Økologisk

Fab4

Elsker forumet
VIP
Er det noen her som er opptatt av økologisk og sunn mat?
Synes det er skremmende å ikke vite hva vi får i oss via maten vi spiser, men har ikke blitt helt økologisk enda. Nå har jeg begynt å dyrke litt grønnsaker, og tenker å handle inn sunnere fremover, men synes det er litt vanskelig å finne frem.
Hvor handler dere? Hva handler dere?
 
Jeg også er blitt litt mer bevisst på dette, og prøver å handle mer økologisk. Det blir av det jeg finner i vanlig dagligvare. Har plantet paprika, tomat og agurk i drivhus. Og sådd gulrøtter i en kasse.
 
Det er mye økologisk i de fleste vanlige butikkene om dagen. Meny og Coop mega har en del utvalg, noen helsekostbutikker har en del. Frukt og grønnsaker som er som utsatt for sopp er kjent for å ha mye sprøytemidler, feks epler, druer, jordbær (søk på dirty dozen). Øko bær er dessverre dyrt. Ica hadde inntil nylig rimelige økologiske frosne bær, men de forsvinner vel nå som ica forsvinner.. Jeg kjøper feks øko brokkoli, gulrøtter, appelsiner, epler, noen meieriprodukter, quinoa og ris osv. Det er også kommet mer utvalg innen kjøtt og fjærkre.

Er det noen her som er opptatt av økologisk og sunn mat?
Synes det er skremmende å ikke vite hva vi får i oss via maten vi spiser, men har ikke blitt helt økologisk enda. Nå har jeg begynt å dyrke litt grønnsaker, og tenker å handle inn sunnere fremover, men synes det er litt vanskelig å finne frem.
Hvor handler dere? Hva handler dere?
 
Back
Topp