Økonomi

Wicety

Første møte med forumet
Gravid uten å ha planlagt noe.På trygdeytelse (App) og uten sparekonto,men heldigvis med trygg og egnet bolig!Puh!:)
Alt en skal ha tak i!Fra senger og stellebord,til klær og sengetøy.Bleier ,smokker ,flasker og termometer.....
Bestemte meg for å spare alle kviteringer som har med baby å gjøre.Begynner å sette stor pris på den ideen.Slik får jeg full oversikt over hva slikt koster.Selv ble jeg nødt til å legge tilside regninger og ringe kreditorer for å kunne skaffe inn det mest livsnødvendige.Tenkte jeg skulle føre alt i en liten dagbok.Notere hva,hvor,og om  jeg har vert ekstra heldig med tilbudene.Samt alle gavene jeg har fått i form av tøy og sengetøy.Har et godt overblikk over baby-rekvisita og kommende økte livsutgifter.Har t.o.m blitt kreativ selv på f eks hva som kan være greit å ha i stellebagen.Som desinfiserende håndservietter.:)Har liten babyerfaring fra før av,og føler dette lille prosjektet gir mye ro og trygghet på det fårestående.Begynner littegranne å føle meg som en mamma.Bare husk å notere hva du var heldig å få billig og legge til ca ordinærpriser i små paranteser ettersom man aldri hvet hva man kan regne med av sånt.Slik kan en hjelpe venner ,og en selv om slikt skulle skje igjen.:)Desuten hvet en hva en snakker om ,skulle en være nødt til å gå til Nav og be om økonomisk hjelp.Har nå fått første sekk med overgangsstønad,mangler få greier,har happy kreditorer og selv dåpspynten er i hus-for ca 250,-!!!(takket være Nille,Princess,europris og en krimskrams fortetning kalt Upstairs i Kristiansand.)Dette på ca 4 uker!Så nå kan Loke bare komme.Noe han og kan hver dag nå!:)Mestermamma.

Back
Topp