers, og mamma vil ta en handletur, så jeg vet ikke hva hun vil kjøpe annet enn babynest.
Ellers strikker begge bestemødrene, så det blir nok massevis av klær til start og under oppveksten. :)
 
Svigers har sagt de skal sponse vognposer. Mamma har ikke så mye, så vi forventer ingenting. Men vet hun har kjøpt litt koselige klær ihvertfall [emoji5]
Ellers har vi ikke fått noen direkte økonomisk støtte nei, men vi klarer oss nok fint.
 
Fikk vogn, seng, bæresele,vognpose og stellebord til førstemann.Fikk da også noe av det fra våres besteforeldre. :)'Alt får vi brukt til neste nå.:) veldig takknemlig<3
 
Har fått litt her og der, men jeg tenker nok at det blir mere etter hvert, og spesielt til jul.

Det tenker jeg og.
Og prøver å skrive ønskeliste til jul som kan vente til etter de er født. Sånt som vippestol osv...
 
Fikk min første da jeg var 17 år, fikk ingen form for økonomisk hjelp. Eneste var at jeg arvet sprinkelsengen som jeg selv hadde brukt og min mor kjørte meg til nærmeste by så jeg kunne kjøpe det jeg trengte av klær/utstyr :p
 
Pappa har kjøpt vogn til oss, og mamma har kjøpt en del klær/litt småting her og der. :) Har ikke hørt noe fra svigers enda, men regner med at det kanskje kommer noe derfra også. Ellers får vi ønske oss ting vi trenger jul. :)
 
Fikk min første da jeg var 17 år, fikk ingen form for økonomisk hjelp. Eneste var at jeg arvet sprinkelsengen som jeg selv hadde brukt og min mor kjørte meg til nærmeste by så jeg kunne kjøpe det jeg trengte av klær/utstyr :p

Må ha vært tøft...
 
Må ha vært tøft...
Såg på det som en "nå kan du se hva du har stelt i stand". Var nok ment for å gi meg en lærepenge, hehe :p
Klarte oss fint igrunn :) Hadde seng, fikk vippestol av en klasseveninne (lillebroren hennes hadde brukt den), ellers var det bare vogn, badekar, brystpumpe, klær og stelleprodukt jeg kjøpte. Hadde ikke bil da, så trengte ikke bilstol osv.
Fikk i alle fall et perspektiv på økonomi :wtf:
 
Får vogn av foreldrene mine siden dette er første barnebarnet :)
Svigermor maler vuggen som mannen min brukte som liten, hun er utrolig flink å male så den blir nok utrolig fin.
 
Back
Topp