Økonomi og inntekt.

Lene!

Glad i forumet
Jeg lurer på; Hvor mye har du/ du og sambo utbetalt pr. måned? Hvor mye sitter dere igjen med etter regninger er betalt? Hvor mye bruker dere på mat i mnd?

Vi har tilsammen utbetalt 60 000 pr måned, sitter igjen med 45 000 når bolig og regninger er betalt, Sparer 25 000 pr måned og bruker 5000 på mat. De siste 15 000 går for tiden med til oppussing, klær og fritid.

Jeg vet ikke hva nettoen er, men vi har i overkant av 72000 brutto.

Vi bruker omtrent 4000 i mnd på mat - sist jeg sjekket, men nå er vi jo begge røykfrie så det har nok gått ned litt :)
Vet ikke hva vi sitter igjen med hver mnd, men det går iallefall rundt :P

Vi får vel utbetalt ca 40 000 tilsammen, varierer litt utifra hvor mye ekstra jeg jobber. Når biler, hus, studielån og regninger er betalt + 5000 til mat ca er det ikke så veldig mye igjen. Vi har problemer med å skape oss en bufferkonto, noe som er dritt når en av bilene ryker i januar (som alltid skjer) og vi må ut med flere tusen.. vi klarer oss, men har ikke så mye til overs!

Vi har ca 41000 utbetalt til sammen.
Vi setter 28500kr inn på rekningskonto hver mnd, der går lån og regninger ifra.
resten går til mat, diesel, osv..

Varierer veldig, men gjennomsnittlig har vi ca 45000 utbetalt. Da går det med ca 20000 til biler, lån og husleie, + Div regninger, 5000 på mat inkl de 2-3 gangene vi spiser ute iløpet av mnd, og vi sparer ca 5000 hver mnd. Resten går til diverse, hest, hund, diesel, interiør, og har vi igjen noe like før lønning går d rett på sparekonto. :) vi sløser nok en del, og skulle ærlig innrømme at jeg skulle ønske vi klarte å spare mer!

Lene! skrev:
Vi har tilsammen utbetalt 60 000 pr måned, sitter igjen med 45 000 når bolig og regninger er betalt, Sparer 25 000 pr måned og bruker 5000 på mat. De siste 15 000 går for tiden med til oppussing, klær og fritid.

Hvordan i alle dager klarer dere å spare såååå mye hver mnd? Det vil gjerne jeg ha en oppskrift på! Hehe. Setter dere av til sparing før hygge og diverse innkjøp, og tar heller ut fra sparekonto om d blir smalt eller kommer på ekstra regninger en mnd?

Vi har til sammen ca 35k utbetalt hver mnd. Gubben er ufør så vi er ikke rike. Prøver å spare bittelitt når jeg kan og vi er veldig nøysomme ^^

Vi har vell ca 40000 tusen utbetalt i måneden (når mannen ikke jobber overtid, noe som det har vært litt av i det siste). Ellers så går det vell rundt 20000 tusen ut i faste utgifter som  hus, bil, barnehage, strøm o.l. Ellers så sparer vi på BSU, men ikke flinke nok til å spare på en konto til vedsiden av BSU. Til barna putter vi jevnlig på penger på sparebørsene deres. Vi er ikke noe rike, men vi klarer oss mer en fint:) Takket være min fornuftige mann:))

MissDolly skrev:

Lene! skrev:

Hvordan i alle dager klarer dere å spare såååå mye hver mnd? Det vil gjerne jeg ha en oppskrift på! Hehe. Setter dere av til sparing før hygge og diverse innkjøp, og tar heller ut fra sparekonto om d blir smalt eller kommer på ekstra regninger en mnd?

Nei. Sparekontoen er hellig og røres ikke. Men vi har noen få faste regninger som trekkes derfra, feks forsikringer. Jeg synes 15 000 til klær og dill og dall er mer enn nok:)

Lene! skrev:

MissDolly skrev:

Lene! skrev:

Nei. Sparekontoen er hellig og røres ikke. Men vi har noen få faste regninger som trekkes derfra, feks forsikringer. Jeg synes 15 000 til klær og dill og dall er mer enn nok:)

Ja det er sant :) blir sååå misunnelig på de som klarer å spare mye hver mnd. Men er jo min egen feil at jeg ikke klarer d. Hadde jeg solgt de to hestene jeg har, hadde jeg plutselig klart å spare minst 3000 til per mnd. ;P

Økonomien vår er trang, men det går snart over. Jeg er jo fremdeles student så vi lever på en inntekt og studielånet. Med andre ord vi har det ikke fett, men det går rundt og vi lever helt greit. Setter av halvparten av studielånet i måneden slik at vi har litt ekstra å gå på, i tillegg skal vi snart flytte store deler av lånet over til Statens Pensjonskasse og få en mye bedre rente. :)

Vi har vel ca 55000 normalt. Setter av noe over 30 på regningskonto, så bruker vi vel fort 7000 på mat som stort sett går fra regn. konto. Gubben er litt flinkere til å spare enn meg hehe. Men så bruker han stort sett mye av det på oss. Så vi klarer oss fint

Vi har vel utbetalt 50 i mnd.. Vi overfører lik sum til felleskonto der vi betaler i underkant av 20 til lån, forsikring, bil og andre regninger.
Vi sparer 6000 i mnd, og matbudsjettet ligger på rundt 7000. Vi kunne nok ha brukt mindre på mat, men vi er glad i god mat og det å ha gjester tilbords:D

Har jeg penger igjen på min konto når neste lønn kommer, så brukes de kjapt!:D..

Vi har 46000 kr utbetalt i mnd, ca 25000 av disse går til faste utgifter, bruker 5-6000 på mat, sparer 3-5000 i mnd for å ha en bufferkonto ( + at barnetrygden går rett inn på junior sin konto som vi sjelden rører). Resten går på et eller annet vis alltid med ( stort sett, men har vi litt igjen når vi får lønn igjen går disse inn på sparekonto)... ;-)

Vi har snaue 17 000 inn hver mnd, og når husleie, strøm, forsikring og andre faste utgifter er betalt sitter vi igjen med 4500 til mat, klær og utstyr til ungene.

Bufferkonto kan vi langt i fra skryte på oss, og det er knallhardt hver mnd.

Men, vi er flink å handler inn det aller meste av matvarer 1 gang i mnd (fyller på med brød, melk og pålegg), og vi er veldig flinke til å strekke krona.
Matbudsjettet vårt ligger på 3500 i mnd (2 voksne og 2 barn), og det går stort sett greit hver mnd.

Back
Topp