Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi har tilsammen utbetalt 60 000 pr måned, sitter igjen med 45 000 når bolig og regninger er betalt, Sparer 25 000 pr måned og bruker 5000 på mat. De siste 15 000 går for tiden med til oppussing, klær og fritid.Lene! skrev:
MissDolly skrev:Vi har tilsammen utbetalt 60 000 pr måned, sitter igjen med 45 000 når bolig og regninger er betalt, Sparer 25 000 pr måned og bruker 5000 på mat. De siste 15 000 går for tiden med til oppussing, klær og fritid.Lene! skrev:
Hvordan i alle dager klarer dere å spare såååå mye hver mnd? Det vil gjerne jeg ha en oppskrift på! Hehe. Setter dere av til sparing før hygge og diverse innkjøp, og tar heller ut fra sparekonto om d blir smalt eller kommer på ekstra regninger en mnd?
Lene! skrev:MissDolly skrev:Vi har tilsammen utbetalt 60 000 pr måned, sitter igjen med 45 000 når bolig og regninger er betalt, Sparer 25 000 pr måned og bruker 5000 på mat. De siste 15 000 går for tiden med til oppussing, klær og fritid.Lene! skrev:
Hvordan i alle dager klarer dere å spare såååå mye hver mnd? Det vil gjerne jeg ha en oppskrift på! Hehe. Setter dere av til sparing før hygge og diverse innkjøp, og tar heller ut fra sparekonto om d blir smalt eller kommer på ekstra regninger en mnd?
Nei. Sparekontoen er hellig og røres ikke. Men vi har noen få faste regninger som trekkes derfra, feks forsikringer. Jeg synes 15 000 til klær og dill og dall er mer enn nok:)
Vi har snaue 17 000 inn hver mnd, og når husleie, strøm, forsikring og andre faste utgifter er betalt sitter vi igjen med 4500 til mat, klær og utstyr til ungene.
Bufferkonto kan vi langt i fra skryte på oss, og det er knallhardt hver mnd.
Men, vi er flink å handler inn det aller meste av matvarer 1 gang i mnd (fyller på med brød, melk og pålegg), og vi er veldig flinke til å strekke krona.
Matbudsjettet vårt ligger på 3500 i mnd (2 voksne og 2 barn), og det går stort sett greit hver mnd.